MuscleMeat

Hetze tegen rokers gaat ver!

Bezoekers in dit topic

Anti mensen op dit forum: Ik begrijp jullie standpunt volkomen. Het is ongezond hoe je het ook wend of keert. Hierdoor zal ik als roker moeilijk mijn mening kunnen verdedigen.

Of rokers er dood aan gaan kan me veel minder schelen dan de last die ik ervan heb.

Maar is het niet hypocriet om je medemens af te zeiken omdat hij graag een sigaret rookt, en tegelijkertijd helemaal niet na te denken over het percentage fijnstof dat bij jou door de stad waait?

Wie zegt dat ik daar niet over nadenk ? Trouwens, het een heeft NIETS met het ander te maken, dus waarom zou ik me ergens niet druk over maken ... zo kun je wel bezig blijven... dat gezeik over fijnstof en kanker, terwijl in Afrika zielige hongerige negerkindertjes AIDS hebben ....

(damn: Uitstoot uit woningen, bijvoorbeeld door een open haard, een houtkachel, een allesbrander, de barbecue alsmede door sigarettenrook;)
 
Hoever zijn we in dit land dat belastingontduikers kunnen eisen wat hun willen en degene die veel belasting betalen hun eisen moeten gaan opvolgen.

Er wordt een totaal verkeerd beeld geschept in deze maatschappij. De rokers (degene die de staatskas ENORM spekken) zijn doelwit van terreur (ja terreur). Een complete gekkenhuis is het gevolg. Want ook vrachtwagenchauffeurs mogen niet meer roken in hun eigen cabine, of de truck nu van jezelf is of niet.

Maar zal ik binnenkort dan ook maar gaan klagen over overgeparfumeerde dames, of dikkel uiers vol schijt of die smerige barbeque van de buurman? is dit waar dit land heen gaat. Totale intolerantie onder toezicht van de regering?

Aub Iran, als je zo nodig een raket wilt uittesten.....richt hem dan op NL. Zijn we van dat zooitje de weg kwijt geraakte debielen ook af. Ondertussen ga ik veeeeeeeeel meer rijden met mijn 2 liter GTi om zodoende de hele aardkloot dusdanig te vergassen dat de verdwijning van NL onder de zeespiegel zo snel mogelijk gerealiseerd gaat worden. Want dit land is werkelijk waar alles kwijt...van socialiteit tot tolerantie naar mekaar toe.

Een ding vergeet je, de rokers vormen op latere leeftijd ook een serieuze last voor de maatschappij. Aandoeningen ten gevolge van atherosclerose en longkankers nemen een serieus budget weg uit de sociale zekerheid. Dus omgekeerd geldt ook, indien er minder zou gerookt worden zou de niet-roker meer overhouden voor zijn eigen gezondheidszorg.
 
Hoever zijn we in dit land dat belastingontduikers kunnen eisen wat hun willen en degene die veel belasting betalen hun eisen moeten gaan opvolgen.

Er wordt een totaal verkeerd beeld geschept in deze maatschappij. De rokers (degene die de staatskas ENORM spekken) zijn doelwit van terreur (ja terreur). Een complete gekkenhuis is het gevolg. Want ook vrachtwagenchauffeurs mogen niet meer roken in hun eigen cabine, of de truck nu van jezelf is of niet.

Maar zal ik binnenkort dan ook maar gaan klagen over overgeparfumeerde dames, of dikkel uiers vol schijt of die smerige barbeque van de buurman? is dit waar dit land heen gaat. Totale intolerantie onder toezicht van de regering?

Aub Iran, als je zo nodig een raket wilt uittesten.....richt hem dan op NL. Zijn we van dat zooitje de weg kwijt geraakte debielen ook af. Ondertussen ga ik veeeeeeeeel meer rijden met mijn 2 liter GTi om zodoende de hele aardkloot dusdanig te vergassen dat de verdwijning van NL onder de zeespiegel zo snel mogelijk gerealiseerd gaat worden. Want dit land is werkelijk waar alles kwijt...van socialiteit tot tolerantie naar mekaar toe.
:stfu::stupid:
 
Een ding vergeet je, de rokers vormen op latere leeftijd ook een serieuze last voor de maatschappij. Aandoeningen ten gevolge van atherosclerose en longkankers nemen een serieus budget weg uit de sociale zekerheid. Dus omgekeerd geldt ook, indien er minder zou gerookt worden zou de niet-roker meer overhouden voor zijn eigen gezondheidszorg.


Vraag me toch af he...als het gaat gebeuren dat niemand zal roken van geboorte tot dood...

A) hoe oud wordt men dan
B) welke gebreken mag je in die jaren die je extra leeft met je mee slepen waar de maatschappij heel lang voor mag betalen zoals Alzheimer, Botontkalking, diverse vormen van kanker vanwege mobiele telfonie en magnetronstralen
c) als de rokers eerder dood gaan...betaal je toch eens stuk minder uit de zorg pot.

Iemand ooit over na gedacht als de totale wereld ouder kan worden, wat het effect daarvan is...en wie dat betaalt?
 
