XXL Nutrition

Hetze tegen rokers gaat ver!

Bezoekers in dit topic

Een ding vergeet je, de rokers vormen op latere leeftijd ook een serieuze last voor de maatschappij. Aandoeningen ten gevolge van atherosclerose en longkankers nemen een serieus budget weg uit de sociale zekerheid. Dus omgekeerd geldt ook, indien er minder zou gerookt worden zou de niet-roker meer overhouden voor zijn eigen gezondheidszorg.

Sorry? Eerst belastingonderduiken en daarna tot je 100ste (want ja, je rookt niet) zorg eisen zeker? Want dat is gratis....tuurlijk, hoe stom had ik kunnen zijn.

Laten we de boel eens omdraaien, beste slimmerikken. Laten we roken verbieden. Conclusie, geen geld in de staatskas. Maar mensen worden wel ouder en eisen zorg. Wanneer zijn wij, dankzij jullie geniale breinen, het meeste geld kwijt?
 
Het is echter nog geen wijdverbreid gegeven binnen de zorg dat hier zonder meer tegen ingegaan kan worden: een verzorgende die weigert een cliënt van zorg te voorzien omdat het huis van voor tot achter vergeven is van rook en rooklucht hoeft denk ik in lang alle gevallen niet op sympathie van de omgeving te rekenen.

Het recht op rookvrije werkplek in de thuiszorg. Iemands eigen huis is jou werkplek en talloze discussies als gevolg. Toen ik wilde stoppen vond ik het heel vervelend die rokende cliënten. Ja ik ken deze situatie, daar kan je uren over lullen in een werkoverleg. :(

Ik rook inmiddels weer trouwens. Maar over dat strand, ik fiets 16 km via o.a Heemstede naar Zandvoort, dat is op een stranddag 12 km file en echt gekkenhuis vanaf de Zandvoortse laan. Al die fijnstof adem ik dus in en het is echt serieus benauwd, kan nooit gezond zijn daar dan fietsen. Dat zijn dus ook niet rokers die mij hun rotzooi laten inademen en diezelfde mensen gaan mij dan op het strand over stank en hun gezondheid beginnen. Ik dacht het niet, ik doe mijn best om niemand te hinderen en als iemand zich stoort rook ik wel een paar meter verder. Men zegt het maar. Maar ik weiger toch echt om iemand die zijn uitlaatgassen aan mij opdringt als ik fiets mij het roken totaal te laten verbieden. De eerste die dat doet mag zijn autosleutels gaan opduiken. (of ze zijn me te breed en blijf toetsenbord held)

Verder was BuilderB spot on met zijn strijd tegen de pluriformiteit van de ruimte. Flowergirl trouwens ook met: "Pfff het is echt grote onzin dat je niet meer op straat zou mogen roken! De straat is van iedereen! ****ers!" Van wie is de openbare ruimte vind ik als planoloog een hele goede vraag en ben zelf zo principieel als Flowergirl. De ontzettende dualiteit; oneindige vrijheid die een individu zichzelf toedicht en ondertussen dezelfde individu die niks kan hebben van de ander. We leven in een vol land, trein, bus snelweg alles is vol en we moeten als maatschappij echt HEEL nodig een strijd voor pluriformiteit van de ruimte aangaan. Ik stik haast!
 
Laatst bewerkt:
Sorry? Eerst belastingonderduiken en daarna tot je 100ste (want ja, je rookt niet) zorg eisen zeker? Want dat is gratis....tuurlijk, hoe stom had ik kunnen zijn.

Laten we de boel eens omdraaien, beste slimmerikken. Laten we roken verbieden. Conclusie, geen geld in de staatskas. Maar mensen worden wel ouder en eisen zorg. Wanneer zijn wij, dankzij jullie geniale breinen, het meeste geld kwijt?

iedereen euthaniseren op hun 67'e nadat ze klaar zijn met werken
geniaal he
 
Wat is er bloemenmeisje? Heb je liever geen rookgordijn in je huis?





Beter dat je rookt, misschien is het dan in de toekomst haalbaar voor kale om 3e te worden, met je 6 domme pad.


haha wat een zielige opmerking net of die stem van mij hem op de derde plaats had gebracht
 
Ach in California werkt het ook. Overal lekker schoon op straat en het strand daar.
 
Sorry? Eerst belastingonderduiken en daarna tot je 100ste (want ja, je rookt niet) zorg eisen zeker? Want dat is gratis....tuurlijk, hoe stom had ik kunnen zijn.

