Fitness Seller

Het ultieme nasi recept? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kusstephaniex

Novice
Lid geworden
30 jun 2021
Berichten
12
Waardering
3
Lengte
1m74
Massa
55kg
Ben opzoek naar een niet al te ingewikkeld en lekker nasi recept.

Ik hoef niet persee op mijn kcal te letten, wil vooral aankomen deze periode.
Heb hier al wat rond gezocht maar toch lastig te vinden.
Vooral benieuwd naar wat voor kruiden ik toe kan voegen zonder al te veel toegevoegde rommel?

Bedankt ^^
 
Simpele welgroentemix zoals deze.
Uiteraard kan je ook zelf de kruiden bij elkaar doen.
Of gewoon even bij de toko kijken. Daar hebben ze vaak deze zakjes kruidenmixen puur gebaseerd op kruiden en specerijen
Laatste heeft mijn voorkeur (maar dat is meer ivm allergieen)

Vlees bakken, groente erbij bakken en dan de rijst erbij en kruiden erdoor. eitje los bakken en erbij en eventueel een satehtje als je het lekker vind en het past in je schema. Gefrituurde uitjes erbovenop :o
 
Ik gebruik ook gewoon een zakje
en ook de Kokki Djawa Boemboe van de AH vind ik lekker

Ik maak 'm altijd met kip en zilvervliesrijst.

600 gram kip
200 gram zilvervliesrijst
1 zo'n zakje kruiden
En dan heb je 2 porties

Eerder gebruikte ik altijd
Maar daar zit tegenwoordig zoveel komijn in dat ik het niet meer te vreten vind.
 
Ik gebruik ook gewoon een zakje
en ook de Kokki Djawa Boemboe van de AH vind ik lekker

Ik maak 'm altijd met kip en zilvervliesrijst.

600 gram kip
200 gram zilvervliesrijst
1 zo'n zakje kruiden
En dan heb je 2 porties

Eerder gebruikte ik altijd
Maar daar zit tegenwoordig zoveel komijn in dat ik het niet meer te vreten vind.
ah super dankje 🥰
 
Simpele welgroentemix zoals deze.
Uiteraard kan je ook zelf de kruiden bij elkaar doen.
Of gewoon even bij de toko kijken. Daar hebben ze vaak deze zakjes kruidenmixen puur gebaseerd op kruiden en specerijen
Laatste heeft mijn voorkeur (maar dat is meer ivm allergieen)

Vlees bakken, groente erbij bakken en dan de rijst erbij en kruiden erdoor. eitje los bakken en erbij en eventueel een satehtje als je het lekker vind en het past in je schema. Gefrituurde uitjes erbovenop :o
oke top dankjewel!
 
't lekkerste is als je na het koken de rijst nog even in boter en de kruiden bakt
 
Supersimpel: na het koken van de rijst alles in een wokpan en vervolgens ketjap manis en sambal badjak toevoegen en af en toe even roeren.
 
Supersimpel: na het koken van de rijst alles in een wokpan en vervolgens ketjap manis en sambal badjak toevoegen en af en toe even roeren.

geen olie oid om in te bakken?
 
mijn tips. de rijst ruim van te voren koken en laten afkoelen eventueel in boullion voor extra smaak. met pas gekookte rijst nasi maken wordt niks. (nat en klef)
voor de rest kun je met wokken ook zaken als royaal ui en knoflook als extra smaakmaker gebruiken.
zelf vind ik zo'n kruidenmix niet zo fijn en gebruik ik losse kruiden en wat ketjap en chili saus
vulling kan ook veel smaak geven ( denk aan bv gerookte kip of ham er door) roerei met wat kruidenzout, genipperd lente uitje erdoor op het laatst
 
Laatst bewerkt:
Van een Moluks collega. De makkelijke variant, moeilijk is de groente die je wil toevoegen zelf snijden, rest is hetzelfde

Rijst van een dag oud of afgekoelde rijst (plakt minder waardoor je de goreng beter word)
Hamplakjes in vierkantjes snijden of hamblokjes, net wat je fijn vind
Een zak fijngesneden soepgroente (ik pak die van ah)
Een ui
1 teentje knoflook
1 theelepel trassie (gewoon doen ook al lust je geen vis/garnalen dit is de smaakmaker!)
Scheut ketjap manis
peper en zout naar smaak

1. Fruit de fijngesneden knoflook en ui in een laag olie in de wok
2. Flikker de ham en trassie erbij en roer goed door
3. De rijst erbij en een aantal minuten goed wokken (wokken == hoog vuur dus blijven roeren)
4. Groenten en manis erbij en goed doorwokken
5. Peper en zout naar smaak toevoegen
6. Doorwokken totdat de stukje groente knapperig of zacht genoeg zijn naar wens.