Vraag me toch af he...als het gaat gebeuren dat niemand zal roken van geboorte tot dood...

A) hoe oud wordt men dan
B) welke gebreken mag je in die jaren die je extra leeft met je mee slepen waar de maatschappij heel lang voor mag betalen zoals Alzheimer, Botontkalking, diverse vormen van kanker vanwege mobiele telfonie en magnetronstralen
c) als de rokers eerder dood gaan...betaal je toch eens stuk minder uit de zorg pot.

Iemand ooit over na gedacht als de totale wereld ouder kan worden, wat het effect daarvan is...en wie dat betaalt?

Veel ouder zal het gemiddelde niet worden. Uit onderzoek is gebleken dat de mens nu al bijna op zijn max zit qua leeftijd.

Voor de rest heb je een punt.
 
Anti mensen op dit forum: Ik begrijp jullie standpunt volkomen. Het is ongezond hoe je het ook wend of keert. Hierdoor zal ik als roker moeilijk mijn mening kunnen verdedigen.

Maar is het niet hypocriet om je medemens af te zeiken omdat hij graag een sigaret rookt, en tegelijkertijd helemaal niet na te denken over het percentage fijnstof dat bij jou door de stad waait?

ach laat ze toch geloven wat ze geloven willen maar je hebt gelijk ivm met dat stof en wat dacht je van de uitlaatgassen en zo
ik rook ook maar mij hoor je niet klagen over iets en ik laat iedereen in zijn waarde en ik vind ook dat de mensen geen last hoeven te hebben van mijn rook
 
Een ding vergeet je, de rokers vormen op latere leeftijd ook een serieuze last voor de maatschappij. Aandoeningen ten gevolge van atherosclerose en longkankers nemen een serieus budget weg uit de sociale zekerheid. Dus omgekeerd geldt ook, indien er minder zou gerookt worden zou de niet-roker meer overhouden voor zijn eigen gezondheidszorg.

Dood gaan we toch allemaal. Rokers gaan alleen eerder dood, en dus besparen ze ons een hoop kosten.

Overigens vind ik ook dat roekeloze motorrijders minder ziektekostenpremie zouden moeten betalen, maar dan moet er wel tegenover staan dat ze zonder helm rijden.
 
Rokers, de nieuwe moslims :roflol:

Ben voor al was het maar om niet tegen te zijn.
 
Dood gaan we toch allemaal. Rokers gaan alleen eerder dood, en dus besparen ze ons een hoop kosten.

Overigens vind ik ook dat roekeloze motorrijders minder ziektekostenpremie zouden moeten betalen, maar dan moet er wel tegenover staan dat ze zonder helm rijden.

zoist:p
 
Maar zal ik binnenkort dan ook maar gaan klagen over overgeparfumeerde dames, of dikkel uiers vol schijt of die smerige barbeque van de buurman? is dit waar dit land heen gaat. Totale intolerantie onder toezicht van de regering?
Want dit land is werkelijk waar alles kwijt...van socialiteit tot tolerantie naar mekaar toe.

Dus jij meent dat het tolerant en sociaal is om niet-rokers te storen met hun rookgedrag?
Roken mag van mij gerust, maar het moet wel beperkt worden om niet-rokers niet teveel te irriteren.
Ik loop regelmatig echt met geïrriteerde ogen rond in een café, en om die stinkende kleren heb ik ook niet gevraagd. Maar ik ga er ook niet over zagen bij rokers, ze doen maar. Ik ben wél zo sociaal en tolerant om het te verdragen, ook omdat de meeste vrienden van me roken.
 
Laatst bewerkt:
Hetze tegen rokers gaat ver!

maar niet ver genoeg :D :D :D
 
eindelijk: de strijd tegen de pluraliteit in de openbare ruimte is nu in volle hevigheid losgebarsten.

Beetje jammer, aangezien er veeel grotere problemen zijn met het rookbeleid: als medewerker in de thuiszorg ondervind ik dit dagelijks, niet omdat ik last heb van cliënten die roken, maar collega's met luchtwegproblemen wel. Het is echter nog geen wijdverbreid gegeven binnen de zorg dat hier zonder meer tegen ingegaan kan worden: een verzorgende die weigert een cliënt van zorg te voorzien omdat het huis van voor tot achter vergeven is van rook en rooklucht hoeft denk ik in lang alle gevallen niet op sympathie van de omgeving te rekenen. Velen tekenen bij voorbaat al geen protest aan...

Nee, als de regering hier op gaat inzetten zonder de actuele problemen die er écht zijn onder de loep te nemen en kundig aan te pakken, lach en huil ik in mijn vuistje.
 
Wat een bullshit, wat een betutteling, Ze willen openbaar roken verbieden, dat je alleen nog thuis mag roken. ****ing hell. :rolleyes:

Wat is er bloemenmeisje? Heb je liever geen rookgordijn in je huis?


ach laat ze toch geloven wat ze geloven willen maar je hebt gelijk ivm met dat stof en wat dacht je van de uitlaatgassen en zo
ik rook ook maar mij hoor je niet klagen over iets en ik laat iedereen in zijn waarde en ik vind ook dat de mensen geen last hoeven te hebben van mijn rook


Beter dat je rookt, misschien is het dan in de toekomst haalbaar voor kale om 3e te worden, met je 6 domme pad.
 
