XXL Nutrition

Hevige koorts! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nb7

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
30 aug 2003
Berichten
175
Waardering
0
Ben sinds Kertsavond nogal beroerd met extreeme hoofdpijn en GEEN eet lust. Normaal versnaper ik zo'n 5000 kcals maar gisteren kwam ik niet verder dan 500 met slecht 50 gram eiwit. (normaal minimaal 200) :s Van 5000 naar 500 is een mega overbrugging. Ik ben in anderhalve dag van 83 kg naar 80.5 gegaan. :( Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Ik heb geprobeerd mezelf te dwingen tot eten, maar ik krijg met moeite 1 sneetje brood weg. Ik ben op z'n vroegst morgen pas weer fit maar hiermee verlies ik wel heel snel massa. En hoe lang zou het duren voordat ik alles weer terug gain?
 
nb7 zei:
Ben sinds Kertsavond nogal beroerd met extreeme hoofdpijn en GEEN eet lust. Normaal versnaper ik zo'n 5000 kcals maar gisteren kwam ik niet verder dan 500 met slecht 50 gram eiwit. (normaal minimaal 200) :s Van 5000 naar 500 is een mega overbrugging. Ik ben in anderhalve dag van 83 kg naar 80.5 gegaan. :( Wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Ik heb geprobeerd mezelf te dwingen tot eten, maar ik krijg met moeite 1 sneetje brood weg. Ik ben op z'n vroegst morgen pas weer fit maar hiermee verlies ik wel heel snel massa. En hoe lang zou het duren voordat ik alles weer terug gain?

Ten eerst.. beterschap :thumb:

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gehad, probeer naar je lichaam te luisteren en doe gewoon ff rustig aan met voedsel en neem veel thee. Doordat je lichaam nu constant met herstel bezig is, zal de toegenomen voeding toch niet zoveel voor spiergroei worden aangewend...

Ik verloor in 4 dagen circa 2~3kg en het duurde circa 2 weken voor het er weer aanzat, dus klote is het wel. Anyway, je kan er niet zoveel aan doen, vrees ik.
 
Gewoon goed uitzieken en uitrusten... Veel drinken, probeer yoghurt ofzo te eten als je brood niet weg krijgt... je moet nu niet denken aaan het gewicht dat je kwijtraakt maar denken aan hoe je snel beter wordt.

Ik ben ook weer herstelde van een flinke griep ben ook 5 kilo afgevallen.. maar ja dat is er zo weer aan als je beter bent.
 
!!

wat al gezegd wordt gewoon uitrusten en goed uitzieken

trainen vertraagt enkel t herstel dus als je in staat was om te trainen maar niet goed erbij eten zou ik dat zowiezo niet doen.

gewoon goed slapen, voldoende vitamines innemen met water en idd vloeibare voedingsmiddelen naar binnen werken om toch aan je eten te komen (dus niet je gewnetse aantal calorien!!) maar puur bedoeld om je vitamine inname

dus veel drinken, veel vitamines krijgen en gewoon goed uitrusten. die kilos is dan een ander verhaal wat na goed uitgeziekt te zijn ervanzelf weer bijkomt

betrschap
 
Hier een tip die ik van Shadum kreeg toen ik een keer ziek was:

1 Tablet aspirine (500 mg acetylsalicylzuur) met een glas koud water, gevolg door een blikje ijskoude tonic.

Meer lezen op:

[Link niet meer beschikbaar]

Beterschap!
 
Thanks! Bedankt voor alle adviezen. :)
 
in tonic zit vast kinine, is bekend koortswerend middel bij malaria.

Espi, goed in trivia... en ex-malaria-expert!
 
yup, idd kinine. Enne bitter lemon bevat ook kinine. Je kan er natuurlijk ook extra citroensap bij doen.
GEEN SPA Lemon dus, alleen bitter lemon van bijv. Royal Club!

Espi
 
Back
Naar boven