AndroidHealthClinic

Hiekie: Van Brak naar Big !!!

Bezoekers in dit topic

downloadking23

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 sep 2003
Berichten
5.669
Waardering
0
Express begin ik nu een log nu ik nog in de recovery van een aatal ongemakken zit (werkloos geraakt, veel stress en drukte @ vorige werkgever en dat eindeloze blessureleed)

De Fysio therapeut vond ook dat ik niet goed bezig was... ben veel wijzer geworden in een paar weken tijd (veel over voorkoming van blessures gelezen en diverse trainingssTen, deloaden enzovoort)

Anyway Later vanmiddag weer mijn eerste benen training na 2 week rust...
Verder ook weer rustig beginnen met aangepaste belasting van de schouders (volgens Fysio kon ik deze beter blijven trainen, maar dan natuurlijk aangepast)

Aangezien het de komende tijd alleen maar beter kan gaan is het misschien nu wel het beste om nu een log-je op te zetten .. :)

Ik zal momenteel ongeveer een 100 kilo wegen met een BF tussen de 13 en 14 denk ik (heb al tijden niet meer lekker kunnen trainen toen dat leed met die knie begon) Zo'n log is wel leuk om hier dan weer op redelijke termijn een leuke verbetering in te zien !
 
succes :)

ga je RC werk doen?:)
 
suc6 ermee:)
 
met welke methode ga je aan de slag?
 
@ rmbflavour: Ik ben al heel voorzichtig wat bezig geweest met wat dumbbells die ik thuis heb liggen (niet echt spectaculaire set hoor) maar deze kunnen prima voldoen voor RC-werk.. Eerst rustig aan dat deel van die schouder (Supra Spinatus) weer terug op kracht krijgen..

@ Flexxx123: dank ;)

@ Riggard: denk dat ik eerst nog ff op split blijf trainen. zit dan te denken aan DC.. begeleider zal een trainingssT voor me samen stellen zei die !
 
@ rmbflavour: Ik ben al heel voorzichtig wat bezig geweest met wat dumbbells die ik thuis heb liggen (niet echt spectaculaire set hoor) maar deze kunnen prima voldoen voor RC-werk.. Eerst rustig aan dat deel van die schouder (Supra Spinatus) weer terug op kracht krijgen..

@ Flexxx123: dank ;)

@ Riggard: denk dat ik eerst nog ff op split blijf trainen. zit dan te denken aan DC.. begeleider zal een trainingssT voor me samen stellen zei die !

DC als je herstellende bent?

ik zou dan eerder voor volume training gaan
 
DC als je herstellende bent?

ik zou dan eerder voor volume training gaan

Laat ik me nou daar nog niet in verdiept hebben ;) .. link ? ik weet niet anders dan dat dit lange sets zijn (4 x 15 a 20 herhalingen per oefening?)
 
Veel succes met het behalen van je doelen
 
Succes met je doelen en log.
 
goodluck pik!
 
Nou ... mijn eerste logje dan :

Benen training vandaag na 2 weken complete rust... Rustig aan weer bezig ook ivm die knie die nog niet helemaal 100 % is ... Ik werd tijdens de legpresses op de 45 graden press ineens geconfronteerd met steken aan de buitenkant van de linkerknie.. Niet extreem heftig en nu bekijk ik het maar eens positief.. ik ga er niet vanuit dat dit direct wat te betekenen heeft.. De linkerkant van de knie meld zich praktisch niet meer, het aangepaste trainen in combinatie met de ultra geluid behandelingen hebben hun werk goed gedaan.

Zal mede komen door de recovery die gaande is aan de andere kant van de knie..

