AndroidHealthClinic

Hexbar met bumperplates

Bezoekers in dit topic

ouwe veteraan

Novice
Lid geworden
2 apr 2023
Waardering
3
Lengte
1m94
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

wil een hexbar aanschaffen, nu staat er een te koop inclusief 150kg bumperplates. Heb geen ervaring met bumperplates, is dit een aanrader of toch gewoon normale schijven er bij aanschaffen ipv bumperplates? Met het Max gewicht kom ik wel weg, ben 50 nu. Maximaal ga ik niet meer. Dus 170 kg totaal is wel prima.

gr ouwe

Wat vraagt hij ervoor? Bumperplates zijn, uiteraard, duurder. Voor deadlifts zie ik het nut er niet van in.

Staat te koop bij fitness koerie als complete set. Los de bar kopen met olympische erbij kom je ongeveer op het zelfde bedrag uit. Vandaar mijn vraag

Waarom zou je bumperplates willen?

Het gaat niet alleen om hoeveel gewicht je hebt, maar hoeveel kan je aan de bar hangen Veel hexbars hebben beperkte ruimte op de sleeves, bumperplates zijn vaak dikker dan reguliere schijven.

Staat te koop bij fitness koerie als complete set. Los de bar kopen met olympische erbij kom je ongeveer op het zelfde bedrag uit. Vandaar mijn vraag
Volgens mij is er ook een setaanbieding met andere schijven, die is wel degelijk behoorlijk goedkoper.
Sleeves lijken niet heel kort, dus dat is niet direct een probleem.

Kan bij hun geen hexbar vinden met standaard schijven, alleen bumpers. Misschien bedoel je een andere aanbieder ? Zelf heb ik ook geen voorkeur voor bumpers, alleen omdat het als set aangeboden wordt is het wel interessant 🧐

Kan bij hun geen hexbar vinden met standaard schijven, alleen bumpers. Misschien bedoel je een andere aanbieder ? Zelf heb ik ook geen voorkeur voor bumpers, alleen omdat het als set aangeboden wordt is het wel interessant 🧐
Je hebt gelijk, het zijn steeds bumpers, maar de ene set heeft een korting en de andere niet.

Voordeel bumper plates: schijven hebben allenaal zelde diameter (45 cm), en ze maken minder herrie (zowel bij het liften, als bij het laden van de stang)
Nadeel: schijven zijn dikker en misschien minder hanteerbaar (geen grepen).

Aangezien je niet zwaarder wil gaan trainen dan het gewicht van de set, zou ik voor de bumpers gaan.

Voordeel bumper plates: schijven hebben allenaal zelde diameter (45 cm), en ze maken minder herrie (zowel bij het liften, als bij het laden van de stang)
Nadeel: schijven zijn dikker en misschien minder hanteerbaar (geen grepen).

Aangezien je niet zwaarder wil gaan trainen dan het gewicht van de set, zou ik voor de bumpers gaan.
De eerste 25 jaar trainen hadden we alleen ijzeren schijven, dus geen grepen ben ik wel gewent. Deadlift nu ook niet meer zwaarder dan 150kg in de sets. Denk dat ik deze ga bestellen 👍

Hoeveel kost die set dan?

EDIT: Zie het al :gek:

Ik heb nog nooit een Hex barbell te koop weten staan mét schijven. Laat staan met bumpers.

En dan gewoon ergens tweedehandsschijven oppikken.

Laatst bewerkt:
Zat ik ook naar te kijken, alleen bij hun is hij al lang niet meer leverbaar ☹️

Leuk setje, gewoon kopen en lekker gaan trainen.

Back
Naar boven