1. Ontzet Notitie

Het toestel 'refurb' topic

Discussie in 'Trainingsmateriaal' gestart door vsral, 31 okt 2017.

Fitness Seller Fortex

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. vsral

vsral Ripped Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    614
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m90
    Massa:
    93kg
    Ik denk dat ik hier niet de enige ben die af en toe een oud toestel wat kleine 'tweaks' of een nieuw laagje verf meegeeft.

Oude toestellen zijn (imo) beter/steviger gebouwd en goedkoper dan wat je nieuw (voor garage-gym markt) kan kopen.
    Met wat kleine aanpassingen kan je de gebruikerservaring nog eens een stuk beter maken: bv. stukjes rubber voor demping van een legpress, speling in uprights weghalen, katrollen soepeler laten lopen...

Doel van dit topic: gewoon wat tips uitwisselen of het resultaat showen :)

2. vsral

vsral Ripped Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    614
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m90
    Massa:
    93kg
    Zondag voor 40 euro deze horizontale backextension kunnen ophalen op amper 7 minuten rijden.
    Ding was wel een stuk groter dan verwacht. Ongeveer even groot als een enkele stapel jerkblocks. Ook geschikt voor grote personen dus.
    Heb ooit een 45 graden extension gehad, maar was daar geen liefhebber van.

Issues:

- De witte verf is echt in slechte staat. Veel erger dan te zien op de foto’s

- Staat niet 100% stabiel (wankelt lichtjes)

- Speling bij voetensteun iets teveel naar mijn mening. Speling (of het gebrek daaraan) is imo een van de belangrijkste factoren voor het goede perception of quality (zeker bij bv squatstands)

- Metaal bij voetensteun was heel grof en dof geworden

- Bekleding voor heupen is ook niet meer perfect, maar kan nog lang door.

Mijn stappenplan:

1. Beenrollen: staal opschuren. Was eerst met een messing borstel begonnen, maar dat deed niet zoveel. Dan over op een geharde staalborstel, gevolgd door een 40k en een 120k schuurspons. Schuren met WD 40 Industrial Cleaner, wondermiddel (heel sterk, niet op verf gebruiken ofzo).
    2. Metalen spaanplaat enkel met 120k spons. Anders gaat het net doffer worden.
    3. De beenrollen waren aan 1 zijde (zijkant) wat kapot (losse flappen rubber). Goeie secondenlijm doet wonderen.
    4. Padding eraf, en meteen alle schroeven vervangen door zelfde soort (eerst combinatie bouten en schroeven).
    5. Plastic doppen (bij de voeten) eraf. Deze zaten redelijk strak, dus stuk staal daar meteen aftapen. Met dikke hammerite gaan ze er anders niet meer opgaan.
    6. Frame ontvetten. Gelukkig geen roest.
    7. 2 lagen Hammerite
    8. Overige delen terug monteren
    9. Speling bij voetjes en bij beenstuk weghalen door stukjes tape in de buis te plakken. Dempt meteen ook het metaal op metaal contact geluid.

Al de zoveelste keer dat ik Hammerite gebruik, maar ik krijg de toplaag nooit mooi egaal. Hier en daar ook wat druppelvorming. Over enkele weken nog een ‘corrigerend laagje’ erover.

voor:
    IMG_5242.JPG IMG_5250.JPG

na:
    DSCN6973.JPG DSCN6975.JPG DSCN6976.JPG

davidboogie, yasmine en Fitness Seller vinden dit leuk.
  3. 040B

040B Ripped Bodybuilder Karmaslet

Leuk Bevonden:
    4.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m79
    Massa:
    89kg
    Mooi resultaat!

In voor meer refurb & upgrade pics.

4. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Squatrack die nogal wat roest had . Roest verwijderd, dan geprimed met en roestomvormer en drie lagen zwarte verf, mat uit de spuitbus.

Daarna iets geprobeerd met de houten balken die ik nog overhad van mijn zelfgemaakt houten squat stands. Zo kan ik bij failure bij benchen toch op een beetje hulp rekenen. Dit is maar even om te checken, ik ga een betere oplossing zoeken.

3358gts.jpg

qqbuol.jpg

axkyz7.jpg

n2lftf.jpg

vsral vindt dit leuk.
  5. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Raad gevraagd aan de creatievelingen of de handige harry's.
    Ik heb dus deze lat pull down, en doe graag face pulls.
    Maar na verloop van tijd doe ik die zo zwaar dat ik mezelf naar voren trek. Indertijd zette ik mijn voet op een deel van mijn powertec lat pul down maar bij deze pull down is dat niet echt mogelijk denk ik daar ik het zitje na verloop van tijd wel eens zou kunnen stuk maken. Een alternatief?

Ook zou ik voor de low row onderaan iets willen hebben om mijn voeten tegen af te duwen. Enig idee wat ik zou kunnen doen?

