- Waardering
- 23
- Lengte
- Massa
- 44kg
- Vetpercentage
- 28%
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg het forum via Google Nieuws
Als geloof niet eeuwen oud was, nooit had bestaan en iemand zal nu gaan beweren dat er een almachtige schepper was die bepaalt hoe de wereld reilt en zeilt dan was deze persoon psychotisch verklaard.
Ik "geloof" betekend ik weet niet zeker.
...Goh.
Maar als ik tegen een gelovige zeg dat er geen God is,
zijn ze het toch wel degelijk niet met me eens...
Het is gewoon erg jammer (om niet te zeggen hypocriet)
dat mensen geloof gebruiken als excuus om elkaar fijn af te slachten.
M44, je zult geloven op twee manieren moeten interpreteren, want zo maak je het wel heel erg makkelijk.
Als je ergens 'heilig in gelooft', wat betekent dat dan? Juist.
Veel doden sektarisch geweld Irak
Veel doden sektarisch geweld Irak
In de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn op verschillende plaatsen 25 lichamen aangetroffen. De lijken tonen sporen van marteling.
Geweld
Verder kwamen er bij gevechten tussen sjiieten en soennieten 14 mensen om het leven. Het sektarische geweld houdt ook elders in het land aan. In de stad Duluiyah, ten noorden van Bagdad, werden de onthoofde lichamen van 17 sjiitische bouwvakkers gevonden.
Wraak
De arbeiders zijn vermoedelijk ontvoerd door soennitische opstandelingen uit wraak voor de moord op drie sjiieten eerder deze week. Ook zij werden ontvoerd, waarna hun lichamen verbrand werden teruggevonden.
Precies het onomstotelijke bewijs dat hij NIET bestaat.
Dit soort discussies zijn mooi, maar leiden helaas nooit tot overeenstemming. Een ieder van ons kan een persoonlijk betoog houden om mensen te overtuigen van zijn/haar geloof, maar wat heb je daar aan? Zieltjes winnen/verliezen?
Geloven doe je voor jezelf vanuit de overtuiging dat je twijfelt en die twijfel een invulling wilt geven. Iedereen die dus zegt dat hij het zeker weet liegt. (Helemaal eens met m44)
Wat er hierna is weet niemand zeker, dat is het enige zekere dat je hebt. Nu is het voor ieder individu de keus wat je met deze gedachte doet. Discussieren is mooi, elkaar respecteren na de discussie nog mooier. Daarom ben ik eigenlijk huiverig geworden voor deze discussies. Voor mij persoonlijk zou het leven pas eng zijn als ik niet meer zou geloven in IETS wat achter deze complexiteit zit. Want leven uit niets bestaat niet, als het bestaat kan ik daar geen zingeving uit afleiden en wordt mijn leven compleet doelloos. Ik geloof in een complexe levensstructuur die bedacht is door een geniale schepper, God, of hij zo is als wij die kennen uit de bijbel weet ik niet, ook de bijbel is een boek van de mensen en/dus met gebreken en interpretaties/meningen. Voor mij is wetenschap dan ook niet per defenitie in strijd met geloven, ik voel me God-aanhanger en kritisch empirisch wetenschappelijk student tegelijk.
Beste broeders, Fijne zondag toegewenst
Bathi