Fitness Seller

Het wil niet echt lukken met cutten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

peccie

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
20 feb 2004
Berichten
863
Waardering
143
Lengte
1m77
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Hey mensen,

ik zou graag wat hulp hebben bij het cutten. Ik ben nu al een tijdje ( 4 weken) bezig met cutten maar het wil niet echt lukken bij me :mad:. Ik zit nu op een dieet dat mij 1905 of 2016.5 cal per dag oplevert en om alles te behouden heb ik 3000 cal per dag nodig. ( de wisselende totalen komen omdat ik soms een voedingsstof wijzig in 1 van de voedmomenten)

De verhouding eiwit-koolhydraat- vet is:
1) 51%- 39%- 10% ( bij 1905 cal p/d)
2) 49%- 41%- 10% ( bij 2016.5 cal p/d)

Het totaal aan eten verspreid ik over 5 of 6 maaltijden, afhankelijk van hoelang de dag voor mij duurt.

What the **** doe ik verkeerd????????????

Thnx & Grtz peccie

P.S. Mochten jullie mijn voedingsschema nodig hebben, let me know.
 
Waarschijnlijk heeft je lichaam zich aangepast aan je lage caloriei inmame en heeft het zijn stofwisseling aangepast. Maar dit is lastig te zeggen omdat ik je stats niet ken, maar als je onderhoud op 3000 zit en je gaat op 1900 zitten kan dit weleens fout gaan. Ben je in 1x gezakt naar die 1900kcal of heb je afgebouwd?????Heb je niet minimaal 1x in de week een refeed gedaan?? Als je op deze vragen ja kan zeggen kan je beter een aantal dagen op onderhoudsniveau gaan eten n daarna ervoor kiezen om 500kcal onder je onderhoud te eten. Als je dan toch echt 1000kcal onder je onderhoud wil komen zorg dan dat je minimaal 1x refeed in de week of doe een carb cycle zodat je lichaam zich niet aan zal passen aan je lage calorie inname.
 
Idd is de sprong veel te groot, dat is een cut van één derde van je totaal.

Doe je ook genoeg cardio? Post je cardioschema eens.
 
Err... hoeveel weeg je? Ik ben 17 jaar (174 cm) en woog 70 kg toen ik begon met cutten (ik wil een goeie basis om mee te beginnen als ik bulk :D)... en ik verlaagde me kcal iedere week met ongeveer 250. Nu zit IK op 2000 kcal en ik verlies nog steeds (bijna klaar, kan niet wachten om weer te gaan bulken...). Ik ga ook niet lager. Weeg nu 66 kg na een maand of 2/3 en ik heb geen/nauwelijks spierverlies. Gewoon geduld hebben.

En ik denk ook dat die plotselinge verandering in je voedingspatroon niet goed was.
 
No offence, maar 4 kilo in 3 maanden is wel erg weinig.
 
4 weken bezig?

nog eff vol houden, na 6 weken veranderingen in je schema brengen om je cutten te voorspoedigen.
Denk zelf dat je over moet gaan op een high-medium-low carb dagen.
wat minderen met zuivel, melk, brood.
Ook geen junkdagen nemen.
 
Hm het was 2 maanden en 2 weken eigenlijk.

En ik wil sowieso m'n spiermassa behouden; ik wil niet dat m'n sportprestaties door mijn dieet gaan lijden (althans niet al te veel). Daarom deed ik het heel rustig met afbouwen. In die cuttijd had ik ook een periode van 2 weken onderhouds kcal om even te 'resetten'.

Oh en ik heb me vanochtend weer gewogen en ik weeg 65 kg. Dus 5 kg in 2 maanden en 2 weken :D
 
Dan gaat het goed dacht ik?
 
Hey kerels,

bedankt voor de reacties. Ik heb mijn calorie inname in stappen omlaag gebracht, maar ben dus sinds 4 weken "echt" bezig met cutten. Helaas ben ik nu spiermassa aan het verliezen i.p.v. vet.

Ik zat er zelf aan te denken dat ik misschien te weinig vetten binnen krijg. Dus ik ga wat amandelen aan mijn dieet toevoegen.

Als iemand anders nog suggesties heeft dan hoor ik het graag!
 
Persoonlijk vind ik de verhouding van vet te laag. Ik cut op EKV 38%/30%/32% en bij mij gaat het geweldig. Ik slik iedere dag 12-15 gram olijfolie, 18-21 gram lijnzaadolie en eet 2 hele eieren en nog ongeveer 20 gram pindakaas. Daar haal ik al m'n vetten vandaan.

Je moet zelf weten, maar bij mij gaat het goed als ik hoog in de vetten zit :)
 
Cardio!!!

Ik heb de indruk dat je geen of weinig cardio doet? Hierdoor maak je het je lichaam te makkelijk om de stofwisseling omlaag te draaien, waardoor je dus minder snel afvalt. Ga dus cardio doen!
En je KT schema, hoe ziet dat eruit?
 
Ik zou de koolhydraten ietsje omhooghalen en meer cardio erin,zonder cardio gaat het tergend traag,althans bij mij
 
Zelda niet gezien :cool:
 
ik zou meer gaan cardioen, op nuchtere maag doet wonderen,
 
volgens mij ben je te snel in paniek geraakt: 4 weken, laat je lichaam de tijd om zich aan te passen. Trouwens wie zegt dat je in gewicht moet dalen? Als je keihard traint wordt je massa misschien nog meer zodat je in gewicht bijna gelijk blijft. mijn cutschema heeft 100dagen geduurd, en in gewicht niet zoveel verloren maar wel CM, en sta nu veel droger. Eigenlijk bedoel ik dat je gewoon geduld moet hebben ;)
 
jerommeke zei:
volgens mij ben je te snel in paniek geraakt: 4 weken, laat je lichaam de tijd om zich aan te passen. Trouwens wie zegt dat je in gewicht moet dalen? Als je keihard traint wordt je massa misschien nog meer zodat je in gewicht bijna gelijk blijft. mijn cutschema heeft 100dagen geduurd, en in gewicht niet zoveel verloren maar wel CM, en sta nu veel droger. Eigenlijk bedoel ik dat je gewoon geduld moet hebben ;)

IDD!!!

Ik ben ook al vanaf april bezig met cutten maar in al die tijd nog maar 2 kilo lichter.
Echter ben ik massa's vet verloren, zat op ong. 25% :) (dat krijg je door 32 jaar niks aan sport te doen, ongelooflijke vetophoping rond de middel :) )
Doordat ik gewoon keihard doorgetrained heb heb ik ott ook spiermassa gegained en dus weining kilo's verloren :thumbs:
 
Back
Naar boven