AndroidHealthClinic

Het zoveelste topic over creatine , beginnersvragen over creatine monohydrate (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

brndoil

Novice
Lid geworden
27 aug 2011
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
67kg
Vetpercentage
13%
Ik weet dat er op dit forum al heel veel topics zijn over creatine maar ik heb nog wat specifieke vragen over creatine (monohydrate).


als je creatine monohydrate een tijdje gebruikt en er dan mee stopt maar je traint wel gewoon door gaat de kracht die je dan de afgelopen tijd hebt gekregen van je training en van de creatine dan weg ?
krijg je van deze dosering van creatine monohydrate nierklachten of maagkrampen? (oplaadfase 3x5 gr per dag en onderhoudsfase 1x5gr per dag)
wanneer moet ik creatine innemen bijvoorbeeld voor de oplaadfase na het ontbijt na de lunch en dan na het avondeten? en dan voor de onderhoudsfase na het ontbijt ? of kan ik het beter op een lege maag innemen?

alvast heel erg bedankt
 
Ik weet dat er op dit forum al heel veel topics zijn over creatine maar ik heb nog wat specifieke vragen over creatine (monohydrate).
nog wat informatie over mezelf ik ben 1,83 weeg 67 kg en heb een vetpercentage van 13%

als je creatine monohydrate een tijdje gebruikt en er dan mee stopt maar je traint wel gewoon door gaat de kracht die je dan de afgelopen tijd hebt gekregen van je training en van de creatine dan weg ? Ja, die extra 'boost' van de creatine gaat dan weg.
krijg je van deze dosering van creatine monohydrate nierklachten of maagkrampen? (oplaadfase 3x5 gr per dag en onderhoudsfase 1x5gr per dag) Ik heb daar geen last van gehad
wanneer moet ik creatine innemen bijvoorbeeld voor de oplaadfase na het ontbijt na de lunch en dan na het avondeten? Gewoon zorgen dat je die hoeveelheid binnen krijgt, voor het ontbijt en voor/na de training is volgens mij optimaal maar denk niet dat je dat verschil gaat merken en dan voor de onderhoudsfase na het ontbijt ? of kan ik het beter op een lege maag innemen?

alvast heel erg bedankt

zie dikgedrukt
 
maar gaat echt de kracht die je gekregen hebt door het trainen weg of alleen de massa van je spieren?
 
Specifieke vragen? Dit zijn vragen die al 1000x beantwoord zijn. Doe zelf wat moeite, anders zal je niet ver komen in het leven.
 
Specifieke vragen? Dit zijn vragen die al 1000x beantwoord zijn. Doe zelf wat moeite, anders zal je niet ver komen in het leven.
nou ja je hebt wel gelijk ik heb inderdaad niet op het forum gezocht wel op google op al mijn vragen en ik heb verschillende artikels gelezen op internet maar geen antwoord gevonden op mijn vragen ik heb me toen aangemeld op dit forum omdat ik het zoeken zat was.je hebt wel gelijk, ik had inderdaad de zoekfunctie op dit forum kunnen gebruiken.
ik heb dit echter niet gedaan omdat ik ook gewoon vragen wou stellen over de antwoorden die ik hier krijg .
 
Oplaadfase is niet nodig. Dit is meer een verkoopspraatje zodat je pot vlugger leeg is. Gewoon direct +-5gr per dag nemen. Tijdstippen zijn het best rondom de training (voor zover dit iets uitmaakt). Ik zou zelf 3gr voor en 3gr na nemen. Op rustdagen kan je het voor je ontbijt nemen.

Creatine monohydraat heeft de eigenschap dat je spiercellen vocht vasthouden. Hierdoor kan je iets meer kracht hebben. Je gebruikt zwaardere gewichten. En als je nog eens goed eet ernaast, resulteert dit in meer massa. Stop je met creatine dan zullen je spiercellen minder vocht vasthouden. Dit kan ervoor zorgen dat je kracht iets teruggaat. Maar als je hard blijft trainen en goed blijft eten, heb je die kracht zo terug en zal dit je geen massa kosten.

Creatine is geen wondermiddel, grote kans dat je er niet eens wat van merkt.

En volgende x wat meer moeite doen om zelf info te vergaren.
 
