XXL Nutrition

Het verhaal achter J.P. Fux. (Foto's ongeluk en recente pic) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eigenlijk best wel een gevalletje eigen schuld dikke bult. Als ik zwaar ga heb ik 9 vd 10x een spotter en anders altijd nog safety bars.

Moet alleen niet vergeten dat hij tot de sterkste ooit hoorden en dit soort gewichten voor hem normaal waren. Heb je coleman man ooit veilig zien sqauten want die man die mee traint kan echt die barbell van 300kg niet houden

OMG! Dus ik moet altijd blijven juicen om er zo uit te blijven zien :cool:

Al hoewel, een vriend van me is inmiddels alweer 52, en die pakt 1 keer per jaar een 10 weeks kuurtje.
Verder niet, en hij blijft ook het hele jaar groot.
Hij blijft altijd een beestn hij is 106kg 1m79 en 10%bf
Het is maar net hoeveel je om je gezondheid geeft en risico's ervoor wilt nemen natuurlijk.
Maar in theorie zou het kunnen ja.

Moet alleen niet vergeten dat hij tot de sterkste ooit hoorden en dit soort gewichten voor hem normaal waren. Heb je coleman man ooit veilig zien sqauten want die man die mee traint kan echt die barbell van 300kg niet houden

Hoe is het ongeval dan gebeurd?

At 11:22 AM on Thursday, May 2, all was right with the world of Jean-Pierre Fux. At 280 hard pounds, he was in his best shape in years and relishing the prospect of qualifying for the Mr. 0 at the Night Of Champions 16 days hence. At 11:23 on Thursday, May 2, Jean-Pierre's dreams lay in ruins as he lay prostrate on the floor at Gold's Gym, Fullerton, California, immobilized.
In the midst of doing 675-pound squats at a FLEX photo shoot with Chris Lund, he had suddenly collapsed and crashed to the gym floor.
Here's how Jean-Pierre remembers the accident. "We'd worked up to seven plates on each side. That weight is not a problem for me -- I had done the same thing a week earlier for my training video. I began to squat down and everything was fine. Then in a split second, I went from complete comfort to collapse. My knees just went -- I crashed down so quickly the spotters didn't have time to react. Afterward, they felt bad about it, but it was so quick, nobody could have caught the weight."
Jean-Pierre crashed to his knees and swayed back slightly before the weight was lifted from him. As the 675-pound load was released, he remembered something he'd once been told: To reduce tendon damage following such an injury, the legs should be kept straight. With that in mind, he somehow straightened his legs out on the floor, as Lund and his assistants rushed to his sides and started applying ice to both knees.
As they waited for the paramedics, Jean-Pierre said he was initially "not in a great deal of pain" and was unsure of the extent of his injuries. After a few minutes, the right knee swelled up alarmingly; next, the excruciating pain began. However, the thought uppermost in Jean-Pierre's mind was not the pain, but that "all those months of contest training and dieting have now gone for nothing."
Despite his own trauma, he could see that the accident had affected Lund, and he attempted to buoy up the lensman's spirits by quipping, "Well, Chris, it looks like 1,000-pound leg presses are out of the question."
Recalling the incident, Lund says, "Despite the pain and agony he was in, he managed a joke -- that's a man for you. A lot of the pros would have been bawling their heads off, but Jean-Pierre just gritted his teeth. I've spoken to him regularly since the injury and not once has he vented any thoughts of feeling sorry for himself. He's a remarkable guy."
