Fitness Seller

Het Wijn & Vergiste Sappen Topic (1 bezoeker)

What's your poison?


  • Totaal stemmers
    34

Bezoekers in dit topic

Witte rum wit product van de Colruyt, gemengd met kraantjeswater en bolero cherry, telt dat ook?
Neen dat is voor het spirits topic.
En als het gemengd is dan moet het misschien wel in een nieuw topic. Genaamd het cocktail topic.
 
Neen dat is voor het spirits topic.
En als het gemengd is dan moet het misschien wel in een nieuw topic. Genaamd het cocktail topic.
Slaan we over, ik ga wijn zoeken om erbij te horen.
 
Oh yeah

20210225_204738.jpg
 
Dit was overigens echt awesome, afgelopen zaterdag gedronken.

Bekijk bijlage 522094

Check het stukje "resurrection" hier over hoe het gemaakt wordt: http://www.wildcreatures.cz/index.php?lang=EN&sec=blog
Zalig, het is dezelfde methode die men in Toscane gebruikt voor de Vinsanto of de Jura in Frankrijk op Vin de Paille (wijn van het hooi) te maken.
Ja dit geeft een zeer speciale smaak. Zeer herkenbaar, een balans tussen zuren en zoet.
Waarschijnlijk een prijzig flesje?
Meeste Vin de Paille kost rond de 40 euro voor 37.5 cl.
 
Ik had gelezen dat het zoet was. Het was zoet, maar niet mierzoet. Het was gewoon intens qua smaak. Heel vol en heel gelaagd. Had nog nooit zoiets qua smaak gehad. Mensen vergeleken het met dessertwijn, maar dat vind ik het zeker niet. Dessertwijn vind ik meestal niet te drinken, dit was geweldig. Prijs viel wel mee. Rond de 17,50 voor 33cl. Maar het is dan ook wild vergist bier met straw grapes als toevoeging. Ik kan me indenken dat als je die druiven puur als wijn hebt de prijs wel omhoog gaat en de intensiteit ook nog wel gok ik.
 
Ik had gelezen dat het zoet was. Het was zoet, maar niet mierzoet. Het was gewoon intens qua smaak. Heel vol en heel gelaagd. Had nog nooit zoiets qua smaak gehad. Mensen vergeleken het met dessertwijn, maar dat vind ik het zeker niet. Dessertwijn vind ik meestal niet te drinken, dit was geweldig. Prijs viel wel mee. Rond de 17,50 voor 33cl. Maar het is dan ook wild vergist bier met straw grapes als toevoeging. Ik kan me indenken dat als je die druiven puur als wijn hebt de prijs wel omhoog gaat en de intensiteit ook nog wel gok ik.
Hetgeen bij de plebs gekend is als dessertwijn is gewoon suikerwater.
Echte zoete wijnen zijn edelzoet en die zijn altijd prijzig. Hebben een zoet zuur structuur die je een niet te evenaren smaak ervaring geven.
Het zijn complexe maar helaas prijzige wijnen.
Heb hier thuis een eiswein liggen kost €187 per 375ml. Maar wel abnormaal mooi.
Enkele jaren geleden een flesje gedronken 75cl van een oudere jaargang met wat vrienden en sinds dien nog steeds geen betere zoete wijn geproefd.
 
Valt wel mee zegt hij :eek:
Die fles mede van 375ml was 38 euro :D

De een drinkt dure whiskey, die per jaar duurder wordt, de ander geeft weer geld uit aan andere zaken die ik onzin vind zoals een dure auto met een mega afschrijving in de eerste paar jaar. Maar zoiets als je wijnranken op zolder ophangen aan 10.000 kerstbalhaakjes is arbeidsintensief. En zaken die 1, 2 of meerdere jaren op vaten liggen en eventueel daarna nog gestoken worden is ook gewoon iets wat geld kost. Een aantal jaar terug vond ik sommige dingen ook te duur, maar je leert ook dat er nog zoveel op smaakgebied te ontdekken is en dat sommige dingen een prijs hebben.
Hetgeen bij de plebs gekend is als dessertwijn is gewoon suikerwater.
Echte zoete wijnen zijn edelzoet en die zijn altijd prijzig. Hebben een zoet zuur structuur die je een niet te evenaren smaak ervaring geven.
Het zijn complexe maar helaas prijzige wijnen.
Heb hier thuis een eiswein liggen kost €187 per 375ml. Maar wel abnormaal mooi.
Enkele jaren geleden een flesje gedronken 75cl van een oudere jaargang met wat vrienden en sinds dien nog steeds geen betere zoete wijn geproefd.
Eiswijn ken ik niet, dat zal wel anders zijn dan eisbock bij bier. Daar wordt simpelweg het bier bevroren en het water weggehaald bij ontdooien. Levert ook smaakexplosies op, maar maakt het vaak niet heel veel duurder. Er zijn zelfs mensen die dat thuis doen.
 