Oplaadfase is niet nodig. Dit is meer een verkoopspraatje zodat je pot vlugger leeg is. Gewoon direct +-5gr per dag nemen. Tijdstippen zijn het best rondom de training (voor zover dit iets uitmaakt). Ik zou zelf 3gr voor en 3gr na nemen. Op rustdagen kan je het voor je ontbijt nemen.

Creatine monohydraat heeft de eigenschap dat je spiercellen vocht vasthouden. Hierdoor kan je iets meer kracht hebben. Je gebruikt zwaardere gewichten. En als je nog eens goed eet ernaast, resulteert dit in meer massa. Stop je met creatine dan zullen je spiercellen minder vocht vasthouden. Dit kan ervoor zorgen dat je kracht iets teruggaat. Maar als je hard blijft trainen en goed blijft eten, heb je die kracht zo terug en zal dit je geen massa kosten.

Creatine is geen wondermiddel, grote kans dat je er niet eens wat van merkt.

En volgende x wat meer moeite doen om zelf info te vergaren.
oke dankjewel , ja jullie hebben gelijk .
 
oke dankjewel , ja jullie hebben gelijk .

Ja, natuurlijk.

De bedankt-knop staat hier links van, dat weegschaaltje. Je kunt er ook een leuk berichtje achterlaten. :)
 
Even wat anders, hoef ik niet gelijk een nieuw topic te openen. Gebruik zelf al jaren creatine maar laatst gelezen dat je niks aan je creatine hebt als je het neemt met water/whey shake of als je er na gelijk een maaltijd met langzame koolhydraten neemt. Alleen met appel/grape sap of dextrose(snelle koolhydraten) zou je er wat aan hebben. Iemand die hier wat meer van weet?
 
Even wat anders, hoef ik niet gelijk een nieuw topic te openen. Gebruik zelf al jaren creatine maar laatst gelezen dat je niks aan je creatine hebt als je het neemt met water/whey shake of als je er na gelijk een maaltijd met langzame koolhydraten neemt. Alleen met appel/grape sap of dextrose(snelle koolhydraten) zou je er wat aan hebben. Iemand die hier wat meer van weet?
Smells like bullshit.
 
Nog een laatste vraag

Ik heb gehoord dat je nierklachten zou kunnen krijgen van creatine monohydrate is dat zo ? en als je er dan bijvoorbeeld nierkrampen van zou krijgen zijn die krampen dan te vergelijken met de hevige nierkrampen die je krijgt bij nierstenen?
als je het antwoord weet graag snel reageeren want als de krampen niet zo erg zijn of als het helemaal niet waar is dan begin ik morgen al met creatine.en als het wel zo is en je krijgt er dan hevige nierkrampen van dan gebruik ik het niet .

bedankt
 
Ik heb gehoord dat je nierklachten zou kunnen krijgen van creatine monohydrate is dat zo ? en als je er dan bijvoorbeeld nierkrampen van zou krijgen zijn die krampen dan te vergelijken met de hevige nierkrampen die je krijgt bij nierstenen?
als je het antwoord weet graag snel reageeren want als de krampen niet zo erg zijn of als het helemaal niet waar is dan begin ik morgen al met creatine.en als het wel zo is en je krijgt er dan hevige nierkrampen van dan gebruik ik het niet .

bedankt
Een nierdialyse is niet uitgesloten.
 
Een nierdialyse is niet uitgesloten.
maar is dat dan bij langdurig gebruik ? ik ben van plan om het 6 weken te gebruiken om te kijken wat voor effect het op mijn krachttraining heeft ,
ik train echt alleen om sterker te worden en niet voor massa ik ben ook niet van plan om creatine lang achter elkaar te gebruiken is die nierdialyse dan ook van toepassing ?en van wie heb je die informatie dan ?
sorry dat ik zoveel vragen stel maar ik was er eigenlijk zeker van om het morgen gewoon te gebruiken en nu weet ik het niet meer zo zeker.
 
Denk je dat creatine legaal zou zijn, moest dit zo'n problemen met zich meebrengen? Er wordt aangeraden om rond de 5gr per dag te blijven en iets meer water te drinken. Verder heb ik nog nooit iemand horen klagen over nierkrampen of nierstenen door creatine. Trouwens een "creatinekuur" van 6 weken is nog iets uit de vorige eeuw. Gebruik het zolang je wilt.
 
Back
Naar boven