The paramedics duly arrived and ferried Fux to a local hospital; he was later transferred to Eisenhower Medical Center in Rancho Mirage, nearer his Palm Springs home. The diagnosis was torn vastus medialis of the left thigh and torn patella ligaments of the right leg. At 3 PM on Friday, May 3, he underwent four hours of surgery to repair the damage. He was told the surgery went as well as could be expected. His doctor told him he was confident the left quadriceps would recover fully, but cautioned that it was too soon to say whether the same would be true for the damaged patella. Jean-Pierre remained hospitalized for two weeks and returned to his Palm Springs home on Monday, May 20.
During his time in the hospital, and despite being in a wheelchair with his legs kept straight, Jean-Pierre visited the gym every day "to do some upper-body work." At home, he continues the practice. He asserts, "I have to go to the gym. It's who I am. Physically I need the feel of the weight, and mentally I have to make the statement that I'm a bodybuilder." He trains for about 20 or 30 minutes daily, and can get out of his wheelchair and shuffle around on crutches, although, he says, 'After half an hour, my knees begin to swell slightly and I have to get back in the wheelchair."
As of late May, the prognosis is that Fux will commence therapy to start bending his knees by late June. If all goes well, by early August, he will be able to drive his car and become more independent. He is uncertain when he will return to the competitive stage; he only knows he will. To us, he displays the soul of a warrior.
"While I waited for the paramedics," says Fux, "a lot of things went through my mind. Had I had a great pro career and won a bunch of titles, then maybe retirement would have seemed the way to go. But my career has been one of disappointment. My fault -- I never got things together the way I should have. Even at the 1997 Mr. Olympia [where he finished seventh and was hailed as a future Mr. O], I had been sick for a few days and lost size. Last year, two weeks out from the Night Of Champions, I was in great shape, then screwed it up by losing 15 pounds trying to be harder. For my own peace of mind, I have to go onstage just once looking like the Jean-Pierre I know I can be. I need to do that before I retire. I'm still only 33. Ronnie and other guys in the top five [at the Olympia] are a lot older. I have the time."
He pauses, before concluding softly, "Lying on a gym floor was no way to retire. I thought, I can't go out like this, I have unfinished business."
RELATED ARTICLE: WARNING: Do not attempt to use this amount of weight yourself. Jean-Pierre is an experienced professional bodybuilder, who is aided by spotters, wraps and a lifting belt, and he uses a weight he is accustomed to. Always use caution when weight training. And when you're doing squats, spotters and a training belt are essential. However, Jean-Pierre's experience illustrates that even when taking every precaution, accidents can still happen. So always lift within your ability, and seek professional guidance when you perform exercises or use equipment for the first time.
WHY WE PRINTED THESE PHOTOS
When the accompanying photographs of Jean-Pierre Fux's training accident arrived on my desk, I hesitated to use them in the magazine. Although we wanted to tell Jean-Pierre's story, we didn't want to exploit this devastating incident, which happened to occur in front of FLEX photographer Chris Lund and his camera. It was Jean-Pierre himself who urged us to reconsider and publish the photos, both as a record of his injury and as an explicit cautionary lesson to others. We will continue to chart Jean-Pierre's progress during his rehabilitation, both to educate and inspire. We wish him the best -- he deserves it.

Bij een gewone fail kan een normaal persoon wel zoveel kg spotten ja, want die hoeft dan maar een paar kg mee te helpen.

Als er iets geks gebeurd is het een ander verhaal natuurlijk

Wat is er eigenlijk juist gebeurd?

oh ik kende het verhaal erachter niet. dan neem ik mijn woorden terug.

Hoe is het ongeval dan gebeurd?

At 11:22 AM on Thursday, May 2, all was right with the world of Jean-Pierre Fux. At 280 hard pounds, he was in his best shape in years and relishing the prospect of qualifying for the Mr. 0 at the Night Of Champions 16 days hence. At 11:23 on Thursday, May 2, Jean-Pierre's dreams lay in ruins as he lay prostrate on the floor at Gold's Gym, Fullerton, California, immobilized.
In the midst of doing 675-pound squats at a FLEX photo shoot with Chris Lund, he had suddenly collapsed and crashed to the gym floor.
Here's how Jean-Pierre remembers the accident. "We'd worked up to seven plates on each side. That weight is not a problem for me -- I had done the same thing a week earlier for my training video. I began to squat down and everything was fine. Then in a split second, I went from complete comfort to collapse. My knees just went -- I crashed down so quickly the spotters didn't have time to react. Afterward, they felt bad about it, but it was so quick, nobody could have caught the weight."
Jean-Pierre crashed to his knees and swayed back slightly before the weight was lifted from him. As the 675-pound load was released, he remembered something he'd once been told: To reduce tendon damage following such an injury, the legs should be kept straight. With that in mind, he somehow straightened his legs out on the floor, as Lund and his assistants rushed to his sides and started applying ice to both knees.
As they waited for the paramedics, Jean-Pierre said he was initially "not in a great deal of pain" and was unsure of the extent of his injuries. After a few minutes, the right knee swelled up alarmingly; next, the excruciating pain began. However, the thought uppermost in Jean-Pierre's mind was not the pain, but that "all those months of contest training and dieting have now gone for nothing."
Despite his own trauma, he could see that the accident had affected Lund, and he attempted to buoy up the lensman's spirits by quipping, "Well, Chris, it looks like 1,000-pound leg presses are out of the question."
Recalling the incident, Lund says, "Despite the pain and agony he was in, he managed a joke -- that's a man for you. A lot of the pros would have been bawling their heads off, but Jean-Pierre just gritted his teeth. I've spoken to him regularly since the injury and not once has he vented any thoughts of feeling sorry for himself. He's a remarkable guy."
The paramedics duly arrived and ferried Fux to a local hospital; he was later transferred to Eisenhower Medical Center in Rancho Mirage, nearer his Palm Springs home. The diagnosis was torn vastus medialis of the left thigh and torn patella ligaments of the right leg. At 3 PM on Friday, May 3, he underwent four hours of surgery to repair the damage. He was told the surgery went as well as could be expected. His doctor told him he was confident the left quadriceps would recover fully, but cautioned that it was too soon to say whether the same would be true for the damaged patella. Jean-Pierre remained hospitalized for two weeks and returned to his Palm Springs home on Monday, May 20.
During his time in the hospital, and despite being in a wheelchair with his legs kept straight, Jean-Pierre visited the gym every day "to do some upper-body work." At home, he continues the practice. He asserts, "I have to go to the gym. It's who I am. Physically I need the feel of the weight, and mentally I have to make the statement that I'm a bodybuilder." He trains for about 20 or 30 minutes daily, and can get out of his wheelchair and shuffle around on crutches, although, he says, 'After half an hour, my knees begin to swell slightly and I have to get back in the wheelchair."
As of late May, the prognosis is that Fux will commence therapy to start bending his knees by late June. If all goes well, by early August, he will be able to drive his car and become more independent. He is uncertain when he will return to the competitive stage; he only knows he will. To us, he displays the soul of a warrior.
"While I waited for the paramedics," says Fux, "a lot of things went through my mind. Had I had a great pro career and won a bunch of titles, then maybe retirement would have seemed the way to go. But my career has been one of disappointment. My fault -- I never got things together the way I should have. Even at the 1997 Mr. Olympia [where he finished seventh and was hailed as a future Mr. O], I had been sick for a few days and lost size. Last year, two weeks out from the Night Of Champions, I was in great shape, then screwed it up by losing 15 pounds trying to be harder. For my own peace of mind, I have to go onstage just once looking like the Jean-Pierre I know I can be. I need to do that before I retire. I'm still only 33. Ronnie and other guys in the top five [at the Olympia] are a lot older. I have the time."
He pauses, before concluding softly, "Lying on a gym floor was no way to retire. I thought, I can't go out like this, I have unfinished business."
RELATED ARTICLE: WARNING: Do not attempt to use this amount of weight yourself. Jean-Pierre is an experienced professional bodybuilder, who is aided by spotters, wraps and a lifting belt, and he uses a weight he is accustomed to. Always use caution when weight training. And when you're doing squats, spotters and a training belt are essential. However, Jean-Pierre's experience illustrates that even when taking every precaution, accidents can still happen. So always lift within your ability, and seek professional guidance when you perform exercises or use equipment for the first time.
WHY WE PRINTED THESE PHOTOS
When the accompanying photographs of Jean-Pierre Fux's training accident arrived on my desk, I hesitated to use them in the magazine. Although we wanted to tell Jean-Pierre's story, we didn't want to exploit this devastating incident, which happened to occur in front of FLEX photographer Chris Lund and his camera. It was Jean-Pierre himself who urged us to reconsider and publish the photos, both as a record of his injury and as an explicit cautionary lesson to others. We will continue to chart Jean-Pierre's progress during his rehabilitation, both to educate and inspire. We wish him the best -- he deserves it.

