XXL Nutrition

Heuppijn bij Deadlift/squat (vervangoefeningen vr home gym)

Bezoekers in dit topic

FON

Cool Novice
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
33
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
77kg
Vetpercentage
12%
Hey DBB-ers,

Ik kom even uit lurkmode om te vragen of er iemand ervaring heeft met de blessure waar ik nu mee sukkel. Deze zomer haalde ik 5x142,5 squat en 5x200 DL en dat ging lekker, maar vijf weken geleden ben ik enorme heuppijn beginnen krijgen vooral bij deadlift.

Nu is ie zo geneukt dat ik al met moeite een doos kan opnemen :(. Heel scherpe pijn in het rechter-SI gewricht zonder uitstraling, enkel last als ik me moet bukken, ik kan perfect zitten, staan lopen en hurken als ik op de tippen van mijn tenen ga staan.

Ondertussen al vier weken geen lower body meer gedaan. Fysio en chiro gezien en zij zeggen dat het komt omdat ik slecht gealigneerde heupen heb, iets met de heupstabilisators dat langzaam erger is geworden. Ik doe al vier weken stretches en de chiro heeft gemasseerd maar volgens mij doet het geen zak. Het ging een beetje beter maar vorige week licht proberen deadliften en dat draaide snel in de soep. Nu zit ik weer op mijn reet mij te enerveren.

Ik train in een home gym met power rack dus ik ben aan het denken hoe ik vervangoefeningen kan beginnen doen - het ziet er alvast naar uit dat ik een tijdje niet meer ga DL'en of squatten :mad:

Iemand ervaring met dit soort blessures? Ik word knettergek van te wachten tot het goedkomt.
Bedankt alvast!
 
Hoi, zelf heb ik te kampen gehad met de pijn die jij omschrijft vooral na squat kon ik de volgende dag niet fatsoenlijk bewegen, lopen. Ik heb toen een tijd niet gesquat maar mijn core getraind, vooral de onderste buikspieren , de verbonden zijn met je bekkenbodem. Planken, opstappen op steps met en zonder dumbells, crunches op bal, swings maken en daarna rustig squat en deadlift weer opgebouwd, squats dor ik nu ook met belt als ik boven de 70 kg ga, dat helpt mij tevens reminder buik aanspannen☺️. Succes tis een vervelende blessure.
 
Heb hier na zware squats/deadlift ook last van. Me heup komt een soort van op slot of voelt stroef als ik loop.
 
Mijn vriendin had ook last van haar heupen na squat en deadlift. Wat bij haar hielp is met je tenen wat meer recht vooruit in plaats van 45 graden. voeten/tenen op 45 graden zorgden namelijk voor heup irritaties bij haar. Daarnaast veel oefeningen die je goede glute activation aanleren. Zoals glute bridges etc.
 
iets met de heupstabilisators wat langzaam erger is geworden? Het is wel even handig voor je om naar een duidelijke specifieke werkdiagnose te vragen, zodat je weet waar je mee te maken hebt. Tevens handig om te gaan vragen aan je fysiotherapeut of chiropractor hoelang het gaat duren. Met andere woorden: probeer antwoord te krijgen op de vragen van Leventhal:

  • Wat heb ik?
  • Hoe lang gaat het duren?
  • Wat zijn de consequenties?
  • Wat is de oorzaak?
  • Heb ik hulp nodig om het over te laten gaan?

Door hier een antwoord op te krijgen voorkom je discrepantie tussen jou en je fysiotherapeut/chiropractor betreffende het ziektebeeld en voorkom je de situatie waarin je nu gaat verkeren namelijk alle beroepsgroepen afgaan omdat je het te lang vind duren.
Waarop basseer je het te lang duren uberhaupt? Mocht het bijvoorbeeld een bursitis beeld zijn dan is 4 weken niet veel tijd om te verbeteren.
 
Back
Naar boven