Fitness Seller

Hey, 15-jarige met een paar vraagjes.

Bezoekers in dit topic

juan1991

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
6
Waardering
0
Hey,
Ik ben 15 jaar 1.74meter en weeg 68kg, ik woog vroeger rond de 80kg (extreem, weet ik...) omdat ik nooit een sport heb beoefend en omdat ik ongezond at. K'heb een periode gehad waar ik bijna niks heb gegeten en ben 12 kg afgevallen(ongeveer 2weken), was wel een leuk gevoel. K'heb mijn moeder gevraagd of ik mag fitnessen (k'zou wat spieren willen krijgen en wat vet verliezen) maar ze zegt dat het misschien te duur is. Nuja dat zal wel opgelost worden, maar k'zou graag willen weten hoe lang het ongeveer zou kunnen duren om wat af te vallen en wat spieren bij te krijgen. Ik heb een redelijke conditie, dus zou het wel moeten meevallen. Is het eigenlijk ok dat ik dit op mijn leeftijd doe? aangezien ik niemand van mijn leeftijd ken die dat doet. Eigenlijk ken ik niemand die dat doet :p maarja. alvast bedankt.
P.S ik moet een sport doen van mn pa, maar dat doe ik niet graag (in groep enzo) dus lijkt fitness me ideaal.
 
80 kilo is niet extreem, is is gewoon redelijk overgewicht als je over een hoog vetpercentage praat.

12 Kilo afvallen in 2 weken door minder te eten is wel ziek, at je toen bijna niks ofzo? Iedergeval het is alles behalve gezond. Fitness is niet duur, de prijzen per maand is over het algemeen tussen de 15 euro en de 40 euro per maand.

Thuis trainen is in tegenstelling wel prijzig. Maar ik raad vooral aan als je nog niks van fitness weet gewoon lekker te trainen in een fitnesscentrum. Daar heb je zowiezo begeleiding en veel meet apparatuur.

Dat spieren opbouwen zal nu nog niet erg snel gaan, je bent immers pas 15. Je zult na een jaar trainen wel goede verschillen zien, als je je voor foto en na foto bekijkt. Ook is het niks bijzonder dat je bekant dubbele gewicht pakt bij sommige oefeningen na 1 jaar trainen. Had ik zelf ook.

Conditie heeft er niet veel mee temaken, veel cardio kan de groei van de massa beinvloeden. Pas ook je voedingspartoon aan, je kunt wel afvallen door nie te eten, maar het vet komt net zo snel weer aan als je dezelfde voedingspartoon aanhoud.

Het is goed dat je dit op je leeftijd doet mits je geen rare dingen gaat doen. Gewoon beginnen met een laag gewicht, oefeningen onder de knie krijgen, zorgen dat je weet hoe je de oefeingen meot doen. Dan gewoon met gewciht aan de slag gaan waar je de oefening goed kunt uitvoeren als je 15 reps doet, later kun je dan als je op kracht gaat trainen wat zwaarder pakken en minder reps doen. Dan kan het in principe geen kwaad dat je train en heeft alleen maar voordelen.

Succes!!
 
Je kunt ook een paar dumbbells kopen, heb ik ook gedaan toen ik 15 was daarmee kun je opzich ook al redelijk aantal oefeningen doen:rolleyes:
 
vet verliezen gaat zodra je de 1e keer op een loopband stapt.
het zal even duren voordat je spiermassa zichtbaar zult zien.
kracht gaat ook erg snel vooruit, in het begin dan.
dit zal je motiveren om goed te eten en fanatiek te trainen.
succes en welkom
 
Hmm k'ga me dan vooral concentreren op dat vet weg krijgen :p
k'ga dan later wat meer aan mn spieren werken. Wat zijn zoal de gemakkelijkste/snelste manier om vet te verbranden?
 
Ga onder je caloriebehoefte zitten, goed gezond dieet en veel hardlopen (minimaal 30 min) ;)
 
cool, thanks :) k'ga direct na de examens beginnen aan dit.
 
dacht dat het niet zo slim was om op zo'n vroege leeftijd al zo aan de gewichte te zitte, ivm dat je nog groeit, je botten groeien ook nog, dan het je groei beinvloed

je zou kunne beginne met gewoon fitness, wat cardio, wat lichte gewichte met veel herhalingen 15 a 20 en als je straks 18 bent ofzo, stuk zwaarder trainen
 
K'had nog een vraagje, voor ik ga slapen of als ik opsta zou ik graag wat set-ups doen. Ik ken er niet zo veel; enkel pompen en een andere waar je op je rug gaat liggen en je beetje naar voor buigt en terug. Any hints?:D
 
yow
maak je geen zorgen
van mij was het ook zo
nu doe ik aan powertraining
en heb nu 1 en al spieren na slecht 6 maanden trainen
waar ik ga is het niet zo duur dus blijf ik gaan
ik ammuseer me dan ook
greetz, soene
:cool:
 
ik ben begonnen rond mn 16e met thuis wat te trainen door wat set-ups te doen, optrekken en oneindig veel pompen..
dat heb ik zo'n 5 a 6 jaar regelmatig gedaan voor ik met echte gewichten in een fitness begon te trainen..
daar vroegen ze me allemaal of ik ooit mischien al eerder tijdje getraind had, dus kwil maar zeggen dat ik daar alleen al een goede basis mee opgebouwd had!
 
ja doe ik ook
als ik thuis ben minsten 70 maal pompen
maar voor het moment zit ik stop me macht in de power en ga ik wel vooruit met massa
de reden daarvan is dat mijn borst is uitgeput
dus mag ik niet zwaar in bankdrukken
 
Back
Naar boven