AndroidHealthClinic

Het onberekenbaar gebeuren

Bezoekers in dit topic

spiertje16

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 dec 2004
Berichten
10.641
Waardering
0
ik heb een zeer intressante stelling gevonden
Toeval bestaat niet, maar alles heeft pas een reden als je er een reden aan geeft.
Iedere keuze die je maakt is een kans die je ergens brengt.
Als je een andere keuze maakt komt je ergens anders uit, maar dat weet je niet, want je hebt nu eenmaal al die ene keuze gemaakt. Je kunt niet zeggen dat die andere keuze géén reden zou hebben want dat weet je niet. Zeker is wel dat het een andere reden, een andere verklaring zou hebben.
Daarom heeft iets pas een reden, een verklaring, een grond als je die er aan geeft of die erin vindt, jij bepaalt de waarde van dat wat je overkomt maar jij bepaalt (grotendeels) ook wat je overkomt.

Wanneer je linksaf gaat kom je nu eenmaal ergens anders uit dan wanneer je rechtsaf gaat.
Wat/wie bepaald je keuze? Waarom kies je voor linksaf in plaats van rechtsaf? Bestaat in het bepalen van je keuze toeval? Zo niet wat bepaalt je keuze dan wel?

any volunteers?
 
JEZUS kerel, ik dacht dat jij gewoon een neger was die graag **** THE WORLD schreeuwde.

Mijn complimenten ;)
 
Stop met blowen Spiertje ;)

Je hebt overigens minder vrijheid in keuzes dan nagedacht. De mens denkt een wezen te zijn die zelf zijn keuzes kan maken, maar een groot deel van je keuzes worden gemaakt vanuit een onderbewustzijn. Daarbij je zelf de illussie gevend dat je een wezen bent die alle keuzes weloverwogen gedaan heeft.
 
EricR zei:
Stop met blowen Spiertje ;)

Je hebt overigens minder vrijheid in keuzes dan nagedacht. De mens denkt een wezen te zijn die zelf zijn keuzes kan maken, maar een groot deel van je keuzes worden gemaakt vanuit een onderbewustzijn. Daarbij je zelf de illussie gevend dat je een wezen bent die alle keuzes weloverwogen gedaan heeft.


haha :eyebrow:
smoke weed everyday
klopt maar je onderbewustzijn heeft effect op je bewustzijn
als ik een patatje haal wordt dit niet bepaald door mijn onderbewustzijn maar door een ander signaal
 
EricR zei:
Daarbij je zelf de illussie gevend dat je een wezen bent die alle keuzes weloverwogen gedaan heeft.

En mensen die dat niet doen, die geloven in 'het lot'.
Dat zijn dan met name vrouwen. :P
 
EricR zei:
Stop met blowen Spiertje ;)

Blèèèr Eric 1 - 0. Overkill aan filosofische topics idd :roflol:

Imo is toeval iets dat je niet bij belangrijke "levenslessen" overkomt. Als een duif overvliegt op straat en die schijt op je kop, ja dás toeval, maar als op een bepaald moment net jóu iets overkomt waarvan je belangrijke wijsheden leert die je nodig hebt (dat ontdek je pas als je later terug kijkt) is dat imo geen toeval.

Of dat zo is is een kwestie van geloven, ik ben er persoonlijk van overtuigd dat men hier op den aerdkloot vertoeft om te groeien, niet tot Markus Ruhl formaat maar spi-ri-tu-eel en mentaal, vandaar.

Wat die keuzes betreft, je weet idd niet wat er gebeurt als je het andere had gekozen, vandaar de angst van veel mensen voor het maken van keuzes. Maar maak je géén keuze dan kom je ook nergens en zal niet zelden je situatie versléchteren.

Dus, maak een keuze, met álles. Het kan goed zijn het kan fout zijn maar kies, doe je dat niet dan verlies je. :)
 
Spiertje als jij een patatje haalt is dat een signaal dat je trek hebt in vette waren, je geeft daar aan toe door dat patatje ook te halen. Het is pas een keuze geworden als je er tegen in gaat en dat patatje niet haalt. Een mens kent vele automatismen, die automatismes tegenwerken geeft je pas wat meer vrijheid in het maken van echte keuzes. Maar aangezien een mens ook een gewoontedier zal dat meestal niet makkelijk gaan.
 
