MuscleMeat

Het zogenaamde "shockeren", gebasseerd op waarheid of bs? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

100 reps lijk mij zonde van de tijd, tegen de tijd dat iemand 100 reps doet ben ik al bijna weer klaar met mijn training :)
 
100 reps lijkt geen zonde van de tijd, maar is in mijn ervaring zonde van de tijd.
 
Maar nogmaals het 100 rep idee was enkel een voorbeeld, het ging om het hele idee over "shockeren", in hoeverre dat een bb mythe is.
 
Shockeren is gewoon een manier om eens iets heel anders te doen als wat je gewend ben waardoor je geestelijk weer wat energie opdoet.

Ik deed zelf wel eens als alles een beetje stagneerde een hele week alleen maar 1 (favoriete) spiergroep. Iedere dag 1 oefening) gevolgd door een week rust .

Ik kan niet zeggen dat ik in die week groeide, als ik dan weer "gewoon"ging trainen voelde ik mezelf weer opgeladen en ging alles weer lekker.
 
wat is shockeren?

gewoon lekker conjugate periodisation doen en al die BBprincipes laten voor wat het is!
 
je wilt je spieren shockeren op het moment dat je inziet dat je te lang hetzelfde hebt gedaan.. het had in de eerste plaats al nooit zo ver mogen komen..
 
Maar volgens mij is dat dus onzin, dat je spieren "wennen" aan een bepaald schema, naar mijn idee kun je zolang hetzelfde schema aanhouden als je wil (mits je er plezier in hebt) als je maar zorgt dat je op den duur meer gewicht gaat gebruiken.
 
je wilt dus weten of 100 reps goed zijn om te shockeren alext?
 
ga eens dood joeri
 
Maar volgens mij is dat dus onzin, dat je spieren "wennen" aan een bepaald schema, naar mijn idee kun je zolang hetzelfde schema aanhouden als je wil (mits je er plezier in hebt) als je maar zorgt dat je op den duur meer gewicht gaat gebruiken.

idd, spieren "wennen" niet aan een schema, of zelfs aan een oefening.. maar wel aan gelijkblijvende belasting. Daar moet je dus varieren (af en toe een deload en verder steeds zwaarder trainen)
 
Normaal gesproken train ik lage reps 6-8 heel zwaar en één keer in de zoveel tijd, dan doe ik laag gewicht en dan zoveel mogelijk reps tot je echt niet meer kunt.
Bij mij werkt dit super, als ik het bijvoorbeeld beging van de week mijn borsten op deze manier train dus eindeloze reps laag gewicht, dan loop ik echt een de week met een opgeblazen borst en dat heb ik niet als ik zwaar train en met lage reps, dus trek hier je conclusie uit, het werkt allebei , maar je moet af en toe dit toepassen op je spieren te shockeren.

succes
 
Back
Naar boven