Ik eet er kip sate bij van de kippenboer en gebakken uitjes voor een bite. Satesaus kan maar hoeft in principe nog geen eens.

Voor mij geen honig meer, gooide daar sowieso al de helft van het zakje weg omdat het anders een zoute bedoeling was.
 
Laatst bewerkt:
super leuk al deze reacties. kga ze morgen rustig aan doorlezen en uittesten deze weken. hou jullie opde hoogte^^
 
Het belangrijkste als je nasi goreng wilt maken:

Nasi goreng maak je met oude rijst. Dus minimaal 4 uur van te voren gekookte rijst, maar het liefste een avond van te voren. De rijst moet namelijk uitdrogen. Net gekookte rijst is vochtig en laat zich daarom dus niet bakken.


Een recept voor snelle basic nasi goreng:
Wok wat fijngesneden prei met wat gesneden plakjes ham (1x1cm). Bak vervolgens een geklopt ei fijn in een andere pan. Hak het ei fijn met je spatel. Voeg het toe aan de wokpan. Voeg nog wat olie (liefst sesamolie) toe en voeg de rijst toe. Middelhoog vuur, blijf de massa bewegen.
Voeg een beetje oestersaus, soja saus, vissaus en ketjap erdoor (een beetje, anders gaat het overheersen). Klaar. Super makkelijk en snel.

Wat sambal erbij op tafel en voila.

Wil nasi goreng zoals bij je afhaal chinees? Voeg dan alleen wat light soja saus en sesamolie toe (dus geen ketjap en oestersaus).


Je kan ook kruidenmengsel gebruiken natuurlijk, kan ook lekker zijn, maar zo krijg je em niet bij de chinees of toko.
 
Adolf & Goebbels:trollface:

ik las nazi 🤡
1625999044021.png
 
okee ik ben nog erg nieuw hiermee, maar.
kan iemand me helpen? heb voor 3 dagen gemaakt (ik wil graag 100g per maaltijd rijst) en ik weet dat rijst uitzet inderdaad, maar als ik die 100g ongekookt nu gekookt heb krijg ik dit na lange na niet op.
Moet mijn maag inhoud denk ik aan wennen? haha.

Ben niet zn grote eter, en wil aankomen. (55kg 174cm)
 
okee ik ben nog erg nieuw hiermee, maar.
kan iemand me helpen? heb voor 3 dagen gemaakt (ik wil graag 100g per maaltijd rijst) en ik weet dat rijst uitzet inderdaad, maar als ik die 100g ongekookt nu gekookt heb krijg ik dit na lange na niet op.
Moet mijn maag inhoud denk ik aan wennen? haha.

Ben niet zn grote eter, en wil aankomen. (55kg 174cm)
Hoeveel maaltijden met 100g rijst zijn dit dan? En waarom persee rijst? Je kan ook pasta nemen eventueel als dat makkelijker is qua volume voor je.

Edit: Je kan ook minder eten dan die 100g rijst per maaltijd en rijstwafels,crackers etc eten tussendoor als aanvulling.
 
Hoeveel maaltijden met 100g rijst zijn dit dan? En waarom persee rijst? Je kan ook pasta nemen eventueel als dat makkelijker is qua volume voor je.

Edit: Je kan ook minder eten dan die 100g rijst per maaltijd en rijstwafels,crackers etc eten tussendoor als aanvulling.
is voor de middag. merk dat ik ook teveel vet krijg anders en wilde een basic maaltyd . nasi met broccoli. en aangezien 100g gemiddeld was ( veel gelezen op fora ) maar t pakt nu zo extreem groot uit voor mijn kleine maag haha. dat is een goede tip inderdaad, wat minder en wat meer tussendoortjes!
 
is voor de middag. merk dat ik ook teveel vet krijg anders en wilde een basic maaltyd . nasi met broccoli. en aangezien 100g gemiddeld was ( veel gelezen op fora ) maar t pakt nu zo extreem groot uit voor mijn kleine maag haha. dat is een goede tip inderdaad, wat minder en wat meer tussendoortjes!
was pasta bijna vergeten. ook jummie
 
Back
Naar boven