Fitness Seller

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic (1 bezoeker)

What's your poison?


  • Totaal stemmers
    34

Bezoekers in dit topic

IRONic Pumper

♫♪→(C2H5OH)← ♪♫
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
13.235
Waardering
22.408
Een eigen plekje waar je even iets kan posten omtrent wijn, mede, cider, porto enzoverder.

Het lijkt me leuk om hier eens wat tips te delen.

Of waar iets gevraagd kan worden.
Zoals wat schenk je nu in hemelsnaam naast kip, rijst en broccoli?

Sanca Saxon mss dat we het gekeuvel omtrent de fruitwijnen van het spirits topic naar hier kunnen verhuizen?
 
Direct wat vulling geven dit was een flesje van onlangs.
IMG_20190911_212331_070.jpg


Or Norm 2011 een Sauvignon Blanc heel rijp geplukt uit de Loire regio Frankrijk.


Een heuse smaakbom.
Het is een heel gevulde wijn.
Rijp fruit, spanning en iets moeilijk definieerbaar.
Laten we bij een zilte impressie houden.
Enkele minerale toetsen alles compleet verweven.
Knap, vol en lang middenpalet.
Geen beginners spul.
Wie van nieuwe smaken niet terugdeinst zeker proberen. Wie zeer klassiek drinkt zal dit wss niet zo goed vinden of begrijpen.
Zeer speciaal!
 
Leuk topic :cool:

Een lekkere Saint-Émilion gaat er hier wel in op zijn tijd :wijnglas:
 
Vorige week een Shiraz gehad uit Cyprus. Nog nooit een Cypriotische wijn gehad, dus was vrij sceptisch. Totaal niet nodig, heerlijke wijn! Wel vrij mild voor een Shiraz.
Vlassides Shiraz, 2017
 
Leuk topic :cool:

Een lekkere Saint-Émilion gaat er hier wel in op zijn tijd :wijnglas:

Het was mijn eerste wijn liefde , Saint-Em.
Denk nog een tiental flesjes liggen.

Samen met een goede entrecote...
Vorige week een Shiraz gehad uit Cyprus. Nog nooit een Cypriotische wijn gehad, dus was vrij sceptisch. Totaal niet nodig, heerlijke wijn! Wel vrij mild voor een Shiraz.
Vlassides Shiraz, 2017

Hé dit is niet alledaagse kost!
De mildheid ligt misschien aan minder extractie of geen(weinig) nieuw hout bij de opvoeding?
 
  • Like
Waarderingen: LM
Honingwijn/mede, daar stopt het voor mij met de wijn.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Honingwijn/mede, daar stopt het voor mij met de wijn.
Waar is er ergens degelijke honing wijn te vinden?

Het gros van onze vriendenkring zijn ook bierdrinkers.
En toch telkens als ze hier belanden verkiezen ze wijn. Er is veel verschil tussen wijnen en helaas is het leeuwendeel dat te vinden is in de supermarkt is niet te zuipen.
 
Waar is er ergens degelijke honing wijn te vinden?

Het gros van onze vriendenkring zijn ook bierdrinkers.
En toch telkens als ze hier belanden verkiezen ze wijn. Er is veel verschil tussen wijnen en helaas is het leeuwendeel dat te vinden is in de supermarkt is niet te zuipen.
Ik heb die alleen nog maar cadeau gekregen van eigen brouwsels.
 
Waar is er ergens degelijke honing wijn te vinden?

Het gros van onze vriendenkring zijn ook bierdrinkers.
En toch telkens als ze hier belanden verkiezen ze wijn. Er is veel verschil tussen wijnen en helaas is het leeuwendeel dat te vinden is in de supermarkt is niet te zuipen.
Ik heb laatst bij mijn favo bierwinkel deze gedronken: https://untappd.com/b/malmo-meadery-here-s-honey/3019216
Dat was echt vloeibaar fruit met veel zoet. Vond het wel lekker. Ze hadden ook nog de Cherry Oh, Cherry Oh, Honey van dezelfde brouwer en Raspberry van Schramm's Mead. Maar voor de laatste vond ik 25 euro voor een 375ml te duur.

Maar probeer eens speciaalbierwinkels, die hebben er nog al wel eens wat van.
 
Ik heb laatst bij mijn favo bierwinkel deze gedronken: https://untappd.com/b/malmo-meadery-here-s-honey/3019216
Dat was echt vloeibaar fruit met veel zoet. Vond het wel lekker. Ze hadden ook nog de Cherry Oh, Cherry Oh, Honey van dezelfde brouwer en Raspberry van Schramm's Mead. Maar voor de laatste vond ik 25 euro voor een 375ml te duur.

Maar probeer eens speciaalbierwinkels, die hebben er nog al wel eens wat van.
25 euro is zeer stevig...
Bedankt voor de tip!

Morgen waarschijnlijk rosé de gambrinus proeven van Cantillon. Als het weer meezit, is lambiek met frambozen.
 
Poeh 25 euro voor 375mL mede is pittig duur. 10-15 zat ik zelf eerder aan te denken om een leuke mede meer te proberen. Voor dat bedrag koop ik dan toch liever een 20-35cL fles whiskey waar ik iets langer plezier aan heb.

IRONic Pumper das een flinke kast dat je hebt liggen. Helaas blijf ik de komende jaar nog op m'n kleine studentenkamertje en brouwlab :p
 
Back
Naar boven