AndroidHealthClinic

Hey

Bezoekers in dit topic

Ik begrijp dit nooit zo goed. Nee het hoeft niet en ja de kans dat je tijdens het injecteren de naald iets verder of minder ver je spier in beweegt, die is ook vrij groot. Maar ik weet niet of iemand weleens een halve ML in een ader heeft weggeduwd, geloof me dat is echt geen pretje voor je longen. Daarom vind ik het toch altijd wel fijn om te weten of ik niet precies in een ader zit met de uiteinde van een naald. Maar goed, ieder zijn ding. Als je van propjes houdt in je longen of je brein, go ahead :D
Als ik van propjes in mijn brein of longen hield dan had ik wel het corona vaccin genomen :trollface:

Ik injecteer mezelf nu bijna 3 jaar elke week twee keer (pecs, lats, traps, glutes, delts) en heb nog nooit tren cough gehad (zo noemt men dat toch?). Heb ook wel meerdere keren aders geraakt. Ik dacht dat je het voornamelijk kreeg door het gebruik van kortere esters?

Het lijkt me overigens geen pretje.
 
Als ik van propjes in mijn brein of longen hield dan had ik wel het corona vaccin genomen :trollface:

Ik injecteer mezelf nu bijna 3 jaar elke week twee keer (pecs, lats, traps, glutes, delts) en heb nog nooit tren cough gehad (zo noemt men dat toch?). Heb ook wel meerdere keren aders geraakt. Ik dacht dat je het voornamelijk kreeg door het gebruik van kortere esters?

Het lijkt me overigens geen pretje.

Olie hoort natuurlijk gewoon niet in je bloedvaten, dat kan best complicaties met zich meebrengen, al zullen de meesten enkel wat ongemakken ervaren zoals benauwdheid, kortademigheid, verhoogde hartslag etc. Maar nee, geen pretje.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
halve ML in een ader heeft weggeduwd,
Naja of een beschadigde zenuw in je bil kan ook lekker zijn. Recent onderzoek heeft ook aangetoond dat het bij intramusculair in de gluteus wel echt aan te bevelen is.
Het hoeft niet zoals vroeger gezegd werd jij elke soort en plaats, echter het is een eigen keuze.
Grijs is de dikte, niet de lengte. die heb je in 19mm en 13mm. I

Klopt maar de grijze zal nooit dik genoeg zijn om effectief dergelijk weefsel te kunnen doorboren. Daarnaast worden regulieren grijze naalden vrijwel niet in de nodige lengte geproduceerd, dan wel gebruikt met een reden Als je onderaan kijkt, zie je ook als advies blauw en zwart staan, met de aanbevolen lengte van die kleur 🥰. Had alleen bij de blauwe de aanbevolen lengte op de G plek gezet, maar de diameter stond er juist bij even als de G van de zwarte. Mijn excuus.
 
Als ik van propjes in mijn brein of longen hield dan had ik wel het corona vaccin genomen :trollface:

Ik injecteer mezelf nu bijna 3 jaar elke week twee keer (pecs, lats, traps, glutes, delts) en heb nog nooit tren cough gehad (zo noemt men dat toch?). Heb ook wel meerdere keren aders geraakt. Ik dacht dat je het voornamelijk kreeg door het gebruik van kortere esters?

Het lijkt me overigens geen pretje.
Haha dat optrekken is maar echt een inie mini beetje. Als je gewoon de juiste naald ect gebruikt voel je dat vrijwel niet, als ik de slachtoffers die ik injecteerde moet geloven. (Dan bedoel ik off duty ;)). Om goed ontspannen zelf in je bil te injecteren, moet je natuurlijk sowieso wel van goede huizen komen en een voldoende pijngrens hebben.
 
Jij bent verpleegster zeker? Aspireren hoeft niet.

Naald dikte is ook afhankelijk van de spuit. Met een 1ml spuit kan je makkelijk met een bruine of oranje naald injecteren (grijs lukt ook nog wel, maar moet je hard drukken).

2ml/3ml spuit paars of blauw gebruiken.
0.45x16mm gaat prima op een 2ml spuit zelfs met castor olie.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
klopt maar de grijze zal nooit dik genoeg zijn om effectief dergelijk weefsel te kunnen doorboren
????

Haha dat optrekken is maar echt een inie mini beetje
Dat is vrijwel niet te doen behalve als je in je quads injecteert.

Om goed ontspannen zelf in je bil te injecteren, moet je natuurlijk sowieso wel van goede huizen komen en een voldoende pijngrens hebben.
Overdrijven is ook een vak.
 
Als ik van propjes in mijn brein of longen hield dan had ik wel het corona vaccin genomen :trollface:

Ik injecteer mezelf nu bijna 3 jaar elke week twee keer (pecs, lats, traps, glutes, delts) en heb nog nooit tren cough gehad (zo noemt men dat toch?). Heb ook wel meerdere keren aders geraakt. Ik dacht dat je het voornamelijk kreeg door het gebruik van kortere esters?

Het lijkt me overigens geen pretje.
Bij het corona vaccin aspirerenden ze ook niet :trollface:
 
????


