XXL Nutrition

Het zoveelste topic, maar hoe doe jij het?

Bezoekers in dit topic

HertogSandBox

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
22 sep 2017
Berichten
4.131
Waardering
8.280
Lengte
1m78
Massa
64kg
Vetpercentage
12%
Ja ik weet het, er zijn al meer van dit soort topics, maar nooit echt met een specifiek antwoord beëindigd.

Mijn vraag is; hoe berekenen jullie de voedingswaarde voor spareribs / kipdrumsticks/ kipvleugels etc...

JA IK WEET HET, JE HOEFT HET NIET TE TRACKEN EN 1X CHEATEN MAG HEUS WEL BLAH BLAH BLAH :p

Toch ben ik benieuwd. Stel totaalgewicht volgens verpakking kipvleugels = 500 gram.
Voedingswaarde per 500 gram = 180 cals, 12g vet en 18g eiwit.

Bakken jullie het dan, weeg totaal gewicht en bereken je dit met de cals van rauw gewicht? Of nemen jullie gewoon 5x180 als je het gehele bakje eet?

Let me know! Let me know! ;)
 
Kip van MM, weeg ik bevroren. Anders weeg ik het gekookt.
 
Voedingswaarde tabellen gaan volgens mij over de onbereide producten, die track ik dan ook.
Eventuele bakmiddelen altijd apart uiteraard.
 
Alle voedingswaarden op verpakkingen zijn voor het rauwe gewicht. Anders staat het op de verpakking, pasta en pannenkoeken hebben dat soms. Kippenvleugels etc neem je ook gewoon het rauwe gewicht, en zou je eigenlijk het bot gewicht daarna moeten wegen en er van af trekken.
 
Tja blijft moeilijk altijd. Ik zou ook botjes afwegen en van totaal aftrekken aangezien dat gewicht rauw en gebakken hetzelfde zal wezen...
 
Wat ik wel weet is dat ik van 400 gram borrelhapjes van Kippie (dus helemaal klaar en gaar) ongeveer 140 gram botjes overhoud.
Misschien kan je daar al wat mee.
https://www.kippie.nl/
 
Neem bij vleugels/ribs gewoon het gewicht van de verpakking, consequent inconsequent blijven
 
Ik neem altijd wat op de verpakking staat. Ik eet soms ook net een beetje meer, maar ik compenseer door myfitnesspal op lager in te stellen en ik zorg dat ik altijd onder het aantal kcal zit dat mag. Over consequent inconsequent gesproken, als je jezelf maar goed voor de gek houdt. Tot nu toe werkt het prima.

k van hoeveel ik sport).
 
Back
Naar boven