Anyway: de log..
Squatten:
12 x lege stang
10 x 60
10 x 80
10 x 100
8 x 120
8 x 120 (oefening gaat perfect .. lekkere belasting en geen noemens waardige klachten aan die linkerknie)

45 graden leg ress
3x 8 met 8 schijven van 20.. in de 2de set kwamen die steken aan de buitenkant opzetten... 2de set afgemaakt en met de gedachte dat zodra ik in de 3de set deze steken weer zou voelen direct te stoppen. Deze 3de set stak het chter niet meer maar zeurde het nog wat..
4de set en 5 de set ook met 8 schijven, beetje zeurende pijn gehad, mij is verteld dat ik met licht zeurende pijn wel door mocht gaan.

Daarna de beide vrouwenmachines ;) in 4 sets opgewerkt naar het hele blok (op de machines die bij ons staan stelt dat niet zo veel voor)

Nog wat liggende leg curls, in 4 sets opgewerkt naar 65 kilo, ook dat is bij ons niet extreem zwaar op deze machine

Om de beentjes vol te gooien wat legextensions (hebben we 2 uitvoeringen van) op deze uitvoering is het ingestelde gewicht ook het gewicht wat je werkelijk tilt.. 4 sets van 8, elke set 1 plaatje erbij zodat de 4de set 50 kg bevatte. Ik hou de rol boven 1 tot 2 seconden vast (de Trey brewer manier)
Ook hier geen noemenswaardige pijn aan die linkerknie.

Staande kuit machine nog even gedaan 4 x 15 en zittende calf raise 4 x 12

Overall indruk :
Deze training ging op zich wel lekker, Lang niet mijn max-en gepakt, maar dat laat die knie me nog niet toe ook. Be it dan, dat komt straks wel weer. Heb nu een uurtje later een heel klein beetje na pijn in die knie aan de buitenkant, maar niet vervelend..

Vrijdag borst en schouders
 
2 weken rust?
Ik meende dat je langer off zou nemen?
Als ik jou was zou ik de extensions even laten voor wat het is en enkel sq. en lp's doen.
 
Laat ik me nou daar nog niet in verdiept hebben ;) .. link ? ik weet niet anders dan dat dit lange sets zijn (4 x 15 a 20 herhalingen per oefening?)

nee het is een hele intensieve vorm van trainen

5 oefeningen per training
1 set per oefening.

doorgaan totdat je niet meer kan...
15 seconden rusten
weer doorgaan totdat je niet meer kunt
15 seconden rusten
weer doorgaan totdat je niet meer kunt
30 seconden static (of waren deze nu al afgeschaft ??? )
extreme stretchen

elke spiergroep 3 keer per 2 week
 
2 weken rust?
Ik meende dat je langer off zou nemen?
Als ik jou was zou ik de extensions even laten voor wat het is en enkel sq. en lp's doen.

Ik zou ook langer rust nemen maar mijn fysio therapeut (sport fysio) was het hier niet echt mee eens ... vond ie geen goed plan. .. dus rustiger aan en geen max-en drukken... kreeg ik te horen ... Noujah, Fysio therapeuten en zeker sport fysio's zullen het wel weten ! :)

Ik doe gewoon precies wat die gozer zegt, dan zal het goed komen :)
 
Ben me nu ook erg aan het orienteren op hoe verder te trainen als straks al dat gezeik voorbij is .. het is een harde leer voor me geweest dat quantity niet altijd quality is. Heb eigenlijk te lang achter elkaar balls to the wall getraind en dat vond mijn lichaam in combinatie met stress van het werk (eerste post , bovengenoemd) niet leuk :( result .. overbelast CZS .. met alle blessure troep van dien )
Ben nu ook veel informatie aan het zoeken over blessure preventie.

Ik heb van een aantal mensen hier goede tips gehad, sommigen ook op een behoorlijk harde manier, maar achteraf zeg ik dat ik er wel van geleerd heb.

Volgende week nog 1 stapje terug met benentraining.. Squats houd ik hetzelfde denk ik, aangezien dit voortreffelijk ging. Gewoon weer het zelfde gewicht, de zware gewichten komen straks wel weer eens.

