AndroidHealthClinic

Het 'welk dialect spreek jij' topic

Bezoekers in dit topic

sniperx

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2008
Berichten
7.673
Waardering
5
Lengte
1m90
Massa
67kg
Vetpercentage
10%
Post hier welk dialect je spreekt.. kom je uit het Oosten dan kan het zijn dan je Twents spreekt, Friesland > Fries, etc.



Zelf spreek ik Twents qua dialect. (Kan ik, maar ik spreek gewoon ABN).
 
Post hier welk dialect je spreekt.. kom je uit het Oosten dan kan het zijn dan je Twents spreekt, Friesland > Fries, etc.



Zelf spreek ik Twents qua dialect. (Kan ik, maar ik spreek gewoon ABN).

Fries een dialect noemen. Duik eens snel in de geschiedenisboeken. :rolleyes:
 
Vind persoonlijk niet echt dat ik met een dialect praat, maar er zal natuurlijk wel een Brabants tintje doorheen zitten.
 
Ik praat Vijfherenlands. Ja vrij onbekend. :P
Het is een dialect wat in 3 (afgezonderde) dorpen wordt gesporken en sommige in de "stad" zover je dat een stad kan noemmen.
Er wordt vooral plat gepraat waarbij veel verkleinwoorden worden gebruikt. (boekkie, bortie, enz.)
Ik weet niet of woorden als meggie keltie en keinder (om wat te noemmen) bij jullie bekend zijn?
 
Zaans-> Saens
schuur->skuur
schutting-> sk*tting
huis->heus
etc.
schuur enzo heb ik geen last van alleen Heus ipv huis wel
 
ABN met Twentse tongval!

Jwz, Almelooooooooooooo
 
Ach, het is geen ABN als je fries praat of wel?

dialect het; o -en in een bepaalde streek gesproken taal, afwijkend vd standaardtaal; streektaal. Het argument dat het geen ABN is, dat doet in deze niet ter zake.
 
Ik woon in de bakermat van het Algemeen Beschaafd Nederlands, Haarlem. Sommige mensen vinden het een beetje kakkerig, maar toch spreken steeds meer mensen zo, lijkt wel.
 
rotturdams, ech wel..
 
Haags/Leids
''poldernederlands'' volgens mij.
 
ABN, mensen die niet uit de omgeving komen noemen het vaak "Amsterdams".
 
Back
Naar boven