MuscleMeat

Het overclock topic

Bezoekers in dit topic

Scaleo

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
17
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
6%
Ben vandaag begonnen met het overclocken van mijn Pentium 4. Gewoon voor de lol.
Ik heb em nu tot 3.4 gekregen. Ga zo nog proberen em stapje voor stapje omhoog te schroeven. Denk dat 3.5-3.6 de max is.

Ben wel benieuwd naar jullie resultaten dus laat maar horen!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hield mij daar vroeger ook mee bezig..

De max waarop ik mijn P4 2.53Ghz kreeg was 3Ghz.
Nu draait hij nog steeds op 2.75Ghz

Waar is de tijd dat ik bijna elke week iets vernieuwde.. Gelukkig is die schooltijd voorbij ;)

• Topic Starter Topic Starter
3.0 ghz draait nu @ 3450 mhz. Hoger ga ik niet, dan word ie echt te warm. Merk het verschil best goed.

Binnenkort is kijken waar de E8400 op uitkomt.

mijn beste cpu overclock was denk ik 3.4 @ 3.7 met P4 maar was wel geen northwood zoals hier maar de opvolger (naam ontsnapt mij even). In elk geval denk ik dat je je northwood toch verder moet krijgen.
Dit was gewoon standaardkoeler.

Mijn geforce 6600 (non gt) heb ik indertijd wel op gt snelheden gekregen met zalman koeler. Was wel niet zelfde type geheugen, zag voltmodden ook niet zitten. En kon ook niets unlocken :(

Power op 4 ghz!

d

Momenteel loopt ie helemaal niet. (mobo kapot); Maar m'n Q6600 haalt 3,6 GHz. (origineel 2,4 GHz)

Deze quadcore gaat zodra ie gemaakt is naar m'n zoontje en dan haal ik weer een nieuwe quadcore. (weet nog niet precies welke)

• Topic Starter Topic Starter
t*ring 1,2 ghz geclockt :eek: Ik heb geen Northwood maar een Prescott. Die worden standaard al mega warm en ik heb gewoon de standaard koeler er nog op. Heb em nu stabiel op 3,2.

Als ik de nieuwe pc heb, ga ik hier fatsoenlijke koeling in zetten en dan is kijken hoe ver we komen.

Ik heb een Intel Core 2 Duo E6600 op 3,02GHz lopen. Met 2GB DDR2 geheugen, 533MHz. Multiplier verhoogt naar 266MHz X 9 maakt ongeveer 3GHz. Mijn V-core heb ik niet verhoogt:)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb een Intel Core 2 Duo E6600 op 3,02GHz lopen. Met 2GB DDR2 geheugen, 533MHz. Multiplier verhoogt naar 266MHz X 9 maakt ongeveer 3GHz. Mijn V-core heb ik niet verhoogt:)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

wist niet dat de multiplier verhoogd kon worden, ik dacht dat alleen amd's black editon dat kon.

wist niet dat de multiplier verhoogd kon worden, ik dacht dat alleen amd's black editon dat kon.

Je hebt gelijk, ik heb de FSB verhoogt, niet de multiplier. Maar je kan de multiplier ook bij sommige Quad-Cores wijzigen hoor. Bij de E6600 staat hij inderdaad vast op 9.

Mijn 3ghz draait op 3.6ghz. Wel met watercooling..zit meer in, maar kom in de knoei met mijn geheugen.

Pentium D820 2,8 Ghz @ 4.2 Ghz :D
Stressed 42 graden

Mijn 3ghz draait op 3.6ghz. Wel met watercooling..zit meer in, maar kom in de knoei met mijn geheugen.

Ik heb ook aan waterkoeling zitten denken, is alleen nog best prijzig als je het goed wilt aanpakken. Een paar honderd euro ben je dan toch al snel kwijt ?

Bij m'n huidig systeem heb ik ook zitten twijfelen tussen luchtkoeling en waterkoeling. Ik heb uiteindelijk voor de luchtkoeling gekozen, aangezien dat stukken goedkoper was, en het overclock verschil waarschijnlijk te verwaarlozen was. (althans, het prijsverschil)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn historie
Celeron 300a @ 450
Duron 600 @ 900
Intel p4 1.6 @ 2.7
tussendoortje AMD 2500+ @ 3200+
Toen x2 3800+ @ 4600+
en tegenwoordig Intel C2D E6600 2.4 @ 3.5 Ghz

Ik ben echt aan het twijfelen wat voor systeem ik moet kiezen... een dual quad-setup op s771 lijkt me ook wel interessant. (zo'n mobo is wel redelijk prijzig, maar die xeon processors hoeven niet noodzakelijk zeer duur te zijn. De Xeon® E5420 heb je al voor 240 euro. (oke, je merkt het voordeel alleen met programma's die geoptimaliseerd zijn, maar als ze dat zijn dan boek je toch behoorlijk wat winst. Van 2 naar 4 cores is al een heel verschil! :D)

Iemand daar ervaring mee ?

ik heb mijn P4 prescott al kunnen OC'en tot 3.6, maar 3.3~3.4 op zelfde voltage bleef stabiel!

wanneer je voltage in bios/mobo hoger zet kun je stabieler OC'en!

ben nu aan het sparen voor een X38/X48 Mobo met extreme 3 ghz proc., die kun je OC'en tot over de 4 ghz!!

Terug
Naar boven