AndroidHealthClinic

hgh testo en gyno (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

david12

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 nov 2006
Berichten
1.835
Waardering
57
Lengte
1m80
Massa
106kg
Vetpercentage
12%
Binnen kort wil ik weer starten met testo voor de synergie met HGH. Het prbleem is als ik 500 of meer testo pak ik al snel last krijg van gyno, ik krijg het wel een beetje onder controle met proviron, maar niet goed genoeg.

Wat zal ik dan erbij pakken nolvadex of arimedex. Het nadeel van nolvadex is is dat het de werking van hgh tegengaat.
 
Werking van hgh tegengaat? Nooit van gehoord. gewoon paar dagen 20-40mg nolvadex slikken zodra je er last van krijgt. Je zou het door kunnen trekken, maar ik zou er mee stoppen zodra je niks meer voelt. Of gewoon elke dag 0,5ml Liquidex pakken
 
arimidex @ 0,5 mg a 1 mg ed hielp prima bij mij ,iets mindere gains maar betere kwaliteit die gemakkelijker vast te houden is na je kuur;)
 
heeft bevoorbeeld masteron E geen senergetische waarde bij hgh of is het alleen test??
 
Empirische gegevens steunen deze vaststelling. Bodybuilders berichten steeds weer van aanzienlijk hogere groeisnelheden als het somatrope hormoon wordt gecombineerd met sterk androgene en aromatiserende steroïden. In deze cate­gorie komen op de eerste plaats de injecteerbare testoste­ronesters (b.v. Testoviron Depot, Sustanon) en de werkzame stoffen methandrostelonon/methandienon (b.v. Anabol Tablets, Pronabol, Metanabol) en oxymetholon (b.v. Anapolon 50). Dat met name de mate van de aromatisering tot oestrogeen een belangrijk criterium voor de werkzaamheid van een steroïde bij de IGF-1 -productie is, mag voor vele atleten verrassend klinken en zal menigeen nog maar aarzelend terug laten grijpen op het gebruik van de in het bodybuilden anders zo populaire anti-oestrogeenpreparaten. Wie zich nauwelijks een training kan voorstellen zonder de tamoxifeenhoudende farmaceutica zoals b.v. Nolvadex, die zal door het volgende citaat wakker geschud worden: ,,Wij hebben vastgesteld dat de toediening van het oestrogeenantagonerende tamoxifeen niet alleen het groeipotentieel, maar ook de IGF-1-waarden bij gezonde mannen reduceert."(Uit: J. Cm Endocrinol Metab 1993: 'Acti­vation of the somatrope axis by testosterone in adult males: Evidence for the role of aromatization' van dr. Ken Ho en dr. A. Weissberger). Als de een of andere lezer deze uiteenzettingen over oestrogeen als IGF-1 -stimulans te theoretisch voorkomen en er twijfel ontstaat over de relevantie ervan, dan verwijs ik gaarne naar de woorden van de Amerikaanse steroïdeguru Daniel Duchaine hoogstpersoonlijk. In zijn in het bodybuilding­tijdschrift Muscle Media 2000 vroeger regelmatig verschijnende column 'Ask the Guru' schreef Mr. Duchaine in de februari-uit­gave van 1996 op pagina 47: ,,Het lijkt zo dat de mate waarin een steroïde tot oestrogeen converteert nauw verband houdt met de stijging van de IGF-1 -waarden. Het is bekend dat het gebruik van de oestrogeen blocker Nolvadex de IGF-1 -waarden reduceert. En we weten eveneens dat iets aan Nolvadex de opbouw van spiermassa bemoeilijkt, omdat vele bodybuilders duidelijk betere vooruitgang boeken als Nolvadex niet wordt gebruikt." Concreet houdt deze informatie voor de practiserende atleet in dat het gebruik van van alle medicamenten die oestrogeen tegenwerken zoals Nolvadex, Proviron, Cyclofenil, Clomid, Fludesterin, Arimidex enz. tot een minimum beperkt of nog beter helemaal achterwege gelaten kunnen wordt. Tegelijkertijd valt het aan te bevelen een voorraad injecteerbare testosteron, Dianabol er/of Anapolon 50 aan te leggen. Onder voorwaarden aanbevelens­waardig is ook het anabolicum Deca-Durabolin, dat in de categorie middelmatig androgeen en aroma­tiserend kan worden ondergebracht. Wie tijdens de toepassing van een groeihormoon rekening houdt met deze factoren ondersteunt de door STH geïnduceerde, lichaamseigen IGF-1 -productie zo goed mogelijk. Volledig contraproductief zou daarentegen zijn om het groeihormoon uitsluitend te combineren met de milde, zwak androgeen werkende steroiden zoals Primobolan, Oxandrolone, Winstrol, Venobol enz. en bovendien het geheel nog te garneren met een paar tabletten Nolvadex. Men kan zijn IGF-1 –bloedwaarden ook met opzet laag houden. Zulke 'experts' kunnen maar beter meteen teruggrijpen op biosynthetische IGF-1, anders....nu ja, door schade en schande wordt men wijs.
 
nolvadex onderdrukt enkel de eigen aanmaak van hgh.

-rodge
 
nolvadex onderdrukt enkel de eigen aanmaak van hgh.

-rodge

ZIet nolvadex verschil dan tussen endogene of exogene HGH???

Rodge typt dat het alleen de aanmaak onderdrukt. Aangezien injecteerbare HGH niet aangemaakt hoeft te worden zal de deze ook niet onderdrukt worden. Lijkt me dat hij dit bedoeld iig.
 
En dan mijn vraag Nolvadex of Arimidex en waarom??
 
Rodge typt dat het alleen de aanmaak onderdrukt. Aangezien injecteerbare HGH niet aangemaakt hoeft te worden zal de deze ook niet onderdrukt worden. Lijkt me dat hij dit bedoeld iig.

correct. ik had idd iets duidelijker kunnen zijn.

bij het gebruik van nolvadex zie je idd lagere igf-1 waardes. dit komt echter doordat de eigen(endogene) hgh productie onderdrukt word. bij het gebruik van exogene hgh is dit niet het geval en zal er in de lever gewoon igf-1 aangemaakt worden.

ik zou echter het gebruik van nolva nooit overdrijven en het toch tot een minimum beperken.

-rodge
 
Back
Naar boven