AndroidHealthClinic

het "ZUIVELDIEET"

kenneth

Cool Novice
Waardering
0
ja wil echt geen oude koeien uit de gracht halen !
en de grote "melkdiscussie" hier terug opstarten maar, er zijn (en zullen waarschijnlijk ook altijd wel blijven) grote meningverschillen over melk en zuivel! de één zegt zeker veel meer voordelen dan nadelen dan ander zegt dan weer dat het de huid dikker maakt en bla bla bla !
maar voor 80% is men het ( heb ik toch de indruk) eens over melk wel in de bulk maar niet in de cut ?.
hier dus een artikeltje die dit dus ZEKER weerlegt !

Het zuiveldieet .
dat calcium goed voor onze botten is en preventief werkt tegen hoge bloeddruk en darmkanker is al goed nieuws!
Nieuw is het FEIT dat het ook een positief effect heeft op het lichaamsgewicht .
Mensen die weinig calcium binnenkrijgen zouden meer risico hebben op overgewicht.
Studie heeft aangetoond dat een groep die een vermagersdieet volgde met magere zuivelproducten meer gewicht en vet verloor dan de groep die hetzelfde dieet volgde ZONDER zuivelproducten. Ook stelden de onderzoekers vast dat melk meer effect heeft dan calciumsupplementen. Dit sterkt het vermoeden dat er naast calcium ook nog andere stoffen in melk en zuivelproducten een rol spelen. Welke stoffen is nog onduidelijk, maar het zou kunnen dat calcium de vetafbraak stimuleert en de vetopbouw beperkt.

• Topic Starter Topic Starter
ik blijf alleszins wel melk en zuivel gebruiken wel niet in grote maten maar het blijft toch in men voedingsschema zitten bulk of cut maakt niet uit :) ik drink een +-0.5l melk per dag en een +-0.5 kg magere kwark voor de rest geen zuivel voor mij :)

maar die onderzoeken enzo uit tijdschriften en op sites :tomato: :grin: :help: :toilet: :to: :fire:
geloof ik niet meer zo in hoor ! want de ene week lees ik in een tijdschrift of ergens vanalles en nog wat over een product of stof en prijzen ze het de hemel in en een maand later lees je dan weer ergens anders dat het rotzooi is dus die onderzoeken allemaal ? pff wat klopt er nu van en wat niet ? ik weet het allemaal niet meer hoor !
alles zal wel zen voor en nadelen hebben ....
en zuivel kan volgens mij niet echt slecht zijn zo lang je maar niet TE veel gebruikt

Ik slik al lang 600mg calcium tabletten elke dag naast mn zuivel want dat verhoogt je stofwisseling. Ik heb namelijk nogal een trage stofwisseling.

Originally posted by kenneth
maar die onderzoeken enzo uit tijdschriften en op sites :tomato: :grin: :help: :toilet: :to: :fire:
geloof ik niet meer zo in hoor ! want de ene week lees ik in een tijdschrift of ergens vanalles en nog wat over een product of stof en prijzen ze het de hemel in en een maand later lees je dan weer ergens anders dat het rotzooi is dus die onderzoeken allemaal ? pff wat klopt er nu van en wat niet ? ik weet het allemaal niet meer hoor !
alles zal wel zen voor en nadelen hebben ....
en zuivel kan volgens mij niet echt slecht zijn zo lang je maar niet TE veel gebruikt

idem hier. wordt ook gek van die tegenstrijdige onderzoeken. wat moet je nu wel en wat moet je nu niet geloven. Ik ga echter meer uit van de ervaringen hier. Die ervaringen sluiten grotendeels aan aan dezelfde behoeften terwijl er in onderzoek meestal gebruik wordt gemaakt van mensen die niet in mijn doelgroep passen en dus andere behoeftes hebben en anders reageren op die onderzoeken.

Ik gebruik momenteel weinig zuivel. Ik eet nu veel vis en kip voor mn eiwitten. sochtends en op traingsdagen voor t trainen gebruik ik 50 ml magere yoghurt bij mn havermout en af en toe een pot kwark op de zaterdag bij mn cruelsi. Voor de rest vrijwel geen zuivel. helemaal niet eigenlijk maar niet omdat t slecht zal zijn maar omdat ik mijn voedingspatroon best zonder zuivel kan.

Als je droog wilt worden kan je heus wel zuivel gebruiken, wil je echter onder 10% zitten schijn je volgens velen hier t beter wel na te laten.

maar melk is gewoon niet slecht voor je. punt. Ik zit er ook over te denken om t in mn postworkoutshake te gebruiken ipv water omdat ik pas 1,5 uur later mn postworkout-maaltijd eet. Maar ja, dat wordt dan rond de 500 ml melk en die cal moet ik erook bij tellen dus denk dat ik t gewoon bij water en druivesuiker en wei hou

Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman

idem hier. wordt ook gek van die tegenstrijdige onderzoeken. wat moet je nu wel en wat moet je nu niet geloven. Ik ga echter meer uit van de ervaringen hier. Die ervaringen sluiten grotendeels aan aan dezelfde behoeften terwijl er in onderzoek meestal gebruik wordt gemaakt van mensen die niet in mijn doelgroep passen en dus andere behoeftes hebben en anders reageren op die onderzoeken.

Ik gebruik momenteel weinig zuivel. Ik eet nu veel vis en kip voor mn eiwitten. sochtends en op traingsdagen voor t trainen gebruik ik 50 ml magere yoghurt bij mn havermout en af en toe een pot kwark op de zaterdag bij mn cruelsi. Voor de rest vrijwel geen zuivel. helemaal niet eigenlijk maar niet omdat t slecht zal zijn maar omdat ik mijn voedingspatroon best zonder zuivel kan.

Als je droog wilt worden kan je heus wel zuivel gebruiken, wil je echter onder 10% zitten schijn je volgens velen hier t beter wel na te laten.

maar melk is gewoon niet slecht voor je. punt. Ik zit er ook over te denken om t in mn postworkoutshake te gebruiken ipv water omdat ik pas 1,5 uur later mn postworkout-maaltijd eet. Maar ja, dat wordt dan rond de 500 ml melk en die cal moet ik erook bij tellen dus denk dat ik t gewoon bij water en druivesuiker en wei hou

Het is absoluut niet erg dat je 1.5 uur na je shake je vaste maaltijd eet. Dat doe ik al 6 weken, hoort ook bij de opzet van m'n dieet... boek er prima resultaten mee.

Als je in je shake voldoende whey en dextrose hebt zitten, zou ik me geen zorgen maken. Na je training blijft je lichaam een paar uur lang (3 uur) nog in extreem anabole toestand... je shake + multi/vitC zullen je cortisol onderdrukken... en 1.5 uur later is je shake goed opgenomen en kan je lichaam als een spons alles uit de vaste maaltijd opnemen.

kijk, dat meende ik al, maar dan icm met melk. Ik heb t ook zo in mmn schema. Ik probeer namelijk 2 uur voor t slapen mn laatse maaltijd te eten en dat is omstreeks 21.15 a 21.30. en dan slaap ik tegen 23.30 a 24.00

Nu ik geen werk heb sta ik sochtend omstreeks 8.30 op, vandaar

maar goed, we hadden t over zuivel

Ik drink ruim een liter halfvolle melk per dag en ruim 500 mg mage kwark per dag. So far so good, zit nog steeds ruim onder de 10% vet :)

• Topic Starter Topic Starter
voila rob g
het levende bewijs ;)

Terug
Naar boven