Laten we de boel eens omdraaien, beste slimmerikken. Laten we roken verbieden. Conclusie, geen geld in de staatskas. Maar mensen worden wel ouder en eisen zorg. Wanneer zijn wij, dankzij jullie geniale breinen, het meeste geld kwijt?

Komop nu, je ontduikt geen belasting omdat je niet rookt. Gaat dus al helemaal niet op.
Ten tweede worden mensen niet veel ouder. Trek onderzoeken erop na. Mensen die roken hebben gewoon meer aandoeningen tjdens hun leven.
Kosten de gezondheidszorg pakken geld.
 
wat een onzin, mij boeit het totaal niet of iemand op het strand rookt, vind ik echt een imperking van de vrijheid (anders kan je onopvallender jointe roke :D)
 
Komop nu, je ontduikt geen belasting omdat je niet rookt. Gaat dus al helemaal niet op.
Ten tweede worden mensen niet veel ouder. Trek onderzoeken erop na. Mensen die roken hebben gewoon meer aandoeningen tjdens hun leven.
Kosten de gezondheidszorg pakken geld.

Sorry? Je ontduikt geen belasting? Maar ondertussen wil je wel van de centjes gebruik maken die rokers hebben betaald als jij ouder wordt. Jij wordt statistisch gezien ouder, dus ga je ook meer kosten. En mag ik je er ook op wijzen dat een niet roker ook longkanker kan krijgen? Het is simpelweg niet meer dan een hoop cellen die te hard uitbreiden in vergelijking met cellen die horen af te sterven. En dat kan bij een niet roker ook in de longen zijn. Zullen we deze mensen dan maar niet helpen?

Maar lees nou toch eens voor de grap je eigen posting. Jouw tolerantielevel is ver ver te zoeken. Laat staan dat je discriminatielevel aardig aan het groeien is. Je kan en mag mensen die roken niet in een bepaalde hoek zetten, want dit hele rookbeleid wordt gestimuleerd door de overheid. Tot voor kort waren er gewoon rook reclames te zien (in de bios zelfs tot een aantal jaren geleden). Vroeger werd het zelfs als de ultieme gezelschapsmiddel gepromoot. Degene die hier in trapten hebben nu de ellende ervan zoals ziektes. Dan moet je als overheid deze mensen ook gewoon tot aan hun dood helpen, want ze hebben ook geprofiteerd van het feit dat men sigaretten kocht.

Kijk, ik ben het met je eens dat een ander niet van jouw geuren hoeven te genieten. Maar wij zeuren hier om een vleugje marlboro geur, terwijl ze in Peking niet eens aan de overkant van de straat de mensen zien lopen. En als je dan het verhaal er tegenover legt dat NL altijd zo'n tolerant landje was, dan merk je nu pas hoe achterlijk en onbezonnen we bezig zijn hier met deze hetze. Vroeger hoorde je NIEMAND over roken. Nu hoor je alleen maar over roken en de gevolgen ervan.

Ik zou zeggen, get a life.....
 
Ex-rokers zijn het ergst, afschieten dat tuig.
Rook zelf geen sigaretten en ja vind sigaretten stinken, maar kom op zeg een beetje toleranter tegenover elkaar zou geen kwaad kunnen, gaan we binnekort ook de vrijheid van stinkende mensen beperken?
 
Sorry? Je ontduikt geen belasting? Maar ondertussen wil je wel van de centjes gebruik maken die rokers hebben betaald als jij ouder wordt. Jij wordt statistisch gezien ouder, dus ga je ook meer kosten. En mag ik je er ook op wijzen dat een niet roker ook longkanker kan krijgen? Het is simpelweg niet meer dan een hoop cellen die te hard uitbreiden in vergelijking met cellen die horen af te sterven. En dat kan bij een niet roker ook in de longen zijn. Zullen we deze mensen dan maar niet helpen?

Maar lees nou toch eens voor de grap je eigen posting. Jouw tolerantielevel is ver ver te zoeken. Laat staan dat je discriminatielevel aardig aan het groeien is. Je kan en mag mensen die roken niet in een bepaalde hoek zetten, want dit hele rookbeleid wordt gestimuleerd door de overheid. Tot voor kort waren er gewoon rook reclames te zien (in de bios zelfs tot een aantal jaren geleden). Vroeger werd het zelfs als de ultieme gezelschapsmiddel gepromoot. Degene die hier in trapten hebben nu de ellende ervan zoals ziektes. Dan moet je als overheid deze mensen ook gewoon tot aan hun dood helpen, want ze hebben ook geprofiteerd van het feit dat men sigaretten kocht.

