XXL Nutrition

Heup/rugklachten (o.a. zanderig geluid)

Bezoekers in dit topic

Walnut

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
20 dec 2012
Berichten
1.969
Waardering
1.378
Lengte
1m95
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Ik loop al een flinke poos rond met rugklachten en laatst kwam ik erachter terwijl ik in bed lag dat als ik mijn benen strek en mijn voet draai, dus ik draai mijn voet van rechtop naar rechts, dat ik dan een zanderig geluid hoor. Een beetje grinding. Dit zonder pijn.
-terwijl ik loop voel ik soms een 'plop' in mijn heup als ik een stap zet, vergelijkbaar met je vingers knakken maar dan 20x achter elkaar, totdat ik op een andere manier ga lopen;
-als ik langdurig (>30min) zit, of als ik even (<5min) zit maar dan op een vervelende stoel of op een kruk zonder leuning dan kan ik niet rechtop lopen. Pas na een stap of 10 ben ik weer 'uitgerekt';
-ik kan nauwelijks voorover buigen, dat wil zeggen: staand mijn rug buigen (ik kan wel in foetus-houding mijn benen hoog optrekken etc., de beperking is alleen staand). ROM bij achterover buigen (schouders zo ver mogelijk achter heup) was normaal volgens fysio;
-bij hoge belasting is de kracht in mijn rechterbeen (de kant waar de blessure zit) weg en zak ik door;
-als ik lig en mijn voetzolen tegen elkaar leg (benen zo: <>) en mijn knieën omhoog en naar elkaar toe beweeg, dan komen ze schokkerig en trillend omhoog. Volgens fysio zat de mmc (in letterlijke zin) niet goed. Dus ik kan die spieren niet goed aanspreken en niet goed aanspannen. Dit is ook bij de hamstrings.


Röntgen: niets te zien.
Beoordeling fysio:
-heup ROM is normaal;
-flexibiliteit is normaal, hoogstens iets aan de lage kant;
-de vierde wervel van onder veert nauwelijks.

De fysio kon mij niet helpen (ik mocht telkens 40 euro aftikken voor 2 oefeningetjes en dan twee weken later weer terugkomen) dus in afwachting van mijn nieuwe verzekering, waarin wel fysio zit opgenomen, kom ik even hier. Is er iemand die aan de hand van de klachten, misschien uit ervaring, wat kan zeggen?
 
Back
Naar boven