Die fles mede van 375ml was 38 euro :D

De een drinkt dure whiskey, die per jaar duurder wordt, de ander geeft weer geld uit aan andere zaken die ik onzin vind zoals een dure auto met een mega afschrijving in de eerste paar jaar. Maar zoiets als je wijnranken op zolder ophangen aan 10.000 kerstbalhaakjes is arbeidsintensief. En zaken die 1, 2 of meerdere jaren op vaten liggen en eventueel daarna nog gestoken worden is ook gewoon iets wat geld kost. Een aantal jaar terug vond ik sommige dingen ook te duur, maar je leert ook dat er nog zoveel op smaakgebied te ontdekken is en dat sommige dingen een prijs hebben.

Eiswijn ken ik niet, dat zal wel anders zijn dan eisbock bij bier. Daar wordt simpelweg het bier bevroren en het water weggehaald bij ontdooien. Levert ook smaakexplosies op, maar maakt het vaak niet heel veel duurder. Er zijn zelfs mensen die dat thuis doen.
Begrijp het wel, als er ooit hier genoeg reserve is, ga ik mij toch ook eens aan de specialere drankjes wagen :) , veel van de dranken dat je hier post lijken me zeker wel de moeite
 
Net een paar jaghtbitter gehad en nu paar biertjes en morgen weer lekker alles eruit zweten met fietsen/krachttraining :D
 
Die fles mede van 375ml was 38 euro :D

De een drinkt dure whiskey, die per jaar duurder wordt, de ander geeft weer geld uit aan andere zaken die ik onzin vind zoals een dure auto met een mega afschrijving in de eerste paar jaar. Maar zoiets als je wijnranken op zolder ophangen aan 10.000 kerstbalhaakjes is arbeidsintensief. En zaken die 1, 2 of meerdere jaren op vaten liggen en eventueel daarna nog gestoken worden is ook gewoon iets wat geld kost. Een aantal jaar terug vond ik sommige dingen ook te duur, maar je leert ook dat er nog zoveel op smaakgebied te ontdekken is en dat sommige dingen een prijs hebben.

Eiswijn ken ik niet, dat zal wel anders zijn dan eisbock bij bier. Daar wordt simpelweg het bier bevroren en het water weggehaald bij ontdooien. Levert ook smaakexplosies op, maar maakt het vaak niet heel veel duurder. Er zijn zelfs mensen die dat thuis doen.
Echt eiswein daar worden de druiven geoogst tijdens de vorst. Ze hangen dus nog aan de ranken.
Het moet dan al haast -10 zijn januari soms wel februari.
Er zijn ook weinig jaren dat men er nog kan maken. Dit jaar lijkt nog een uitzonderlijk jaar te zijn. Was al geleden van 2009 voor sommige. Dus 1 die druiven zijn al een pak aangetast door botrytis ( edelrot ) en dit geeft sowieso al een kleinere opbrengt per druif.
Dan moet het werk nog eens 's nachts gebeuren.
Want de druiven moeten bevroren geperst worden.
Hierdoor heb je enkel een puur geconcentreerd sap over.
Mits enkele jaren fles rijping laat ons zeggen minimaal 10 is het echte godendrank.
 
Hetgeen bij de plebs gekend is als dessertwijn is gewoon suikerwater.
Echte zoete wijnen zijn edelzoet en die zijn altijd prijzig. Hebben een zoet zuur structuur die je een niet te evenaren smaak ervaring geven.
Het zijn complexe maar helaas prijzige wijnen.
Heb hier thuis een eiswein liggen kost €187 per 375ml. Maar wel abnormaal mooi.
Enkele jaren geleden een flesje gedronken 75cl van een oudere jaargang met wat vrienden en sinds dien nog steeds geen betere zoete wijn geproefd.
*het plebs
 
Gaaf. Ik las ook dat brouwen met abrikozen moeilijk is. Ze plukken ze als ze super rijp zijn en zouden dan kneuzen bij het vervoer, dus verwerken ze het meteen. Als je weet wat het proces erachter was waardeer je het ook meer.
 
Webby aanrader voor slechts €9.80!
75cl, mooie kruising van Lambiek met fruit.
IMG_20210227_163518.jpg
 
Ik zag flessen van die brouwer idd al een paar keer voorbij komen en vroeg me al af of het wat was. Thanks!
 
Back
Naar boven