Kijk, ik ben het met je eens dat een ander niet van jouw geuren hoeven te genieten. Maar wij zeuren hier om een vleugje marlboro geur, terwijl ze in Peking niet eens aan de overkant van de straat de mensen zien lopen. En als je dan het verhaal er tegenover legt dat NL altijd zo'n tolerant landje was, dan merk je nu pas hoe achterlijk en onbezonnen we bezig zijn hier met deze hetze. Vroeger hoorde je NIEMAND over roken. Nu hoor je alleen maar over roken en de gevolgen ervan.

Ik zou zeggen, get a life.....

Pardon, waar staat dat ik rokers in een bepaalde hoek duw? Omdat ik zeg dat ze ook een kost voor de maatschappij zijn? Moet ik al mijn post toch nog eens gaan nalezen.

Als je mijn eerste post gelezen hebt, zie je dat mijn tolerantie jegens rokers hoog genoeg is.
Voor mij hoeft een roker immers niet verbannen te worden van het strand en gaan acties als deze gewoon te ver.

Uit het standpunt van de gezondheid van een roker ben ik wel tegen roken. Maakt niet uit hoe veel hij hiervoor afdraagt aan de staat. Enigste waar ik op doelde is dat hij een kost voor de gezondheidszorg is. Dat je het langs beide kanten moet bekijken
Als je een klein beetje de gevolgen van roken kent, zou je deze mensen ook aanmoedigen om te stoppen.

Trouwens ik zal binnkort eens een onderzoek posten over hoe groot de meerkost is voor rokers. Toch ben ik nog steeds bereid om in deze kost te delen.

Gelijk heb je inderdaad wel dat de staat roken in de hand houdt.

Btw ik heb een goed leven, toch bedankt voor de tip
 
Laatst bewerkt:
Ex-rokers zijn het ergst, afschieten dat tuig.
Rook zelf geen sigaretten en ja vind sigaretten stinken, maar kom op zeg een beetje toleranter tegenover elkaar zou geen kwaad kunnen, gaan we binnekort ook de vrijheid van stinkende mensen beperken?

sorry:eek: maar ik als exroker zal niet zeggen dat het stinkt...vond het daarvoor ook al stinken...en ga al helemaal niet preken dat een ander moet stoppen.

Ik ben gestopt om de reden:

Nutteloos
Geld
Gainen

Maar als jij een exroker wil afschieten, dan ben je vast heel tollerant;)
 
Ex-rokers zijn het ergst, afschieten dat tuig.
Rook zelf geen sigaretten en ja vind sigaretten stinken, maar kom op zeg een beetje toleranter tegenover elkaar zou geen kwaad kunnen, gaan we binnekort ook de vrijheid van stinkende mensen beperken?

+321

stinkende mensen moeten ze ook afknallen net als rokers ....tis gewoon allemaal tuig :cool:
 
Beter dat je rookt, misschien is het dan in de toekomst haalbaar voor kale om 3e te worden, met je 6 domme pad.

:thumb:

biker is hierdoor idd niet populairder geworden met die belachelijke cijfers...
 
Het uitgaan is redelijk naar de *** geholpen, nu staat iedereen buiten te paffen.. is het een stuk saaier.. en de geuren van bier, wijn, zweet en scheet zijn nu niet meer gecamoufleert.. Ik heb liever een rooklucht dan die vieze zweetlucht omdat mensen geen deo op hebben gedaan --"
 
Sorry? Je ontduikt geen belasting? Maar ondertussen wil je wel van de centjes gebruik maken die rokers hebben betaald als jij ouder wordt.

:rolleyes:

Dus volgens die redenering heeft iemand die meer inkomen heeft meer recht op ziekenzorg want hij heeft veel meer belastingen betaalt dan de mensen met minimuminkomens.

Wat wil je dat niet-rokers doen zodat ze geen "belasting ontduiken" (:roflol:)? Moeten ze sigaretten gaan kopen om verzorgd te worden dan?

Ik ben er trouwens ook van overtuigd dat rokers de maatschappij meer kosten dan opbrengen. En indien dat niet het geval is zal het grootste deel van dat geld toch gebruikt worden voor de zieke rokers. Dus ik zie je probleem niet in naar die accijnzen toe?

Ik geef je gelijk dat er tolerantie moet zijn naar de rokers toe en dat roken in bepaalde cafés, stranden, op straat, ... moet blijven kunnen. Maar besef dan ook dat de rook soms wel vervelend kan zijn voor sommigen en daar rekening mee moet worden gehouden. Vandaar dat er overal regeltjes ontstaan, ik betwijfel dat men dit doet om de rokers te onderdrukken en te terroriseren zoals jij al meende.
 
