MuscleMeat

Het Whisky & Spirits Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guts

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2010
Berichten
6.464
Waardering
936
Lengte
1m76
Massa
99kg
Ik zie dat meerdere leden hier wel eens foto's posten van flesjes whisky of anders lekkers dat ze hadden gekocht. Daarom dacht ik dat het misschien geen slecht idee was om een topic te openen zodat iedereen z'n foto's en ondervindingen met elkaar kan delen :) Vandaar dit centraal topic voor whisky, whiskey, gin, cognac, armagnac, ... !

Ikzelf ben voornamelijk geintresseerd in Bourbon en rye whiskey, maar recent toch ook wel wat flesjes rum en goeie cognacs gekocht.
 
Recentelijk Monkey Shoulder gedronken, viel niet tegen.
 
Mijn voorkeur gaat uit naar een singe malt maar een Jack honey, rum of kruidenlikeur kan ik ook goed waarderen.

Edit, Moonshine proberen staat nog op het verlanglijstje.
 
Laatst bewerkt:
In
Recent opgegaan helaas:( zeer aan te raden
img_294783_Gall_500.png
 
Er zijn van die commerciele moonshines (contradictie maar ok), en die gaan je wel een idee geven hoe het zal smaken omdat het i.e. ongerijpte maiswhiskey is. Maar ze zijn niet echt supergoedkoop: bvb: ole smokey tennessee moonshine 50%. Echte moonshine wordt meestal niet verdund dus is eerder 80% afhankelijk van het proces.
 
Ik heb afgelopen jaar zelf wodka gedestilleerd (moonshine). Dit begon als een experimentje verzonnen in een dronken bui :D. De destilleer setup was nogal ghetto, het verkregen alcohol percentage was daarentegen wel ongeveer 70-75%. Het smaakte (ongefilterd) ook nog wonderbaarlijk goed. Door de gebruikte methode ook geen kans op methanol vorming. Dit jaar of volgend jaar maar eens een goede ketel kopen (kolomdestillatie, op marktplaats gaan ze (RVS) voor rond de €200) en dan eens kijken of ik zelf een lekkere whisky kan maken.

Ben een echte whisky liefhebber dus ben benieuwd.
 
Oh en wat was je mash?

Heb zelf ook een setup gehad voor gin :D heb met suikermash gewerkt en ook met overschotten van vanalles. Smaak was nooit echt goed dus gebruik het nu om te ontsmetten/kuisen.
Kheb enkel eens lekkere gin gemaakt als ik vodka als basis gebruikte, dus eig gewoon een vierde destillatie deed met mijn aromatics
 
Suiker in water met speciaal soort gist (gekocht bij een brouwmarkt).

En zoals ik zei, de opstelling was echt heel ghetto maar het was meer een experiment :roflol: :
20160427_000243.jpg
20160427_014549.jpg
20160427_014606.jpg
20160427_045845.jpg

Uiteindelijk wel 3 liter flessen kunnen vullen :D.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om siliconen slangen en snelkookpannen te gebruiken haha.
 
Laatst bewerkt:
haha lachen :D ik had een koperen condensor geplooid, maar ik vind je aanvoer- en afvoersysteem voor koelwater heel innovatief :D
 
In! Laatst een fles Glencadam Origin gekocht, verder vooral fan van vodka en zo nu en dan gin
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Verdomme Guts, wat een collectie :eek: als de verhuis hier rond is over een paar weken zal ik ook eens nieuwe foto's schieten.

Ik heb mezelf net een dram Talisker skye uitgeschonken.
 
Indrukwekkend:)
What if..... Je over 5 min het pand moet verlaten, welke neem je sowieso mee vanwege de smaak.


Als ik maar 1 fles mag meepakken, dan laat ik de whiskey staan en pak ik de Cognac die op de eerste foto staat, onderaan links. Francois Peyrot Heritage, een cognac van 58 jaar en ongelooflijk lekker. Kostte maar 110 euro de fles wat geen geld is voor cognac van die leeftijd. Van Bourbon die ik heb is alles van Four Roses small batch/single barrel heel lekker en goeie prijs/kwali. Jim Beam small batch Bourbons (Booker's, Baker's, Knob Creek SB) zijn allemaal ook heel lekker, maar krachtiger door de vatsterkte
 
de Cognac die op de eerste foto staat, onderaan links. Francois Peyrot Heritage, een cognac van 58 jaar en ongelooflijk lekker.
Damn, son :eek:

Ik heb gisteren mijn collectie weggezet voor de verhuis en de mijne is toch eerder bescheiden vergeleken met die van jou maar ik denk dat dat voor zowat iedereen hier telt :P
 
Mwa, kwaliteit > kwantiteit...

:trollface:

hater hater drink je single malt hatorade

nene veel van mijn flessen zijn idd -40 euro whiskies, maar die zijn dan ook voor gewone drinkmomenten :D

en mensen die ik minder graag heb, die krijgen bottom shelf swill
 
  • Like
Waarderingen: mat
Back
Naar boven