XXL Nutrition

Het sterkste dier te wereld.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enzyme

Zwalgertozer
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 jan 2007
Berichten
8.046
Waardering
141
Het sterkste dier ter wereld is de blinde hoornmijt. Het piepkleine beestje kan namelijk 1200 keer zijn gewicht dragen.

De mijt is nog geen millimeter groot.
Volgens Michael Heethoff en Lars Koerner van de universiteit van Tübingen is het beest vijf keer sterker dan eigenlijk voor mogelijk werd gehouden. De bevindingen staan in het Journal of Experimental Biology.
De in de tropen vaak voorkomende hoornmijt (Archegozetes longisetosus) weegt een tienduizendste van een gram en leeft op de bodem van rottende organismen. Het beestje heeft sterke klauwen van ongeveer een twintigste van een millimeter groot.
De wetenschappers onderzochten hoe hard ze aan de mijt moesten trekken om ze los te krijgen uit een kunstmatig gecreëerde bodem in een laboratorium.
De klauwen van de mijt ontwikkelden daarbij een kracht van 1.170 kilo-Newton per vierkante meter. Alleen de scharen van sommige kreeftensoorten zijn sterker, maar als de grootte van de dieren wordt meegerekend, kan niemand tippen aan de hoornmijt.


[Afbeelding niet meer beschikbaar]



bron:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/69383171/Sterkste_dier_ter_wereld_is_Mijt.html?p=18,1
 
Pfoe dan zou ik dus 120.000 kilo 6 keer kunnen Deadliften als ik zon beestje zou zijn:P
 
Dan is hij idd net iets sterker dan ik ben. Ik kan namelijk 1181 keer mijn gewicht tillen.:cool:
 
Ja ja mighty je doet je naam wel eer aan.
 
Being the strongest pound for pound only means you can kick ass in kindergarten.
 
Wat ben je met al die kracht als je plat kunt gedrukt worden door iets of iemand die zijn reet net op je laat vallen.
 
001e8pd6.jpg
 
relatieve kracht is de grootste onzin die er is en is goed om lichtgewichtjes te sussen.

Srry, maar als ik meer deadlift als jij ben ik sterker in de deadlift, ook al weeg jij maar de helft van mij.
 
Moet je dat beest is zo groot voorstellen als een koe
 
weetje wat pas sterk is? een espresso :o
 
ik dacht Fisherman's Friend???

Mentos Fresh ... kijk maar naar die eekhoorn die na het eten van een mentos een hele bosbrand blust met zijn adem :p
 
Back
Naar boven