Uiteindelijk is er maar 1 asociale groep en dat zijn de niet rokers. Die tolereren geen hond. Maar starten wel hun dikke v6 smorgens in een gezinswijk,
Nope
blazen wel hun bbq op met spiritus, hout en andere zooi

Nope

en hun overgeblondeerde hoer spuit nog eens wat extra van die smerige zooi op haar verouderde lichaam.

Nope

Maar zodra er een vleugeltje marlboro langs hun neus giert, dan beginnen de hersenen overuren te draaien om zodoende de roker eens flink in de zak te knijpen.

Nope, maar verder boeit het me geen zak als er een verbod zou komen op roken in het openbaar. Niet alle niet rokers hebben een volledige afkeer van rokers. Ik ga echt niet opeens plekken vermijden omdat iemand toevallig rookt in die ruimte. Ga het ook niet opzoeken natuurlijk, de rookcoupes die de NS had waren gewoon smerige stinkhokken.
 
kom op zeg een beetje toleranter tegenover elkaar zou geen kwaad kunnen, gaan we binnenkort ook de vrijheid van stinkende mensen beperken?

+1 ja echt dat is nodig dat we een ander wat lebensraum gunnen (om eens een fout woord goed te gebruiken) De vrijheid is beperkt door dat wat we een ander gunnen. Er is zoveel waar ik me aan stoor, stink auto's, huilende kinderen, bejaarden, politieke zaken vooral....maar bedenk wel dat het niet niks is, inbreken in iemand zijn prive leven.

Een voorbeeld: als ik naakt wil zwemmen dan mag dat weer alleen op aangewezen zones. (mijn fietsverhaal langs de file zie eerdere reactie van mij) Doe ik toch een zwembroek aan dan is die EU goedgekeurd en voldoet alleen mijn zwembroek al aan een waslijn aan richtlijnen. Maar goed ik wilde gaan zwemmen. Is het zwemwater oke, de volgende lijst van richtlijnen. Ben ik met mijn hond dan mag dat mits regel mits regel en alleen in de periode....Ik loop richting het water en passeer het reglement van het betreffende strand. Ik dien en het is mij verboden krachtens....bla.bla oke is dus lekker zwemmen. Ijskoud maar voldaan loop ik naar mijn badlaken en wil een peukje opsteken.

Waarom dit verhaal. Nu omdat er een heel verhaal voor zit. Echt de grens van de medemens is in dit overvolle en vol spanning levend land al tijden bereikt voor iemand zijn peuk opsteekt. Dat de roker, ik in dit geval, gewoon op verzoek of na zelf vragen of iemand bezwaar heeft tegen roken een paar meter verderop gaat roken is dan een vrij grote stap. Diegene is het ook gewoon beu om de godganse dag met van alles door iedereen en overheid lastig gevallen te worden!
 
Laatst bewerkt:
Het uitgaan is redelijk naar de *** geholpen, nu staat iedereen buiten te paffen.. is het een stuk saaier.. en de geuren van bier, wijn, zweet en scheet zijn nu niet meer gecamoufleert.. Ik heb liever een rooklucht dan die vieze zweetlucht omdat mensen geen deo op hebben gedaan --"

Klopt !! een kroeg wil je echt niet binnen lopen mits je een hardnekkige verkoudheid hebt zodat je niet kunt ruiken !!

Daarbij word t gewoon steeds gekker , dit is voor vele anti-rook activisten niet meer of minder dan gewoon een irritatie die ze de kop in willen drukken , waarbij de gezondheid als excuus word gebruikt !!
Ze irriteren zich aan de GEUR en gooien het op het gevaar voor hun gezondheid om het te kunnen verbieden of iig een poging te wagen daarop.

Leuke bijkomstigheid is wel dat vele mensen in de grotere steden deze "hype" het meeste volgen terwijl daar juist het meeste last is van smoq e.d. ,..... als je zo blij bent met je gezondheid ga dan in een dorpje wonen waar dat ook minder is ,..... maar nee dat ruiken ze niet dus "ergeren" ze zich daar niet zo aan :D

Ow ja ,... ik rook zelf niet meer ,... ex roker dus :D
Rookte zo-ie-zo door de weeks al nooit , enkel nog af en toe 1tje bij het stappen ofzo ,.... maar ja sinds die intolerante mensen de scene hebben overgenomen ben ik daar ook maar mee gestopt :p
 
En wat is de tegenreactie op repressie, idd terugduwen en geheel sTloos natuurlijk keihard op de vrouw. Ze hebben een nieuwe Trudy Prins bij GS.
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven