XXL Nutrition

Het nut van Front squats voor PL?

JohnMB

Advanced Bodybuilder
Waardering
176
Lengte
1m86
Massa
98kg
Vetpercentage
13%
Ik zit mij af te vragen wat het nut is van FSQ ten opzichte van High bars voor atletische prestatie of voor powerlifters.

Ik kwam na wat zoek werk een artikel tegen wat precies vertaalde van wat ik dacht betreft de betrekking van de FSQ bij het optimaal verhogen van je Back squat.

Hierbij de link: [Link niet meer beschikbaar]

Hoe denken jullie over Front squats in powerlifting?

Front (S)quat isoleert meer de quads geloof ik. Dus leuke assistentieoefening voor de back squat. Vind t wel een kolere oefening om te doen tho ;-)

• Topic Starter Topic Starter
Front (S)quat isoleert meer de quads geloof ik. Dus leuke assistentieoefening voor de back squat. Vind t wel een kolere oefening om te doen tho ;-)
I gotcha , het probleem waar ik mee speelde was waarom je dan geen High bar zou doen voor de quads + je traint specifieker.
FSQ geeft je mechanisch weinig voordeel tov back variaties waardoor je minder gewicht zou aankunnen. Ook zal de grootste factor van van FSQ te maken hebben met je bovenlichaam kracht om te kunnen stabiliseren, misschien herken je het wel wanneer je bij de laatste reps je boven lichaam naar voren gaat tukken en de bar van je schouders begint te rollen hierdoor.

Hierdoor zul je dus een enorm verschil qua volume en lokale intensiteit krijgen TOV high bar squats wat zal resulteren in minder progressie in je back squat waarschijnlijk.

Ik meen ooit een studie te hebben gezien waarin het hele idee dat je met FSQ je quads steviger pakt dan met back squats wordt ontkracht. Maar of dat nu klopt of niet, ik ben het met je eens dat high bar een logischer keuze keuze is als assistance, omdat je meer gewicht kunt pakken. FSQ is wel een goede core oefening, bv. in plaats van abwheel. Sommige mensen zweren ook bij front squats als assistance voor deadlift dacht ik.

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven