XXL Nutrition

Het Vis FOTO- Topic!

Bezoekers in dit topic

@Robert: Probeer vissen niet te lang (liever helemaal niet) op hun buik neer te leggen, ingewanden e.d. kunnen dan geplet worden door de grote druk die erop komt...

weet ik Siroj:) deze knaap spartelde echter zo tegen dat ie niet opgepakt wou worden denk ik:D...dus ff plat gehouden om een kiekje te maken. hij zwom echter weer gezond terug hoor;)
 
Ikzelf vis op karper en snoek. Tegenwoordig niet veel meer , maar het is een leuk tijdverdrijf. M'n broer doet het als werk. Hij is visgids bij een meervalkamp op de Ebro. Hier 1 van zijn parels met een klant

ImageShack - Hosting :: 212cmux6.jpg
 
Dan heb jaren zelf op karpergevist. Er staat echter een shitload aan spullen nu te verstoffen in mijn berging.

Vriendin maar eens dumpen om wat meer vrije tijd te krijgen denk ik. :D
 
Ik hep ook ooit 30 karpers gevangen in 2uur tijd... van 10cm tot 83 cm :D
 
hoe lang zou jij je rig dan maken?:)
afhankelijk van het water etc.
maar ik zou gewoon een standaard rig pakken 15 cm lang en dan krimpkous in zo'n bochtje bij de haak of een line aligner, werkt erg goed bij mij en ook bij m'n vismaat.

maarja, nu ik erover nadenk, kan ook zijn dat die karpers gewoon zachte bekken hadden in dat putje waar je aan het vissen was, maar ik zou toch eens wat proberen.

@benchmark
ja, was idd een redelijke drill, gelukkig viste ik op een redelijk obstakelvrije stek dus hoefde ik niet echt veel te sturen etc. maar kon ik em gewoon z'n gang laten gaan, alleen onder de kant had ie zich bijna vastgezwommen. eigenlijk zien alle vissen op dat water er gewoon goed uit, dat is zeker een pluspunt, veel 20'ers, projectspiegels en soms wat uitschieters die net de 30 niet halen
 
Franse 35- ponder

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Franse 35- ponder voor de 2e keer haha

Mooiste hobby die er is!
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
leuk beest man! alleen zonde van die rugvin :(
 
De laatste karper, die ik heb gevangen is ruim 15 jaar geleden, dus jullie zullen misschien begrijpen, dat ik er geen foto van heb. Als we nu gewoon eens met een leuk koppeltje gaan karperen, kan ik misschien ook eens trots mijn foto's laten zien.:D
 
leuk beest man! alleen zonde van die rugvin :(
Ik ben echt een complete leek in de viswereld. Dus vandaar mijn vraag: wat hebben ze dan met die rugvin gedaan en waarom is slecht?
 
Ik ben echt een complete leek in de viswereld. Dus vandaar mijn vraag: wat hebben ze dan met die rugvin gedaan en waarom is slecht?

De vis hierboven is waarschijnlijk eerder gevangen en mensen kunnen hem hebben laten vallen, maar misschien ook bijgeknipt hebben. Dat zie je niet op deze foto maar ik heb ook vat zat vissen gezien met name op populaire wateren waar ze dus een ingeknipte staart hadeen.........en waarom?

Herkenning? Ik OWN deze karper?? Wie zal het zeggen..............
 
hoe lang zou jij je rig dan maken?:)

Te lange hair, te kleine haak, te licht gewicht, niet hard genoeg aangeslagen? Ken je de bodem, wat voor snoer gebruik je. Misschien zijn je boilies wel niet lekker genoeg. Of te klein en zijn je runs van brasems. Riglengte is zo overschat, bovendien nogal onbelangrijk.
 
De vis hierboven is waarschijnlijk eerder gevangen en mensen kunnen hem hebben laten vallen, maar misschien ook bijgeknipt hebben. Dat zie je niet op deze foto maar ik heb ook vat zat vissen gezien met name op populaire wateren waar ze dus een ingeknipte staart hadeen.........en waarom?

Herkenning? Ik OWN deze karper?? Wie zal het zeggen..............

Ja, klootzakken zijn het. Of zo\n schub eruit halen.
 
waarom zou je in vredesnaam zo'n mooi beest zn vin bijknippen? :scratch: :whip:
 
Te lange hair, te kleine haak, te licht gewicht, niet hard genoeg aangeslagen? Ken je de bodem, wat voor snoer gebruik je. Misschien zijn je boilies wel niet lekker genoeg. Of te klein en zijn je runs van brasems. Riglengte is zo overschat, bovendien nogal onbelangrijk.

me is gemiddeld 12cm, haak nr 6 met teflon coating en krimpkous. ik ken het water nog niet zo heel erg geod, maar volgens mij is het een modderbodem...zou best kunnen dat er veel brasem zit aangezien dr veel witvis is uitgezet vorig jaar
 
Back
Naar boven