Dat is vrijwel niet te doen behalve als je in je quads injecteert.


Overdrijven is ook een vak.
Hij vind aanprikken met een groene naald te pijnlijk. Denk niet dat je dan de allerhoogste pijngrens hebt, maar das een aanname
 
Haha die pijn dak ik allemaal hebt meegemaakt .denk dat iemand anders zou zijn.die nooit meer ging injecteren!
De vraag is mogelijk ik met een grijze naald injecteren? In de bil? Kheb grijze groen.naast mekaar gedaan veel verschil geef dat niet hoor. Grijze is ietske duner... en bij al mijn injecties trek ik swz trg als er bloed kom.injexteer ik niet maar groen doe altijd pijn!!!!! Kheb ma1r 10% vet mss daarom????
 
Het gaat ook niet per se over de dikte van de naald, de dikte is alleen boeiend of je de olie er doorheen geduwd krijgt.

De lengte is belangrijker. Waarom gebruiken mensen veelal kortere naalden bij quads en delts? Omdat ze aan de oppervlakte liggen en er weinig vet zit op die plekken.
Ben je aardig droog kun je waarschijnlijk prima je glutes prikken met een relatief korte naald omdat er weinig vetweefsel achter je huid zit waar je doorheen moet om de spier in te gaan. Meest mensen prikken glutes met langere naalden omdat die regio relatief veel vet vasthoudt (aangezien vet rondom je glutes/heupen meestal het laatst pas verdwijnt), waar je dus ook doorheen moet met de naald. Gebruik je een te korte naald, dan zit je dus met pech niet (diep genoeg) in de spier.

Dus is een grijze naald van 19mm goed om je glutes mee te prikken? Weet ik niet. Ligt aan jouw vetpercentage en vetdistributie.

Ikzelf zou hem tekort vinden en injecteer glutes altijd met: BD Microlance injectienaalden 23G blauw 0,6x30mm
Maar ik vermoed dat naalden zoals deze ook zouden kunnen voor glutes: BD Microlance injectienaalden 25G oranje 0,5x25mm
Maarja, niemand hier weet hoe droog jouw billetjes staan ;)
 
Haha die pijn dak ik allemaal hebt meegemaakt .denk dat iemand anders zou zijn.die nooit meer ging injecteren!
De vraag is mogelijk ik met een grijze naald injecteren? In de bil? Kheb grijze groen.naast mekaar gedaan veel verschil geef dat niet hoor. Grijze is ietske duner... en bij al mijn injecties trek ik swz trg als er bloed kom.injexteer ik niet maar groen doe altijd pijn!!!!! Kheb ma1r 10% vet mss daarom????
Ik zou als ik jou was voor een blauwe 30mm lang gaan. Dit omdat grijze naalden gewoon Onvoldoende zijn. Ja je kan injecteren maar of het komt waar je wil, dat is de vraag. Normaal gebruiken ze de blauwe of groene van 25mm voor kinderen tot 9 jaar. Er zit namelijk nogal wat bindweefsel of die plek.

Dus Mijn advies zal niet grijs zijn. Maar tis jou bil 🤗
 
Als ik van propjes in mijn brein of longen hield dan had ik wel het corona vaccin genomen :trollface:

Ik injecteer mezelf nu bijna 3 jaar elke week twee keer (pecs, lats, traps, glutes, delts) en heb nog nooit tren cough gehad (zo noemt men dat toch?). Heb ook wel meerdere keren aders geraakt. Ik dacht dat je het voornamelijk kreeg door het gebruik van kortere esters?

Het lijkt me overigens geen pretje.
Ik ben nu ~24 jaar in de weer met anabolica gebruik, en aspireer nog steeds. Soort van automatisme geworden.
BootyBuilder
met een lager vetpercentage kun je kortere naalden gebruiken.
dikke 21g naald van 40-59mm wordt voorgeschreven voor Nebido, maar je mag afwijken. TRT of transmannen die niet sporten hebben veelal een vetpercentage boven de 30%. Dan heb je wel langere naalden nodig om IM te kunnen injecteren.
we praten hier niet over kinderen of medischadvies. We praten hier over bodybuilders met lager vetpercentage dan normaal. Als je 40mm nodig hebt, zou ik niet gaan kuren. Vroeger ben ik daar ook mee begonnen, maar toen prikte we Deca eens in de 10 dagen en test elke week. Dus minder schade dan nu EOD of 3x per week.
 