EricR zei:
Spiertje als jij een patatje haalt is dat een signaal dat je trek hebt in vette waren, je geeft daar aan toe door dat patatje ook te halen. Het is pas een keuze geworden als je er tegen in gaat en dat patatje niet haalt. Een mens kent vele automatismen, die automatismes tegenwerken geeft je pas wat meer vrijheid in het maken van echte keuzes. Maar aangezien een mens ook een gewoontedier zal dat meestal niet makkelijk gaan.


een tegenwerkende daad tegen automatisme met als vb bb ?
zou dit dan ook een automtisme zijn of werk je het zelf tegen ?
of is dit niet weer bepaald door je onderbewustzijn
 
Gedisciplineerde acties kunnen ook automatismen zijn, dat zit dan al ingebakken in je genen dat je de keuze maakt voor BB. Overigens geloof ik niet in een lotsbestemming, maar wel dat mensen niet zo vrij zijn in keuzes als ze zelf wel denken. Er zijn genoeg keuzes zelf te maken, alleen zijn een groot aantal automatismen van te voren bepaalt. Cultureel maar ook genetisch, als je tegen je natuur ingaat kom je meestal van een koude kermis thuis.
 
EricR zei:
Spiertje als jij een patatje haalt is dat een signaal dat je trek hebt in vette waren, je geeft daar aan toe door dat patatje ook te halen. Het is pas een keuze geworden als je er tegen in gaat en dat patatje niet haalt. Een mens kent vele automatismen, die automatismes tegenwerken geeft je pas wat meer vrijheid in het maken van echte keuzes. Maar aangezien een mens ook een gewoontedier zal dat meestal niet makkelijk gaan.


:roflol: patatje :roflol:
 
Als je trouwens toch op de filosofische weg bent Spiertje moet je een keer paddo's gebruiken. Dan denk je helemaal dat je het universum kan doorgronden :D
 
Schijnt met LSD nog veel heftiger te zijn :D
(spreek niet uit ervaring overigens)
 
EricR zei:
Als je trouwens toch op de filosofische weg bent Spiertje moet je een keer paddo's gebruiken. Dan denk je helemaal dat je het universum kan doorgronden :D

Welja zeg raad hem nog wat aan, ben jij nou een verstandige 30er Eric? Let niet op hem spieremans die paddo's zijn 'em naar zn bol gestegen. :no:
 
Pas doen als je Spiertje18 bent Spiertje. :D

Duckmans, ik raad hem geen zware zooi aan. Wat paddothee betreft dat is qua impact vergelijkbaar met een goede superskunk joint. Alleen de effecten zijn anders.

Ik herken de filosofische overpeinzingen op die leeftijd, zeker als hij aangeeft dat hij iedere dag een blowtje opsteekt. Je opnamevermogen is op die leeftijd gewoon razendsnel, dan is het wel lekker om een keer een hulpmiddel te gebruiken om die filosofieen verder uit te diepen.
 
Jongens....dat jullie hier op de late vrijdagavond nog over na gaan zitten denken zeg! :no:
 
Altijd een goede tijd voor filosoferen, houd je hersenen scherp. Use it or lose it.
 
Centaur zei:
Jongens....dat jullie hier op de late vrijdagavond nog over na gaan zitten denken zeg! :no:

Die negatieve houding zegt meer over jou dan over ons he Cent. Kun je het niet bijbenen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij deze zal ik deze topic niet langer verpesten, aangezien mijn mening al gegeven is. :D
 
Spiertje16, heb je een bijna dood ervaring meegemaakt afgelopen week ofzo? My God

Maargoed @ topic, als je zulke wendingen interessant vind, raadt ik je de (steengoede!!) film 'The Butterfly Effect' aan!, echt, HUREN, downloaden i don't care, maar je moet hem gezien hebben, zeg het me als je hem hebt gezien!
 
zal ik je zeker laten weten
 
Butterfly effect was wel aardig. Het gaat er om dat iedere keuze die je maakt gevolgen heeft voor je omgeving en vice versa. Niks wat ieder weldenkend mens nog niet wist (of zich realiseerd mss, maar das weer wat anders) En filosofie, hardstikke leuk en al zo oud als de mens. Maar alle grote filosofen zijn a. arm gestorven en hebben b. niet kunnen ontdekken wie we zijn en waarom we zijn.

Mijn filosofie: je wordt geboren en je gaat dood. De tijd er tussen is kort en kun je zelf invullen. En aangezien je nix beters te doen hebt dan wachten op je dood kun je net zo goed wat leuks maken van je leven.

@EricR: ooit eens de relativiteitstheorie zitten uitleggen aan een paar gasten die stoned waren, snapten ze nuchter toch een stuk minder van. Zelf in bedenkelijke staat op papier bewezen dat tijdreizen mogelijk is, kon alleen eenmaal nuchter mijn eigen handschrift niet meer lezen.... :(
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven