Fitness Seller

Heup uit de kom tijdens KB-training...

Bezoekers in dit topic

RonDrago

Cool Novice
Lid geworden
20 jul 2011
Berichten
68
Waardering
4
Lengte
1m92
Massa
111kg
Beste Forum-tijgers :D

Ik heb ongeveer 8 jaar aan Muay Thai gedaan. ongeveer 2 jaar geleden heb ik op een training een low-kick geplaatst, op het moment van impact leek het alsof mijn been bleef 'hangen' maar mijn lichaam gewoon doordraaide.
Op dit moment had ik nog niet door dat mijn heup op dat moment even uit de kom (en weer terug) schoot.

voor die dag was het einde training natuurlijk..........

Maar goed, ik heb nog 2 trainingen daarna proberen te voltooien wat helaas niet lukte,. op het moment dat ik mezelf uit de auto moest hijsen wist ik dat er serieus iets mis was...:janken:
De huisarts kon niks vinden en verwees me door naar de fysio. deze was gelukkig in staat om vast te stellen dat mijn rechterheup beschadigd was.

(statistiekje; mijn linkerbeen kon ongeveer 20 graden meer buigen dan mijn rechter)

Na enkele weken was het probleem grotendeels opgelost, helaas was het wel einde Muay Thai voor mij. BB kan ik gelukkig wel doen, ik heb geen problemen met squatten of deadliften.

Ik heb begrepen dat dergelijke blessures vaker voorkomen, voor diegene wat niet richting fysio willen, onderstaande behandeling heb ik doorstaan;

10 -15 min opwarmen op spinningbike.

3 sets van 20 herhalingen op leg press. (per been afwisselen)
3 sets van 20 herhalingen squat.
3 sets van 20 herhalingen uitstappen.

enkele core oefeningen (bruggen en dergelijke)

10 min cooling down op loopband.
(gewicht laag houden om bloeddoorstroming te stimuleren.)


Heeft mij goed geholpen, ik hoop dat andere mensen met deze blessure er ook wat aan hebben,

greetz!
 
vermoed dat je met "uitstappen" lunges bedoelt?
 
Zo n goede behandeling was het anders niet, anders had je nog gewoon aan Muay thai kunnen doen.
 
Zo n goede behandeling was het anders niet, anders had je nog gewoon aan Muay thai kunnen doen.

|Had ook deels te maken met mijn nieuwe baan, maar ook fysiek durg ik het niet aan. mijn kapsel (om het bod) was beschadigd. en daar wil ik geen risico's meer mee nemen.
 
Back
Naar boven