AndroidHealthClinic

Het ultieme trainingsschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Ik ben wel benieuwd naar de meningen & ervaringen van jullie qua succesvolheid van de trainingsschema's die jullie gevolgd hebben.

Ik heb tot nu toe alleen nog maar Ice cream fitness en starting strength succesvol afgemaakt, momenteel volg ik the texas method maar heb nog niet kunnen focussen op het daadwerkelijke schema met krachttoename.

Wat is in jou mening het ultieme trainingsschema?
 
Ik zou zeggen het doet er niet bijster veel toe, mits de Ohp, Bb-row, Squat, Bench press als basis-oefeningen maar 2x per week aan de beurt komen (Dead lift iig 1x).

Of het nu Ppl, UB/LB, 5 x 5 of whatever is, dat zijn enkel details, die niet echt een heel groot verschil zullen gaan maken.
Tja wat isolatie-werk erbij (ook andere compounds natuurlijk) voor fine-tuning is helemaal prima natuurlijk.

Dus wat voor soort schema, kun je mijns inziens het beste bepalen aan de hand van het aantal dagen dat je kunt trainen.
 
Ik zou zeggen het doet er niet bijster veel toe, mits de Ohp, Bb-row, Squat, Bench press als basis-oefeningen maar 2x per week aan de beurt komen (Dead lift iig 1x).

Of het nu Ppl, UB/LB, 5 x 5 of whatever is, dat zijn enkel details, die niet echt een heel groot verschil zullen gaan maken.
Tja wat isolatie-werk erbij (ook andere compounds natuurlijk) voor fine-tuning is helemaal prima natuurlijk.

Dus wat voor soort schema, kun je mijns inziens het beste bepalen aan de hand van het aantal dagen dat je kunt trainen.

Mijn vraag was meer gericht over welk schema jou het meest geholpen heeft en het beste voor jou was. Bedankt voor je toevoeging though!
 
Mijn vraag was meer gericht over welk schema jou het meest geholpen heeft en het beste voor jou was. Bedankt voor je toevoeging though!

Yep, I know. Dit is mijn antwoord.

Schema's maken geen significant verschil. Voeding / rust en toewijding doen dat.
 
Ik denk dat het schema ansich niet eens zo heel belangrijk is. Het moet natuurlijk aan een aantal basisvoorwaarden voldoen, maar het moet ook bij je passen. Ik heb heel even SL5x5 geprobeerd, maar een UB/LB split vind in een stuk prettiger en past beter bij al het andere wat ik op een dag en gedurende een week doe.
 
Max-OT https://ast-ss.com/max-ot/introduction/ mits je een trainingsmaatje hebt dat er even hard voor wilt gaan als jou.
Dan heb je een goede spotter + iemand die je net iets verder pusht.

Trainingen van een uurtje ongeveer, spiergroep 1x per week trainen
 
Back
Naar boven