Ik begrijp dit nooit zo goed. Nee het hoeft niet en ja de kans dat je tijdens het injecteren de naald iets verder of minder ver je spier in beweegt, die is ook vrij groot. Maar ik weet niet of iemand weleens een halve ML in een ader heeft weggeduwd, geloof me dat is echt geen pretje voor je longen. Daarom vind ik het toch altijd wel fijn om te weten of ik niet precies in een ader zit met de uiteinde van een naald. Maar goed, ieder zijn ding. Als je van propjes houdt in je longen of je brein, go ahead :D
Als verpleegkundige van opleiding zijnde wil ik toch effe meegeven dat je bij een IM injectie ALTIJD moet aspireren.
Dit om te voorkomen dat je in een bloedvat injecteert. Injecteren in een bloedvat kan een longembolie veroorzaken of je kunt ervan, afhankelijk van welk product, in shock gaan.
Ik zeg het maar 😎
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Blauw 25/30mm 0,6 diameter 23g
Zwart 25/30mm 0,7 diameter 22G
Dit was mijn advies 😊
een lager vetpercentage kun je kortere naalden gebruiken.
Met deze reden inderdaad. Ik vergeleek het vanwege het vet met kinderen, billen hebben gewoon veel bindweefsel, zelf ingevallen oudjes injecteer je niet met korter.
We praten hier over bodybuilders met lager vetpercentage dan normaal.
I know, ik heb ervaring met het injecteren van een bodybuilder en verschillende soorten hulp middeltjes ☺️. Dus ik snap dat er verschillen zijn. Het is sowieso niet aan te bevelen om te kuren boven 15% vanwege hoge risico op side effects.


Als verpleegkundige van opleiding zijnde wil ik toch effe meegeven dat je bij een IM injectie ALTIJD moet aspireren.
Ik heb inderdaad ook o.a. Mijn hbo v, avk diploma en big registratie inmiddels 6 jaar. Alleen ik werk in de arbodienst verlening, o.a. medical board, scholingen en vaccinaties voor mijn big.
Dus inderdaad dat is wel een onderbouwd advies, alleen voorheen was het altijd aspireren onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet hoeft, omdat je bij bloedvaten aanprikken een kleine naald gebruikt en al bloed in de naald krijg :).
 
Dit was mijn advies 😊

Met deze reden inderdaad. Ik vergeleek het vanwege het vet met kinderen, billen hebben gewoon veel bindweefsel, zelf ingevallen oudjes injecteer je niet met korter.

I know, ik heb ervaring met het injecteren van een bodybuilder en verschillende soorten hulp middeltjes ☺️. Dus ik snap dat er verschillen zijn. Het is sowieso niet aan te bevelen om te kuren boven 15% vanwege hoge risico op side effects.



Ik heb inderdaad ook o.a. Mijn hbo v, avk diploma en big registratie inmiddels 6 jaar. Alleen ik werk in de arbodienst verlening, o.a. medical board, scholingen en vaccinaties voor mijn big.
Dus inderdaad dat is wel een onderbouwd advies, alleen voorheen was het altijd aspireren onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet hoeft, omdat je bij bloedvaten aanprikken een kleine naald gebruikt en al bloed in de naald krijg :).
Ok, is idd mogelijk dat de procedure ondertussen is veranderd. Is ook al een hele poos geleden dat ik als Vpk aan de slag was 🙄
Mij lijkt het alleszins veiliger om het toch te doen.
Ook wil ik nog even meegeven dat bij een IM in de bilspier de plaatsbepaling van groot belang is.
Dit owv grote zenuwen die daar lopen. Als je die aanprikt heb je een groot probleem
 
Ok, is idd mogelijk dat de procedure ondertussen is veranderd. Is ook al een hele poos geleden dat ik als Vpk aan de slag was 🙄
Mij lijkt het alleszins veiliger om het toch te doen.
Ook wil ik nog even meegeven dat bij een IM in de bilspier de plaatsbepaling van groot belang is.
Dit owv grote zenuwen die daar lopen. Als je die aanprikt heb je een groot probleem
Helemaal mee eens. Locatie is key.
altijd bovenste buitenste kwadrant spuiten,
Nieuwste onderzoeken zeggen zelfs de bovenste buitenste kwadrant van de bovenste buitenste kwadrant te nemen bij billen ivm dat risico. Als je idd wel reactie krijgt en het mis gaat, is het de vraag maar hoe je er uit komt.
 
Daarom aspireer je ook. als je bloed optrekt stop je en ga je niet injecteren, maar pak je een andere spot.
ik ben altijd onder de 18% gebleven, en kuren rond dat vetp kan prima. Zou er niet op gaan Bulken en vet hoger laten oplopen. Zoals ik al zei heb je een te hoog vetpercentage als je 40-50mm nodig hebt. Maar we kunnen de hele vrijdag er over chatten, schiet weinig op. Sommige zijn het niet met elkaar eens, klaar. Aspireer wel of niet, als het misgaat merk je het wel. Vooral lekker op 2ml Tren !
 
Daarom aspireer je ook. als je bloed optrekt stop je en ga je niet injecteren, maar pak je een andere spot.
ik ben altijd onder de 18% gebleven, en kuren rond dat vetp kan prima. Zou er niet op gaan Bulken en vet hoger laten oplopen. Zoals ik al zei heb je een te hoog vetpercentage als je 40-50mm nodig hebt. Maar we kunnen de hele vrijdag er over chatten, schiet weinig op. Sommige zijn het niet met elkaar eens, klaar. Aspireer wel of niet, als het misgaat merk je het wel. Vooral lekker op 2ml Tren !
Vrijdag? Verdikke me week gaat snel
 
Back
Naar boven