Fitness Seller

Het roer om: 11 maanden verder

Bezoekers in dit topic

Cpt

Cool Novice
Lid geworden
3 mei 2016
Berichten
53
Waardering
30
Lengte
1m64
Massa
64kg
Vetpercentage
25%
Nou, het was even een drempel...maar hier ook mijn verhaal.

Sinds mijn 4e altijd fanatiek aan het turnen geweest. Voor turnbegrippen was ik altijd aardig chubby (maar ook gespierd). Landelijke wedstrijden gedaan, tot ik als puber snel begon te groeien (qua lengte). Ik kreeg dusdanig last van mijn hypermobiliteit dat ik niet op dat niveau kon blijven trainen. Ik werd zeer ongelukkig van 1 training per week, dus toen ben ik helemaal gestopt. Ik wilde niets meer met sport te maken hebben. Te confronterend.

En dat is het begin van het einde geweest...

Ik kwam ontzettend aan (depressie, want ik kon mijn droom niet realiseren...en daardoor ook flink eten). Die depressie ben ik 10 jaar later al lang overheen, die 115kg ging veel moeilijker.

Veel pogingen gedaan, tot ik me realiseerde dat 50kg er niet af gaat met simpel een dieet. Ik moest mijn leefstijl omgooien, en drastisch ook. Ik moest weer gaan sporten, hoe erg ik daar ook tegenop zag.

Ben me gaan verdiepen, want ik moest iets vinden waarbij ik niet alleen aparaten afwerk, mijn grootste verandering moest ik maken op het gebied mindset. En daar had ik duidelijk hulp bij nodig...

Via een vriendin kwam ik terecht bij een proefles crossfit. Ze hebben me gelijk tot het gaatje gepushed. Ik vond het vreselijk, ik was altijd goed in sport...en moet je me nu zien. Ik moest ALLES op aangepast niveau doen. Toen viel m'n mond open: iedereen was al klaar, ik was als enige nog bezig met de workout. Maar in plaats van bespot te worden, kwamen ze me 1 voor 1 aanmoedigen!

Hier kon ik iets mee, zolang ik poepiehard train zal niemand me op m'n gewicht aankijken. Zolang ik op mijn niveau alles geef, kan ik tevreden zijn. Al snel in een programma gestapt om mijn mindset wat sterker te maken. Dit had niets met voeding of gewicht te maken, enkel met behalen van doelen in het algemeen. Dit heeft mijn wilskracht echt ijzersterk gemaakt.

11 maanden verder en ik ben weer meer m'n oude zelf. Ik geniet weer van sport, ben zeer tevreden met mijn progressie tot nu. Van de 115 kg (50+% vet) naar nu 65/66 kg (31% vet). Mijn vetpercentage moet zeker nog naar beneden, maar de resultaten in die 11 maanden zijn voor mij heel motiverend om door te zetten.

Nu mijn gewicht drastisch naar beneden is gegaan, wordt een van mijn doelen binnenkort denk ik realiteit:

Mijn eigen gewicht kunnen bench pressen. 1rm is nu 60kg, dus dat komt nu behoorlijk in de buurt :D
 
Mooi verhaal en hard gewerkt! Ga zo door!
 
  • Like
Waarderingen: Cpt
Wauw knap gedaan! Succes met je nieuwe doelen:)
 
  • Like
Waarderingen: Cpt
Hulde! Wat een vooruitgang!
Goed dat je bent begonnen met de mindset, daar kan je immers het langst op blijven knallen.
Nu doorpakken en je oude zelf een poepie laten ruiken ;)
 
  • Like
Waarderingen: Cpt
Ik ben nog zeker niet klaar. Ik ga lekker door met trainen (ik zal niet rusten tot ik die $&%* pull ups kan haha. Ben er bijna!).

Mindset is zo belangrijk...ik vond dingen al snel goed genoeg, maar nu probeer ik altijd nog even een tandje bij te zetten. En verbaas mezelf nog regelmatig daardoor ;)
 
Back
Naar boven