Wat is er eigenlijk juist gebeurd?

:rolleyes:

Is telang in engels :p, is er geen video van?

Was tijdens fotoshoot.
Niets speciaals foutgelopen, zijn gewichten die hij zonder problemen kon squatten, plots ging hij volledig door zijn knie, en zo de grond binnen.

Was tijdens fotoshoot.
Niets speciaals foutgelopen, zijn gewichten die hij zonder problemen kon squatten, plots ging hij volledig door zijn knie, en zo de grond binnen.
ik betwijfel of jij wel engels kan :rolleyes: in de tekst staat namelijk dat hij out ging en toen dus op de grond viel met zijn knieen dubbelgevouwen. het ging te snel voor de spotters om het op te vangen.

ik betwijfel of jij wel engels kan :rolleyes: in de tekst staat namelijk dat hij out ging en toen dus op de grond viel met zijn knieen dubbelgevouwen. het ging te snel voor de spotters om het op te vangen.

"My knees just went"

Waarschijnlijk suggereert de schrijver hiermee dat ze spieren afscheurden oid en door ze knieen ging.

Ik lees niks over bewusteloos raken ;)

Well ****ed up dat iedereen dit kan overkomen eigenlijk, Layne Norton had ook zijn pec gescheurd en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen

Het is toch niet te geloven dat er zo weinig van zo'n massa beest overblijft. En dan ook nog te grote kleding dragen. Je vraagt je toch echt af wat ze van zichzelf hebben.

Als je 120+ kg weegt als pro en je blijft trainen natty moet je toch na al die jaren 100 kg overhouden. Berry De Mey ziet er toch ook nog goed uit.

"My knees just went"

Waarschijnlijk suggereert de schrijver hiermee dat ze spieren afscheurden oid en door ze knieen ging.

Ik lees niks over bewusteloos raken ;)

Well ****ed up dat iedereen dit kan overkomen eigenlijk, Layne Norton had ook zijn pec gescheurd en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen

''Then in a split second, I went from complete comfort to collapse''

''Then in a split second, I went from complete comfort to collapse''

Dat betekent gewoon dat hij in elkaar zakte, met in de volgende zin de verklaring: zijn knieën begaven het ineens. Er staat nergens dat hij het bewustzijn verloor o.i.d.
Misschien zelf eerst goed Engels leren voor je er anderen op aanspreekt?

Het is toch niet te geloven dat er zo weinig van zo'n massa beest overblijft. En dan ook nog te grote kleding dragen. Je vraagt je toch echt af wat ze van zichzelf hebben.

Als je 120+ kg weegt als pro en je blijft trainen natty moet je toch na al die jaren 100 kg overhouden. Berry De Mey ziet er toch ook nog goed uit.

Dat betekent gewoon dat hij in elkaar zakte, met in de volgende zin de verklaring: zijn knieën begaven het ineens. Er staat nergens dat hij het bewustzijn verloor o.i.d.

Waarsch waren zijn knieen eerst, en toen hij richting de grond ging, ging hij waarsch out. (van de pijn)
Is dan achteraf moeilijk te vertellen wat eerst was lijkt mij (gebeurd allemaal in 1 seconde)

Enorm triest verhaal. Ik heb hem ooit op de FIBO gezien en was een monster.

Maar wie gaat er zich nu uitsloven op een fotosessie zonder goed op te warmen en spotters. Daarbij missen die stalen pinnen ook nog aan de uiteinden van het squatrek.

Echt een idiote actie waarvan je ellende kan verwachten...

Google vertaald :

Op 11:22 op donderdag 2 mei was alles goed met de wereld van Jean-Pierre Fux. Op 280 harde pond, was hij in zijn beste vorm in jaren en genoot van het vooruitzicht van de kwalificatie voor de heer 0 op de Night Of Champions 16 dagen dus. Om 11:23 op donderdag 2 mei Jean-Pierre de dromen lag in puin terwijl hij lag languit op de vloer bij Gold's Gym, Fullerton, Californië, geïmmobiliseerd.
In het midden van het doen van 675-pond squats op een FLEX fotoshoot met Chris Lund, had hij plotseling ingestort en crashte naar de sportschool vloer.

Hier is hoe Jean-Pierre het ongeval herinnert. "We werkten tot zeven platen aan elke kant Dat gewicht is geen probleem voor mij. - Ik had hetzelfde gedaan een week eerder voor mijn training video begon ik te hurken zitten en alles was in orde dan in een.. seconden splitsen, ging ik van alle comfort ineenstorting Mijn knieën ging gewoon -.. Ik stortte naar beneden zo snel de spotters hadden helaas geen tijd om te reageren hebben Daarna, ze voelde zich slecht over, maar het was zo snel, kon niemand hebben gevangen het gewicht. "
Jean-Pierre crashte op zijn knieën en doorgezakte rug iets eerder dan het gewicht werd opgeheven van hem. Als de 675-pond belasting werd uitgebracht, is hij iets wat hij ooit had gezegd herinnerde: Om pees schade te verminderen na een dergelijk letsel moet de benen recht te houden. Met dat in gedachten, hij een of andere manier trok zijn benen op de grond, als Lund en zijn assistenten haastte zich naar zijn zijden en begon het toepassen van ijs aan beide knieën.

Terwijl ze wachtten op de ambulance, Jean-Pierre zei dat hij aanvankelijk "niet in een veel pijn" en was niet zeker van de omvang van zijn verwondingen. Na een paar minuten, de rechter knie opgezwollen alarmerend, vervolgens de ondraaglijke pijn begon. Echter, de gedachte bovenste in het achterhoofd Jean-Pierre was niet de pijn, maar dat 'al die maanden van de wedstrijd training en dieet zijn nu verdwenen voor niets. "
Ondanks zijn eigen trauma, hij kon zien dat het ongeluk had Lund aangetast, en hij probeerde boei van de lensman de geesten door quipping: "Wel, Chris, het lijkt erop dat 1000-pond been persen zijn uit den boze."
Onder verwijzing naar het incident, Lund zegt: "Ondanks de pijn en kwelling was hij in, wist hij een grap - dat is een man voor je Een groot deel van de profs zou zijn hun hoofd schreeuwen uit, maar Jean-Pierre net beet op zijn tanden. . Ik heb met hem gesproken regelmatig sinds het letsel en niet een keer heeft hij ontlucht alle gedachten van medelijden met zichzelf. Hij is een opmerkelijke man. "

De paramedici behoren aangekomen en ferried Fux naar een plaatselijk ziekenhuis, hij werd later overgebracht naar Eisenhower Medical Center in Rancho Mirage, dichter bij zijn Palm Springs huis. De diagnose werd gescheurd vastus medialis van de linker dij en gescheurde patella ligamenten van het rechterbeen. Om 3 uur op vrijdag 3 mei onderging hij vier uur een operatie om de schade te herstellen. Hij kreeg te horen van de operatie ging als verwacht kon worden. Zijn arts vertelde hem dat hij was ervan overtuigd dat de linker quadriceps zou volledig herstellen, maar waarschuwde dat het te vroeg om te zeggen of dat ook zou gelden voor de beschadigde knieschijf. Jean-Pierre bleef in het ziekenhuis voor twee weken en keerde terug naar zijn huis in Palm Springs op maandag 20 mei.

