AndroidHealthClinic

Het voetbalseizoen is weer begonnen

Bezoekers in dit topic

Morricone

Novice
Lid geworden
2 mei 2015
Berichten
15
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,


Aangezien er dinsdagavond, donderdagavond & zaterdagmiddag wordt gevoetbald, en spieren ongeveer 48 uur nodig hebben om te herstellen, wanneer is er voor mij de mogelijkheid nog de sportschool in te duiken voor squats & deadlifts??

Ik wil fitness graag met voetbal combineren, maar zie niet echt een mogelijkheid op deze manier..


Hoor graag hoe jullie dit (zouden) aanpakken!


Greeets
 
Hoe lang train je al met gewichten? Joe DeFranco's Westside for Skinny basterds (1, 2, 3) is een voorbeeld van een trainingsprogramma voor atleten (American Football, basketball etc) wat rekening houdt met hun reguliere trainingen voor hun sport. Dit is alleen iets minder geschikt voor beginners.
http://www.defrancostraining.com/westside-for-skinny-bastards-part3/
http://www.defrancostraining.com/westside-for-skinny-bastards-part2/
http://www.defrancostraining.com/westside-for-skinny-bastards-part1/

Sowieso ook een erg leuk programma vind ik omdat je veel opties hebt voor oefeningen en kan blijven variëren.
 
Benen trainen en voetballen blijft lastig, ik doe het al een paar jaar. Je zou zondag benen kunnen trainen en veel water drinken moeten drinken en calcium/magnesium tabletten gebruiken. Dit helpt voor het herstel van de spieren. Zo ben je dinsdagavond naar alle waarschijnlijkheid voldoende hersteld.
 
nvm
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gestopt met voetbal, probeerde het op alle manieren te combineren.

Fitness nam toch de overhand, dus de keuze was snel gemaakt.
 
als je aan high frequency training doet en dus geen split waar je 1x op 7-9dagen benen traint kan het prima .

en dat pas je autoregulerend toe in je trainingsschema .

om een voorbeeld te geven : als iemand die in de bouw werkt , heel vaak zware lasten draagt , constant de hele dag op zijn benen staat , ladders op en af met soms zware zakken op de schouders dat kan ...........

dan moet benen trainen ook zeker lukken als je een uurtje of 2 per week voetbalt .

alles is afhankelijk van doorzettingsvermogen en wilskracht !
 
Elke maandag benen op 80% van je kunnen trainen. Dinsdag de conditie training ook op 80%.
Hoe je dat kan onderbouwen, zeg dat je van de fysio je spieren moet 'versterken' om blessures te voorkomen en hier krachttraining voor nodig hebt. Maar dat je daarvoor ook dinsdag met de rem erop moet trainen om niet extra risico te nemen.

of doe gewoon elke maandag & woensdag en vrijdag benen. waarvan maandag net iets zwaarder, woensdag moderate en vrijdag redelijk licht (en niet low weight high reps, maar low weight, low reps)
 
Bedankt voor de reacties! Ik dacht wel dat hier meer mensen mee hebben gezeten..

Ik ga de maandagochtend erbij pakken, mascotte/biertje92. Hopelijk lukt het om het met de rem erop te doen (lastig, vaak wil je toch volle 100% gaan..). En met het onderbouwen komt wel goed, heb net 6 maanden tendinosis in mijn kniepees gehad, opgelost met HSR-training.


Groet!
 
in het voetbalseizoen probeer ik gewoon op hetzelfde gewicht te blijven van mijn squats/deadlift. In de winterstop en seizoensstop zoveel mogelijk progressie maken (niet te snel, keep safe ;)). Als het uiteindelijk echt te makkelijk zou worden verhoog ik wel.
Deadlift en squat doe ik dan wel enkel op maa en woe. Niet vrijdag voor een wedstrijd :p
 
Nog meer voetballers die liften en die last hebben van hamstringblessures?
Dit seizoen weer begonnen na paar jaar afwezigheid . Rustig opgebouwd door in de zomer alvast te trainen, maar nu direct al een hamstringblessure..
 
Hier ook iemand die na jaren afwezigheid weer de voetbalschoenen heeft aangetrokken. Hamstrings heb ik totaal geen last van, maar al wel snel last gekregen van mn heupen/bovenste stukje bovenbeen. Merk dat ineens een explosieve sprint maken en kort en snel draaien op gras toch andere spieren aanspreekt dat je normaal met een squat of deadlift pakt.. Opletten dus in het begin.
 
