Fitness Seller

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

ziet er leuk uit!!

Mischien een raar idee of het is al geprobeerd om stones te maken maar waarom word er niet zon ronde ring onder de mal gelegd die bij sommige wedstrijden ook onder de stones liggen of twee stukjes hout om te voorkomen dat die wegrolt zag geen van beide inzakken denk ik en lijkt mij mischien makelijker met het inzetten van gewichten kwa het zakken van de mal ?

Worden vaker al rubberen ringetjes onder gelegd om de stone makkelijker op te pakken. Als je een extra opzetstukje op de stone laat maken dan kan daar gebruik van worden gemaakt bij het loaden van de stone en maakt het makkelijker. Vandaar dat (denk ik) gekozen wordt voor volledig ronde stenen.

Laatst bewerkt:
Zijn hier nog mensen die strongman spullen willen verkopen?

op de vorige pagina staat mijn geimproviseerde versie van een mijn gripmachine naar het model van 'the secret weapon' van joe kinney, en heb vandaag me gewaagd aan een metalen versie. Ik had een grip machine gekocht die iemand op maat had laten maken:

P1060054_zps8fb8e2d6.jpg

maar aangezien die profielen muurvast begonnen te zitten door stof en verbuiging, heb ik het aan stukken geslepen en er een ander model uit kunnen salvagen :)

10681845_10204044522947469_545356290_n_zps52d7865f.jpg

16201451-bec3-49ec-9d84-5cd45c837749_zps3a9c803e.jpg

foto's zijn met sucky smartphone, dus kan momenteel niet echt beter verschaffen. Het werkt iig fantastisch en met mijn vorige machine kon ik bijna 40kg houden, met de deze nog geen twintig omdat deze niet handig meebuigt :D moest iemand tips of afmetingen willen PM maar, tis een goedkoop en makkelijk design en je kunt je grip loeihard trainen

Homemade hussafell stone. Met leuke uitsparingen voor ijzeren baren zodat je er plates op kan laden.

http://youtu.be/DwVU1F8pWoE

Kan er gemakkelijk bijmaken op elk startgewicht. Dit is de Max qua startgewicht. +- 180 kg zwaar.
Ga ook een mini hussafell make voor load events te doen.

Wie interesse heeft laat maar weten. Ik maak ze vr vriendenprijs.

mooi man! Alleen waarom de biceps uitsparing erin?

Gewoon eens iets anders. Had nog nooit een hussafell in m'n handen gehad. Dus even aan het ontwerp nagedacht en denk zo iets betere grip te hebben mss.

Moet het natuurlijk nog eens testten.

Zou zo een mini hussafell leuk zijn vr loading stuff? En rond wat gewicht zou ik moeten gaan?

Thx vr het compliment Gijs! Apprecieer het enorm!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.310
is zeker tof om te doen. Die van Johan toen gelopen van 190 en ging prima maar denk aan een 140 voor wat meer "bruikbaarheid".

Thx man!

Ben bezig met een logje te maken. Op dit moment ziet hij er zo uit:

17xnk9.jpg

Wil hem nog een paar weken wat verder laten drogen. Daarna de handvaten en loadingpinnen vastzetten en de buitenkant nog een beetje opschuren en vernissen. Als laatste nog touw rond de uiteinden plaatsen.

zien er wel dunne handvaatjes uit, 25mm?

Mooi man, zijn die sleeves 30 of 50mm?

Deze sleeves zijn 30 mm... heb eventueel ook nog 50 mm sleeves (van die adapters) liggen die ik over die van 30 heen zou kunnen schuiven, maar heb zowel 30 als 50mm schijven, dus maakt niet zoveel uit...

---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:30 ----------

zien er wel dunne handvaatjes uit, 25mm?

handvaten zijn galvanisé buizen van 25 mm. Zou het gat voor de handvaten eventueel nog kunnen uitboren/vergroten om er dikkere handvaten in te kunnen steken, maar voorlopig vind ik hem prima zo...
Heb wel gemerkt dat ik de zijkant van het log aan de handvaten nog iets verder moet uitzagen, want polsen snijden nu nog net tegen harde kant van het hout bij het draaien van het log.

• #1.316
Goed man. Ben groot fan van true logs. Tip, even een ijzertje eromheen onder de touwen, hij zal sowieso willen gaan splijten op den duur en met een ijzeren bandje eromheen gebeurd dat veel minder. Zie mijn logs in dit topic.

Goed man. Ben groot fan van true logs. Tip, even een ijzertje eromheen onder de touwen, hij zal sowieso willen gaan splijten op den duur en met een ijzeren bandje eromheen gebeurd dat veel minder. Zie mijn logs in dit topic.

Zal even checken. Ijzeren bandje gewoon vastzetten met paar schroeven?

• #1.318
ja bij de doehetzelver bij ons hadden ze van die bandjes met gaatjes erin, die heb ik idd gewoon geschroefd.

Ik wil een axle en yoke maken van steigerpijp, hebben jullie een idee wat dit kan hebben qua gewicht?

Zat genoeg.

Is doorgaans 4 mm dik, kan easy +300 hebben.

Terug
Naar boven