Ook heb ik het probleem dat ik bij biceps curls het toestel naar boven til daar het niet verankerd is in de grond ? Een oplossing?

Bekijk bijlage 419167

6. Rik76

Rik76 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.658
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    91kg
    Je zou het toestel op een mutliplex plaat kunnen monteren. Dan sta je op die plaat terwijl je de curls doet. Je zou jezelf als moeten curlen om het toestel nog van de grond te krijgen.
    2de oplossing: Geen curls meer doen. :P

yasmine vindt dit leuk.
  7. Fitness Seller

Fitness Seller Official Sponsor Sponsor +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    794
    Leuk topic! :) Interessant om te volgen.

Dat probleem met die curls is echt een schoolvoorbeeld van een kant-en-klaar toestel uit een fabriek waar de verkoper zelf niet eens over nadenkt. Wel een eigen logo erop plakken alsof het zelf ontwikkeld is - maar in werkelijkheid niet eens even erbij stilstaan om dit soort kleine probleempjes te achterhalen.

Dit toestel zal gezien de prijsklasse vooral door thuisgebruikers gekocht worden en die gaan het toestel echt niet in de vloer verankeren (zo heeft de fabriek het wel bedoeld namelijk, daarom zijn er geen rubbervoeten maar schroefgaten in de poten van het toestel). Dan krijg je dus inderdaad het probleem dat jij beschrijft. Als je dit toestel voor thuisgebruik verkoopt zou je dus eigenlijk een kleine voetplaat moeten toevoegen waar men op kan gaan staan bij het uitvoeren van curls. Met die simpele toevoeging was het product wél geschikt voor de doelgroep waarvoor het wordt aangeboden.

Om je probleem op te lossen zou je eventueel dus zelf een kleine voetplaat aan het frame kunnen lassen of vastschroeven. Of het hele toestel in de grond verankeren of inderdaad op een houten plaat vastschroeven zoals @Rik76 voorstelt.

8. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Er is een voetplaat bij maar ik miste twee bouten om ze te plaatsen. Was dit uiteindelijk vergeten.

9. Sanca Magni

Sanca Magni Ressurected Super Mod +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    19.582
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    106kg
    Vetpercentage:
    1%
    Topic met potentie, sticky.

davidboogie, 040B en Fitness Seller vinden dit leuk.
  10. Fitness Seller

Fitness Seller Official Sponsor Sponsor +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    794
    Dan is het probleem opgelost en heb ik niets gezegd :o

yasmine vindt dit leuk.
  11. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Bedankt voor de tips. Ik zal eens kijken of ik er op de één of andere manier een metalen staaf of zo kan op vastschroeven zodat ik me kan afduwen bij low row.
    als ik de lat pull down op een dikke houten plaat schroef dan kan ik er inderdaad twee houten blokken naast schroeven aan weerszijden; Jup, dat wordt de oplossing denk ik. Bedankt. I'll keep you posted.

12. Rik76

Leuk Bevonden:
    1.658
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    91kg
    Ik ben benieuwd. :)

13. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Ik ben eens aan het uitkijken naar een houten plank op de tweedehandssites, om wat bij te leren over het soorten hout. IK neem aan dat vezelplaat onvoldoende zal zijn.
    Ik ga het nu eens eerst opmeten en dan zie ik verder. En zal nog een low row zitje moeten maken of zo. Je kan dat nieuw kopen maar vind ik voorlopig wat overkill.

14. Rik76

Leuk Bevonden:
    1.658
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    91kg
    Ik zou voor multiplex gaan of voor OSB. Maar multiplex lijkt me het beste geschikt. Je kan er kopen met een mooi afgewerkte top-laag en die vernissen met polyurethaan vernis (slijtvast). Maar dat draagt ook het nodige prijskaartje. Het ligt er een beetje aan hoe belangrijk je de esthetiek vindt.

15. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Het hoeft niet mooi te zijn maar wel proper en verzorgd.

16. Rik76

Leuk Bevonden:
    1.658
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    91kg
    OSB met een tapijtje over?
    Of van die dunne rubber matten die je op maat kan laten snijden van een rol. (weet niet waar die eigenlijk voor bedoeld zijn) Da's waarschijnlijk nog handig om het zuiver te houden en misschien nog anti-slip ook.

17. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Goed idee. Wat tof dat je meedenkt.

18. yasmine

yasmine Huge Freak

Leuk Bevonden:
    1.339
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    19%
    Een eerste poging met wat oude planken die ik nog liggen had..
    2pzcls1.jpg

Ik heb er uit geleerd en weet nu perfect hoe ik het perfect kan maken.
    Ik heb een iets bredere plank nodig, en schroeven met de juiste lengte.

19. Rik76

Leuk Bevonden:
    1.658
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    91kg
    Je kan ook een gat boren en langs onder verzinken. Bout langs de onderkant er in en boven een dop-moer. Je kan de bout mooi op lengte zagen.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie