MuscleMeat

Het zoveelste, is mijn schema goed?

Bezoekers in dit topic

Stefan11

Cool Novice
Lid geworden
10 nov 2013
Berichten
47
Waardering
1
Lengte
1m96
Massa
82kg
Vetpercentage
13%
Goede middag,

Ik vroeg me af of jullie even naar mijn schema willen kijken. Tips/ideeën/advies zijn altijd welkom.

Dag 1

Benen
- Squatt
- Lunges
- Leg curl
- Leg extension
- Calves


Dag 2

Rug
- Deadlift
- T-bar row (2sec vast houden)
- Pull-up
- Seated wide grip
- Dumbbell seated low row (twijfel ik nog over)


Dag 3

Borst
- Bench press (50% 60% 70%)
- Incline bench press (50% 60% 70% 80%)
- Cable fly

Schouders 2x achterkant
- Face pull
- Cable front raises (met stang)
- Dubbell press (niet strekken)
- One-arm bent-over cable lateral raises


Dag 4

Biceps
- Hammers
- Seated barbbell curl (close/wide)

Triceps
- BW (body weight) dippen
- Push down
- Dumbbell overhead extension

Onderarmen
- Barbell standing rear wrist curl
- Reverse barbell curl of barbell wrist curl

Mvg,

Stefan11
 
Een idee, wissel dag 2 en 3 om.
Deadlift na een benendag zijn hel, maar daar was je vanzelf wel achter gekomen ;).
 
Waarom een split schema?
 
Waarom een split schema?
Dit idd. Waarom geen upperbody/lowerbody schema?

Snap ook niet zo goed waarom 3 vhest oefeningen en dan al klaar zijn.. dan ben je met 30-40 min al klaar terwijl je mischien een andere spiergroep nog bij kan pakken
 
Gti, het klinkt stom maar als ik het omkeer kan ik amper meer deadliften. Als ik eerst benen doe, dan kan ik de dag erna wel deadliften. Squatt en deadliften doe ik niet meer zo zwaar omdat ik erg op mijn techniek aan het letten ben.

Marina1975, ik kom niet echt een goed schema bedenken kwa oefeningen. Zo van het internet af plukken vind ik niet echt leuk zegmaar.

Aeresan, na borst doe ik nog 4 schoudee oefeningen.
 
Zo van het internet af plukken vind ik niet echt leuk zegmaar.

Schema's op internet zijn vaak wel over nagedacht door professionals. Momenteel is er veel bewijs dat upper/lower en FB workouts beter werken dan splits voor natural lifters. Doe ermee wat je wilt!
 
VEEL bewijs?????

ik denk dat hij doelt op frequency van 2x per week vergeleken met 1x per week en niet specifiek fb en ub/lb
 
Waarom een split schema?

De een heeft splitschema de ander upper/lower. Is de één beter dan de ander? Ik ben op dit moment bezig met split, maar ben door een andere bodybuilder aanraden om een upper/lower schema te volgen.
 
Hummm misschien dan toch is kijken voor een upper/lower body schema, bedankt voor de reacties
 
Back
Naar boven