Legpressen laat ik voorlopig ff schieten en ik kreeg gisteravond de tip dat ik naast squats misschien het beste nog iets van een uit stap beweging kon doen. Dit overleg ik vrijdag met de fysio. De liggende leg curl laat ik erin ivm dat mijn hams en mijn ass nog wel wat sterker mogen ..
 
Ben me nu ook erg aan het orienteren op hoe verder te trainen als straks al dat gezeik voorbij is .. het is een harde leer voor me geweest dat quantity niet altijd quality is. Heb eigenlijk te lang achter elkaar balls to the wall getraind en dat vond mijn lichaam in combinatie met stress van het werk (eerste post , bovengenoemd) niet leuk :( result .. overbelast CZS .. met alle blessure troep van dien )
Ben nu ook veel informatie aan het zoeken over blessure preventie.

Ik heb van een aantal mensen hier goede tips gehad, sommigen ook op een behoorlijk harde manier, maar achteraf zeg ik dat ik er wel van geleerd heb.

Volgende week nog 1 stapje terug met benentraining.. Squats houd ik hetzelfde denk ik, aangezien dit voortreffelijk ging. Gewoon weer het zelfde gewicht, de zware gewichten komen straks wel weer eens.

Legpressen laat ik voorlopig ff schieten en ik kreeg gisteravond de tip dat ik naast squats misschien het beste nog iets van een uit stap beweging kon doen. Dit overleg ik vrijdag met de fysio. De liggende leg curl laat ik erin ivm dat mijn hams en mijn ass nog wel wat sterker mogen ..

Had ik je die tip ook al niet gegeven? Bulgarian squats? ;)
 
Nou succes ermee. Doe inderdaad rustig aan, anders lig je straks weer half, zo niet heel, in de lappenmand.
Denk dat na een periode rust gewoon weer gaan trainen niet slecht hoeft te zijn, sterker nog, doorbloeding stimuleerd herstel, maar niet als je tegen pijn of nog erger door 'echte' pijn heen gaat trainen. Denk dat jouw fysio dat ook niet wil zeggen?
Wat ik van DC weet, valt dat niet binnen wat je nu eigenlijk zou moeten doen..

En inderdaad, die andere topic's van jou, bulgarian squat aangeraden, ondersteunende oefeningen, aan je core werken, aan de kleine ondersteunende spiertjes werken. Man, je hebt nog werk zat te doen, je hoeft je niet te vervelen, alleen je ego even een tijdje thuis te laten. En ook dat kan hard werken zijn. :p

Nogmaals, succes en sterkte van een van de wat hardere tip gevers. ;)
 
En logje nummer 2:

Vanmiddag was het rug / biceps...

Op aanraden ook de intensiteit van deze training terug geschroeft naar 40 procent van de normale intensiteit..

De training erg simpel gehouden, even wat opwarmen met wat straight arm latt pulldown ?? (mooie naam, voor het kabelapparaat staan en het stokje aan de hoge pulley met bijna gestrekt armen om laag bewegen)

4 setjes van 6 optrekken BW... met een stukje hulp
daarna 5 setjes zittende kabelrows met het driehoekje met 50 kg
Nog wat hyperextensions op de machine 4 x 10 x 50 kg
En nog 3 setjes x 10 van de eerste oefening met 40 kg

Biceps , Preacher curls, 4 x 12 x 30 kg
Bicep curl met kabel, 4 x 10 x 35 kg

25 minuten cardio op de loopband gericht op vetverbranding.

Bleh niet echt mijn sT van trainen dit, maar voor het herstel is het beter werd me aangeraden (alhoewel ik me afvraag of dat lopen op die band goed is voor die knie) Maar een paar weekjes zo door totdat mijn lichaam weer wat op orde is.. dit geeft me mede ook gelegenheid om mijn eigen bedrijf op poten te gaan zetten, erg leuk en spannend allemaal :)
 
Back
Naar boven