Vraag me toch af he...als het gaat gebeuren dat niemand zal roken van geboorte tot dood...

A) hoe oud wordt men dan
B) welke gebreken mag je in die jaren die je extra leeft met je mee slepen waar de maatschappij heel lang voor mag betalen zoals Alzheimer, Botontkalking, diverse vormen van kanker vanwege mobiele telfonie en magnetronstralen
c) als de rokers eerder dood gaan...betaal je toch eens stuk minder uit de zorg pot.

Iemand ooit over na gedacht als de totale wereld ouder kan worden, wat het effect daarvan is...en wie dat betaalt?


A) Niet veel ouder. Van roken heeft men gedurende het leven voornamelijk gewoon veel gezondheidsproblemen. Men sterft er slechts zelden van.

B) Wat een bs. Alsof niet roken een zekerheid geeft dat je een langdurige en dure ziekte zal ondergaan die de maatschappij veel geld zal kosten. Dan kan je evengoed iedereen boven de 80 laten ombrengen omdat ze de maatschappij wellicht meer kosten dan opbrengen.

C) Nogmaals... Sinds wanneer is geld meer waard dan een mensenleven dat wij de dood van een roker kiezen boven het betalen van gezondheidsbijdragen?

Wat een scheve argumenten.. Moest iedereen zo redeneren zouden we de gezondheidszorg kunnen opdoeken en iedereen gewoon kunnen laten sterven want "dat is veel goedkoper".
 
Wat is er bloemenmeisje? Heb je liever geen rookgordijn in je huis?





Beter dat je rookt, misschien is het dan in de toekomst haalbaar voor kale om 3e te worden, met je 6 domme pad.

Pfff het is echt grote onzin dat je niet meer op straat zou mogen roken! De straat is van iedereen! ****ers!
 
Er wordt een totaal verkeerd beeld geschept in deze maatschappij. De rokers (degene die de staatskas ENORM spekken) zijn doelwit van terreur (ja terreur). Een complete gekkenhuis is het gevolg. Want ook vrachtwagenchauffeurs mogen niet meer roken in hun eigen cabine, of de truck nu van jezelf is of niet.

Maar ook degenen die hopen geld kosten eens ze langdurig ziek vallen, merendeels (long)kankers... En wie betaalt daar aan mee denk je, evengoed de niet-rokers!
 
Dus jij meent dat het tolerant en sociaal is om niet-rokers te storen met hun rookgedrag?
Roken mag van mij gerust, maar het moet wel beperkt worden om niet-rokers niet teveel te irriteren.
Ik loop regelmatig echt met geïrriteerde ogen rond in een café, en om die stinkende kleren heb ik ook niet gevraagd. Maar ik ga er ook niet over zagen bij rokers, ze doen maar. Ik ben wél zo sociaal en tolerant om het te verdragen, ook omdat de meeste vrienden van me roken.

Weet je wat sociaal en tolerant is? Door iedereen in zijn waarde te laten. Nu de niet-rokers eindelijk het cafe voor zichzelf hebben, staan ze jaloers te kijken naar de rokers die lekker buiten met dit weer op een terrasje ervan genieten. Maar dat kan niet, denken ze dan. Dus huppa....laten we een verbod op het terras ook gaan realiseren.

Uiteindelijk is er maar 1 asociale groep en dat zijn de niet rokers. Die tolereren geen hond. Maar starten wel hun dikke v6 smorgens in een gezinswijk, blazen wel hun bbq op met spiritus, hout en andere zooi en hun overgeblondeerde hoer spuit nog eens wat extra van die smerige zooi op haar verouderde lichaam. Maar zodra er een vleugeltje marlboro langs hun neus giert, dan beginnen de hersenen overuren te draaien om zodoende de roker eens flink in de zak te knijpen.

Tegenwoordig maak ik er een sport van...als ik een terrasje zoek ga ik express naast mensen zitten die niet roken, bekakt zijn en denken wat te durven zeggen. En dan steek ik de een na de ander op en zodoende dat de wind naar hun gericht staat. En ik zeg je, ik geniet dubbel van mijn sigaret, zo erg zelfs, dat ik daarna er gewoon nog eentje opsteek. En zodra ze er wat van gaan zeggen begin ik met woorden te smijten als discriminatie (schijnt hip te zijn), anti tolerantie en begin ik te wijzen dat daarbinnen hun plaats is, niet buiten.
 
Maar ook degenen die hopen geld kosten eens ze langdurig ziek vallen, merendeels (long)kankers... En wie betaalt daar aan mee denk je, evengoed de niet-rokers!

Ow? Je kan zeker niet rekenen? Wie kost er meer? Iemand die 110 wordt of iemand die op zijn 70ste aan longkanker overlijdt?

Wat denk je wat 40 jaar ouderenzorg kost? Niks?
 
Back
Naar boven