AndroidHealthClinic

Hibiscus (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alessandro

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2002
Berichten
261
Waardering
0
Ik heb vandaag maar een zak hibiscus thee gekocht, omdat er in een paar artikels op ergogenics stond dat het wellicht testosteron verhogend werkt. Er stond ook bij dat bodybuilders ook de thee geprobeerd hadden, maar geen duidelijk verschil hadden gemerkt, maar dat het wel gruwelijk smaakte. Nou, dat kan ik in ieder geval bevestigen. Het spul is in ieder geval niet echt gevaarlijk en goedkoop (voor mij belangrijk), dus ik kan een testje wagen. Maar de smaak is echt..........:eek2: :)
 
Zure bende.
Toen ik `t de eerste keer probeerde heb ik meteen de hele dag lopen kitsen.
Daarom ben ik d`r ook mee gestopt.
Ben benieud of er mensen ervaring mee hebben
 
Bewijst maar weer dat mensen bereid zijn alles te proberen
 
en als het echt zou werken, 3.....
 
Hoeveel % stijging zou het opleveren???
 
De werking van Hibiscus doet denken aan Clomid. De ratten uit de
bovenstaande studie maakten ongeveer tachtig procent meer testosteron
aan. Bij vrouwtjesdieren steeg de aanmaak van estradiol. Tegelijkertijd
werkt Hibiscus ook als een anti-oestrogeen. (6) Inderdaad. Net als
Clomid.

Er zijn nog geen Hibiscussupplementen op de markt. Sporters die hebben
geëxperimenteerd met Hibiscusthee, vertelden me dat het spul a.
gruwelijk smaakte en b. geen drol deed
. Wel rapporteerde een atleet die
dagelijks enkele eetlepels geweekte Hibiscusbladeren naar binnen
werkten een aanzienlijke vooruitgang - en buikkrampen. (7)



Als ik trouwens het onderzoek nalees staat er

"increase in the endogenous secretion of estrogen by atretic follicles"


En dan nog het volgend

"Het gaat dan om preparaten die ontstaan als je de actieve
bestanddelen met benzeen uit de bloembladeren haalt, en het benzeen
vervolgens laat verdampen
. De concentraties zijn dan misschien wel
honderden keren geconcentreerder dan de waterige oplossing waarover
we de vorige keer schreven."


Dat is dus heeeeel wat anders als een kopje thee
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar daarom probeer ik het ook meer voor de grap. Ik test normaal ook echt niet zo snel iets waar een paar artikeltjes over staan. Werking/bijwerkingen moeten wel goed in kaart zijn gebracht. Maar ja, er bestaat gewoon thee van, dus schadelijk zal het in principe niet zijn. Ik heb verder ook geen klachten, behalve de smaak dan.
Maar ik dacht ook dat ze het in een van die artikels hadden over een goed effect bij 0,7mg extract/kg lichaamsgewicht. Dat zijn dus een paar gram extract. In zo'n zak thee zit 100g ruw materiaal, dus voor je die hoeveelheid uit je thee hebt gehaald......Lijkt me ook lastig om er supplementen van te maken als je echt dat soort hoeveelheden uit te halen.
 
Even correctie: Er is dus enkele tientallen mg extract nodig en natuurlijk niet grammen.
 
Heb het ook geprobeerd met de gedachte "baat het niet, dan schaadt het niet". Juist omdat het bij de reformzaak te verkrijgen is. Maar daar kwam ik dus mooi van terug...
Voor mij is Hibiscus dus afgevallen en ik lees net bij 3xl dat anderen er ook geen baat bij hebben gehad. En daar was ik benieuwd naar.

Qui Non Proficit, Deficit!
 
Volgens de verpakking is het in ieder geval een grote vitamine c bron, ook altijd handig. Ik ga het maar gewoon voor een training nemen, dan heeft het misschien nog wat effect mbt het verminderen van de cortisol:p
 
Back
Naar boven