Fitness Seller

Het snelst meer KG kunnen bankdrukken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

johanheeze

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
2.742
Waardering
30
Lengte
1m87
Massa
92kg
Hoi, ik wil binnenkort waarschijnlijk mee gaan doen aan een bankdrukwedstrijd. Ik kan 1rm 100KG max. drukken. Ik vroeg me af hoe ik in 3 maanden tijd daar nog een aantal kilo's bij kon krijgen. Met name wil ik dan weten hoe ik daarvoor het beste kan trainen, in een 10-10-10-10 schema in een 10-8-6-4 schema ofzo en hoevaak in de week enzo? Ik eet denk ik best goed rond de 4000 calorien 30%ew-55%kh-15%v.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het het beste kan aanpakken?

Want ik weet dat iemand die 10 kilo lichter is dan mij en 100 kilo drukt meer punten krijgt dan wanneer ik 100 kilo druk omdat ik dus zwaarder ben.
 
Tja, misschien kun je even in de powerlift sectie kijken. Die hebben ongetwijfeld ervaring met dit soort dingen.

Ik zelf zou kortere, zwaardere sets aanhouden. Maar ik ben helaas geen ster in bankdrukken.
 
Russian Bench Routine schijnt goed te werken, heb het zelf nog nooit gedaan, dus kan geen garanties geven:

[Link niet meer beschikbaar]

Let wel op, als je ook nog gaat squatten, deadliften enzovoorts is dit serieuze overkill.
 
saint zei:
Tja, misschien kun je even in de powerlift sectie kijken. Die hebben ongetwijfeld ervaring met dit soort dingen.

Ik zelf zou kortere, zwaardere sets aanhouden. Maar ik ben helaas geen ster in bankdrukken.

4x130 voor bb is oke toch :).
 
Wat voor wedstrijd is het eigenlijk? Kan ik ook meedoen, ben 19 :p
 
The Rock zei:
Russian Bench Routine schijnt goed te werken, heb het zelf nog nooit gedaan, dus kan geen garanties geven:

[Link niet meer beschikbaar]

Let wel op, als je ook nog gaat squatten, deadliften enzovoorts is dit serieuze overkill.

Lijkt me wel wat maar het lijkt mij ook echt overkill want ik wil ook mijn huidige schema gewoon aan blijven houden :)

The Rock zei:
Wat voor wedstrijd is het eigenlijk? Kan ik ook meedoen, ben 19 :p

30-10-2005 1e Gecombineerde "Bankdrukken" TOPFIT

Het gaat dus per team en je moet ingeschreven staan/lid zijn van de Nederlandse Powerliftingbond.
 
thanks Eduard voor de link en saint ook, ps 4x130 vind ik ook wel netjes :D
 
Ik weet dat er in het PL gedeelte ongetwijfeld meerdere prima schema's zullen staan, maar dit is hetgeen waarmee ik een paar jaar geleden m'n 1RM van de 195 (waar ik al een tijdje vastzat) naar de 205

How to Increase Your Bench Press by 50 pounds [Link niet meer beschikbaar]
 
3XL zei:
Ik weet dat er in het PL gedeelte ongetwijfeld meerdere prima schema's zullen staan, maar dit is hetgeen waarmee ik een paar jaar geleden m'n 1RM van de 195 (waar ik al een tijdje vastzat) naar de 205

How to Increase Your Bench Press by 50 pounds [Link niet meer beschikbaar]

Mja goed schema, maar ik zou het niet optimaal noemen. Kijk ff in het powerlifting gedeelte en lees het artikel over Total Tonnage, gepost door the locust ;)
 
Thanks voor de link 3XL!
 
johanheeze zei:
Lijkt me wel wat maar het lijkt mij ook echt overkill want ik wil ook mijn huidige schema gewoon aan blijven houden :)



30-10-2005 1e Gecombineerde "Bankdrukken" TOPFIT

Het gaat dus per team en je moet ingeschreven staan/lid zijn van de Nederlandse Powerliftingbond.

Hmmz ok, ben nergens ingeschreven oid :)
 
The Rock zei:
Hmmz ok, ben nergens ingeschreven oid :)

Meedoen met GPC Belgium, moet je nergens voor ingeschreven zijn, €5 betalen voor de wedstrijd en je bent ready to lift ;)
 
MonsterStrength zei:
Kijk ff in het powerlifting gedeelte en lees het artikel over Total Tonnage, gepost door the locust ;)

Ik ben bekend met TT. Zowel TT op zich als in combinatie met PFT.
 
3XL zei:
Ik ben bekend met TT. Zowel TT op zich als in combinatie met PFT.
Haha denk je echt dat ik tips zou geven aan jou? :D

Dat van TT was bedoeld naar topicstarter ;)
 
Back
Naar boven