Tijdens zijn tijd in het ziekenhuis, en ondanks het feit dat in een rolstoel met zijn benen bleef recht, Jean-Pierre een bezoek aan de sportschool elke dag "om een ​​aantal bovenlichaam werk te doen." Thuis, vervolgt hij de praktijk. Beweert hij, "ik moet naar de sportschool. Het is wie ik ben. Fysiek ik het gevoel van het gewicht nodig hebben, en mentaal heb ik de verklaring dat ik een bodybuilder te maken." Hij traint voor ongeveer 20 of 30 minuten per dag, en kan uit zijn rolstoel en shuffle rond op krukken, maar, zegt hij, 'Na een half uur, mijn knieën beginnen te licht zwellen en ik moet terug in de rolstoel. "

Met ingang van eind mei, de prognose is dat Fux zal de behandeling beginnen om te beginnen met het buigen zijn knieën eind juni. Als alles goed gaat, begin augustus, zal hij in staat om zijn auto te rijden en meer onafhankelijk te worden. Hij is onzeker wanneer hij zal terugkeren naar de competitieve fase; hij alleen weet dat hij wil. Voor ons, toont hij de ziel van een krijger.

"Terwijl ik wachtte op de ambulance", zegt Fux, "een heleboel dingen gingen door mijn hoofd. Had Ik had een geweldige professionele carrière en won een aantal titels, dan misschien pensionering zou hebben leek de weg te gaan. Maar mijn carrière is een van teleurstelling Mijn schuld -. Ik heb nooit dingen samen de manier waarop ik moet nog in 1997 op de Mr Olympia [waar hij eindigde als zevende en werd geprezen als een toekomstige heer O], ik was ziek geweest voor een. paar dagen en verloor grootte. Vorig jaar, twee weken uit de Night Of Champions, ik was in uitstekende staat, dan verpest door het verliezen van 15 pond proberen om harder. Voor mijn eigen gemoedsrust, ik moet op het podium gewoon gaan een keer kijken als het Jean-Pierre ik weet dat ik kan zijn. moet ik doen voordat ik met pensioen. Ik ben nog steeds maar 33. Ronnie en andere jongens in de top vijf [in de Olympia] zijn een stuk ouder. heb ik de tijd. "

Hij pauzeert, voor het sluiten van zacht, "Liggend op een sportschool vloer was geen manier om met pensioen. Dacht ik, ik kan niet uit te gaan als dit, heb ik onafgemaakte zaken."
Gerelateerd artikel: WAARSCHUWING: Probeer niet om deze hoeveelheid gewicht zelf te gebruiken. Jean-Pierre is een ervaren professionele bodybuilder, die wordt geholpen door spotters, wraps en een opheffende riem, en hij maakt gebruik van een gewicht dat hij gewend is. Voorzichtigheid is geboden wanneer het gewicht opleiding. En als je squats doet, spotters en een opleiding riem zijn essentieel. Echter, Jean-Pierre De ervaring laat zien dat zelfs wanneer rekening wordt alle voorzorgsmaatregelen, ongelukken kunnen nog steeds gebeuren. Dus altijd til binnen uw vermogen, en zoek professionele begeleiding bij het uitvoeren van oefeningen of gebruikmaken van apparatuur die voor de eerste keer.

WAAROM WE GEDRUKTE deze foto's
Als uit de begeleidende foto's van training Jean-Pierre Fux's ongeval kwam op mijn bureau, ik aarzelde om ze te gebruiken in het magazine. Hoewel we wilden Jean-Pierre's verhaal te vertellen, hebben we niet willen deze verwoestende incident, dat gebeurde voor te komen in de voorkant van FLEX fotograaf Chris Lund en zijn camera te benutten. Het was Jean-Pierre zelf die ons aanspoorde om te heroverwegen en publiceren van de foto's, zowel als een verslag van zijn blessure en als een expliciete waarschuwing les aan anderen. We zullen doorgaan met Jean-Pierre de vooruitgang in kaart te brengen tijdens zijn revalidatie, zowel op te voeden en te inspireren. Wij wensen hem het beste - hij verdient het.

Wel epic, rollende oogjes en mij fel aanspreken dat ik geen Engels kan, maar in werkelijkheid zelf keihard in de fout gaan bij de vertaling.

Wel epic, rollende oogjes en mij fel aanspreken dat ik geen Engels kan, maar in werkelijkheid zelf keihard in de fout gaan bij de vertaling.

OMG!!!!

Er staat boven: "Google vertaald"

Alsof ie het hele verhaal ff zelf ging vertalen voor je :roflol:

Back
Naar boven