MuscleMeat

Hevige kramp tijdens trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
31 mrt 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Dag allen,

Ik train al enige tijd vrij intensief op een UB/LB schema. Echter krijg ik sinds een tijdje (+/- 1,5 maand) bij diverse oefeningen flinke kramp in o.a. mijn voeten (voornamelijk tenen) en kont bij het uitvoeren van oefeningen zoals squats en military press (maar ook in mijn kont tijdens bench press???).

Deze kramp wordt echter steeds frequenter en komt inmiddels bijna elke keer voor als ik train. Vooral de kramp in mijn voeten/tenen tijdens het squatten kan zeer heftig zijn en zorgt er soms voor dat ik vroegtijdig moet stoppen met mijn reps omdat ik ten eerste mijn focus verlies en ten tweede het mij kracht kost.

Hebben jullie hier ook wel eens last van? Wat doen jullie om dit te voorkomen? Hebben jullie nog tips/ervaringen?

Alvast bedankt voor jullie input.
 
O.a. verkeerde schoenen, verkeerde houding, magnesium, meer water drinken.
 
Schoenen zou ik inderdaad eens kunnen proberen. Houding is goed, laat me vaak controleren bij zwaardere lifts. Magnesium zou het wellicht kunnen zijn, zal eens supplementeren, en water zit ik op een minimum van 4 liter per dag. Het komt ook weleens voor gedurende de dag zelf (niet trainen, zittend beroep) echter sinds kort bijna standaard met het trainen.
 
Schoenen zou ik inderdaad eens kunnen proberen. Houding is goed, laat me vaak controleren bij zwaardere lifts. Magnesium zou het wellicht kunnen zijn, zal eens supplementeren, en water zit ik op een minimum van 4 liter per dag. Het komt ook weleens voor gedurende de dag zelf (niet trainen, zittend beroep) echter sinds kort bijna standaard met het trainen.

Ook wat meer warming-ups wilt nog wel eens goed helpen.
Als ik vanuit 0 meteen ga maxen op DL/SQ krijg ik ook kramp :P
 
Ook wat meer warming-ups wilt nog wel eens goed helpen.
Als ik vanuit 0 meteen ga maxen op DL/SQ krijg ik ook kramp :P
Ja ik doe wel warmingup uiteraard, zal hier echter nog wat meer tijd insteken. Bedankt.
 
Back
Naar boven