MuscleMeat

Hier hebben we vijftien jaar op gewacht.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brutez

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
12 jan 2004
Berichten
7.359
Waardering
54
Damn wat heb ik dat spul vroeger veel gegeten en toen opeens was het weg. Maar nu na 15 jaar is het weer terug. Voor degene die niet weten waar het over gaat: Jodenvet.


OIRSCHOT - Jodenvet, ook wel bekend als borsthoning: dit bijproduct van de vervaardiging van aardappelzetmeel was bijzonder populair als snoepgoed. In de jaren tachtig verdween het snoepgoed wegens een wijziging in het productieproces echter van de Nederlandse markt en dat stemde velen bedroefd. Op internet wemelt het sindsdien van de forums, waarin de liefhebbers van jodenvet over en weer debatteren over het verdwenen product. Sinds 17 augustus zijn die hardcore fans in de zevende hemel. Het authentieke jodenvet is weer te koop in een snoepwinkeltje in het Brabantse Oirschot, dat het alleenrecht heeft verworven voor de Benelux. Een liefhebber schrijft op een forum over jodenvet/borsthoning: ‘Ik ben helemaal misselijk van de borsthoning: vanaf vandaag voor het eerst weer in Nederland: de echte borsthoning!’ Een ander reageert likkebaardend: ‘Het zou toch niet...... Echt?’

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Morgen reis ik af naar Oirschot :D Wie heeft het vroeger ook (zoveel) gegeten?? Kunnen we jeugdherrineringen ophalen :D
 
volgens mij zijn er weinig mensen zoooo oud op dbb :D
Maar veel plezier in Oirschot Brutez! :P
 
Wist niet eens dat het van de markt was, heb het niet gemist dus.
 
erm u gaat trakteren neem ik aan? :D Nog nooit gehad dat spul :D waar smaakt het naar ?
 
Lekker Brutez bro, op een Jodenkoek smeren! :)
 
nu begrijp ik wat mn brabantse vriendin bedoelde met 'schatje je bent zo lekker als jodenvet'...ik dacht dat ze me beledigde, aangezien ik toen in de bulk was :mad:
 
Dikke karma Brutez... Ik ga flinke punten scoren bij mijn vrienden en schoonouders als ik wat jodenvet weet te scoren in Oirschot!
 
Heb het wel eens op. Gadverdamme wat een smerige teringzooi. :kots:
 
NMog nooit van gehoort zeg. was voor mijn tijd.. haha :D
 
verkopen ze dat ook bij XXL of hoe zit dat?!
 
Wtf is dat nou weer, jodenvet..
 
ik kwout maar enkel:

"those mother****ing dutch" ;)
 
Jodenvet?? WTF is dat?
 
Dat moet onze Samson dan wel meer dan 60 jaar geleden gedaan hebben, destijds waren ze niet zo dik!
'Toen' moet dat echter een gat in de markt geweest zijn, jodenvet was nogal schaars, met de lege containers van Paauw & Cohen's liposuctiepraktijk als luguber voorbeeld hiervan.
 
builderB zei:
volgens mij zijn er weinig mensen zoooo oud op dbb :D
Maar veel plezier in Oirschot Brutez! :P


ook DBC niet?
 
waar smaakt het eigelijk naar? aardappelpuree alleen?:(
 
lol zo oud ben ik niet eens;)
 
Back
Naar boven