Nog meer voetballers die liften en die last hebben van hamstringblessures?
Dit seizoen weer begonnen na paar jaar afwezigheid . Rustig opgebouwd door in de zomer alvast te trainen, maar nu direct al een hamstringblessure..
Hamstrings zijn bij mij juiste sterker geworden, had vroeger meer last van hamstrings. Deed wel elke keer na KT stretches voor gehele lichaam. De gewone basisstretches dan, geen uren stretchen maar ongeveer een 10 min.
In het begin vooral verzuring aan de voorkant van mijn kuiten. Zelfs last in schouders/traps

Hier ook iemand die na jaren afwezigheid weer de voetbalschoenen heeft aangetrokken. Hamstrings heb ik totaal geen last van, maar al wel snel last gekregen van mn heupen/bovenste stukje bovenbeen. Merk dat ineens een explosieve sprint maken en kort en snel draaien op gras toch andere spieren aanspreekt dat je normaal met een squat of deadlift pakt.. Opletten dus in het begin.
ikzelf heb gemerkt dat het draaien toch vooral een stuk trager ging dan vroeger :') Ook helpt die (bijna) 30kg extra niet voor mijn snelheid en conditie :p
 
Hamstrings zijn bij mij juiste sterker geworden, had vroeger meer last van hamstrings. Deed wel elke keer na KT stretches voor gehele lichaam. De gewone basisstretches dan, geen uren stretchen maar ongeveer een 10 min.
In het begin vooral verzuring aan de voorkant van mijn kuiten. Zelfs last in schouders/traps


ikzelf heb gemerkt dat het draaien toch vooral een stuk trager ging dan vroeger :') Ook helpt die (bijna) 30kg extra niet voor mijn snelheid en conditie :p

Die 30kg extra maakt niet uit voor je conditie, je training wel. Pak je meer plyometrische oefeningen en sprint-training en je zit snel genoeg weer op je oude niveau.
Check Nemani Nadolo, met zijn 1,96 en 126kg sprint hij de 100mtr wel onder de 11 seconden.
 
Die 30kg extra maakt niet uit voor je conditie, je training wel. Pak je meer plyometrische oefeningen en sprint-training en je zit snel genoeg weer op je oude niveau.
Check Nemani Nadolo, met zijn 1,96 en 126kg sprint hij de 100mtr wel onder de 11 seconden.
Ik had het meer op snelheid en conditie, als 1 geheel. Dus mijn snelheid mindert sneller naar het einde van de match toe. Dit is misschien langs mijn kant verkeerd verwoord en had misschien enkel conditie moeten zeggen. Maar vroeger had ik het gevoel dat wanneer ik moe was nog altijd bijna even snel een sprint kon trekken alleen niet heel lang natuurlijk. Nu sprint ik echt trager wanneer ik 'even moe' ben als vroeger (dus niet op hetzelfde tijdstip in de wedstrijd aangezien mijn conditie slechter is)
 
Ik had het meer op snelheid en conditie, als 1 geheel. Dus mijn snelheid mindert sneller naar het einde van de match toe. Dit is misschien langs mijn kant verkeerd verwoord en had misschien enkel conditie moeten zeggen. Maar vroeger had ik het gevoel dat wanneer ik moe was nog altijd bijna even snel een sprint kon trekken alleen niet heel lang natuurlijk. Nu sprint ik echt trager wanneer ik 'even moe' ben als vroeger (dus niet op hetzelfde tijdstip in de wedstrijd aangezien mijn conditie slechter is)

Dat is trouwens wel herkenbaar, heeft meer te maken met leeftijd ben ik bang. :janken:
 
alweer?

die voetbalseizoenen blijven maar beginnen
 
Train af en toe op explosiviteit als je benen traint - houdt mij erg fit en blessurevrij (mits goed opgewarmd natuurlijk!). Dinsdag en donderdag training op veld, vrijdagavond zaalvoetbal en zondag wedstrijd op veld. Speel 1ste klasse zondag, dus wel een redelijk niveau. Benen trainen ik op maandag of woensdag.
 
Back
Naar boven