MuscleMeat

Hier is mijn schema, nu enkel nog tips van professionals, dank bij voorbaat :D (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ackerke

Novice
Lid geworden
25 apr 2011
Berichten
18
Waardering
1
Lengte
1m65
Massa
59kg
Hallo iedereen

Ik heb met een vriend van mij enkele maanden geleden een schema opgesteld. Ik zou hiervoor naar jullie mening willen vragen. We hebben er zowel hypertrofie als basiskracht ingestoken. Bekijk het maar eens rustig, en laat maar weten wat jullie er goed en slecht aan vinden.

Info:
- 1RM = one repetition maximum (hoeveel ik max. 1x kan heffen)
- BB = Biceps en borst
- TS = Triceps en schouders
- hypertrofie = 90% van mijn 1RM - 2-3 herhalingen - 6-10 reeksen
- Basiskracht = 70% van mijn 1RM - 9-12 herhalingen - 4 reeksen

Week:
Ma. hypertrofie BB (Biceps: concentration curl - Borst: Bench press)
Woe. hypertrofie TS (Triceps: dumbbell triceps extention - Schouders: dumbbell side raise)
Vrij. basiskracht BB (zelfde oefeningen als hierboven)
Zat. Basiskracht TS (zelfde oefeningen als hierboven)

Dit doe ik ook nog:
- Elke dins. - dond. - zat. doe ik buikspieroefeningen
- Elke dins. en dond. doe ik muay thay boksen (1,5 uur training per keer)
- Elke ma. en woe. probeer ik rug -en rompstabiliteit te doen

Mijn profiel:
Leeftijd: 19 jaar
Gewicht: 60 kg
Lengte: 1.65 m

Ik weet dat het misschien allemaal wat chaotisch is neergeschreven, maar ik hoop dat jullie er toch een beetje aan uit kunnen. Ik doe dit allemaal thuis, dus als jullie nog tips hebben, hou er rekening mee dat ik niet naar een fitness ga.

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven hoe ik het nog beter zou kunnen doen. Ook zou ik graag willen weten hoe ik het best aan vetverbranding kan doen. Ik heb me laten vertellen dat je "six-pack" vooral zichtbaar wordt door zo weinig mogelijk vet te hebben, dus ik zou graag willen weten hoe ik mijn vet het best kan verbranden.

Mijn doelstelling is vooral in kracht toenemen, maar ik wil natuurlijk ook dat ik wat afgelijnder ben. Daarmee ook hypertrofie en basiskracht ongeveer 50/50.

Alvast bedankt! :)
 
ik mis benen, en die zul je met thai boxen ook zeker nodig hebben;)
 
Ik zeg eigenlijk maar 1 ding. Sticky's lezen...
 
Ik zeg eigenlijk maar 1 ding. Sticky's lezen...

Aan dat antwoord heb ik nu echt helemaal niets ... Ik heb al heel veel posts gelezen, en wil nu gwn weten of ik goed bezig ben en of jullie me willen helpen met tips/bemerkingen ...
 
Ik zie geen rug, geen benen, geen kuiten, geen traps.....
Begin met Starting Strength, is de beste optie die ik voor je heb.

Sowieso heb je dat hypertrofie en basiskracht volgensmij ongewisseld....
Hypertrofie is 8-12 rep reeks.
Kracht bij rond de 5 reps
 
Ik zie geen rug, geen benen, geen kuiten, geen traps.....
Begin met Starting Strength, is de beste optie die ik voor je heb.

Sowieso heb je dat hypertrofie en basiskracht volgensmij ongewisseld....
Hypertrofie is 8-12 rep reeks.
Kracht bij rond de 5 reps

Ik denk toch dat ik juist zit qua hypertrofie en basiskracht. Hypertrofie is voor massa, dus weinig herhalingen en veel gewicht. Basiskracht om kracht bij te krijgen, dus veel herhalingen en minder gewicht dan hypertrofie.
 
Ik mis nog zo ongeveer een half schema .. Voor de onderste helft van je lichaam?!
 
Ik denk toch dat ik juist zit qua hypertrofie en basiskracht. Hypertrofie is voor massa, dus weinig herhalingen en veel gewicht. Basiskracht om kracht bij te krijgen, dus veel herhalingen en minder gewicht dan hypertrofie.

Nee je zit verkeerd.

Powerlifters trainen meestal tegen de 1-5 herhalingen en je gaat me niet zeggen dat hun doel niet maximale kracht is, noch dat elke powerlifter verkeerd traint.

Verder train je geen rug, geen benen, geen kuiten, geen traps.....

M.a.w slecht schema. Had je trouwens geweten als je al "heel veel posts" gelezen had
 
Nee je zit verkeerd.

Powerlifters trainen meestal tegen de 1-5 herhalingen en je gaat me niet zeggen dat hun doel niet maximale kracht is, noch dat elke powerlifter verkeerd traint.

Verder train je geen rug, geen benen, geen kuiten, geen traps.....

M.a.w slecht schema. Had je trouwens geweten als je al "heel veel posts" gelezen had

Precies wat ik duidelijk wou maken
 
Maar je traint toch kracht door herhalingen, en massa door weinig herhalingen en veel gewicht? Ik weet dat het geen volledig schema is (doe btw wel rug, 2x per week) maar ik ga er benen bij steken.
 
Maar je traint toch kracht door herhalingen, en massa door weinig herhalingen en veel gewicht? Ik weet dat het geen volledig schema is (doe btw wel rug, 2x per week) maar ik ga er benen bij steken.

Nee, veel herhalingen is uithouding.

Wil je veel kracht. Of anders gezegd veel gewicht kunnen gebruiken dan ga je best naar lagere herhalingen.

Bron: powerlifters, gewichtheffers, ...
 
Ik zou beginnen rond een programma zoals starting strenght.

Dit is fullbody en 3xper week.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Bench Press
5x3 Power Cleans

Workouts A and B alternate on 3 non-consecutive days per week.

Doe dit (of een gelijkaardig startprogramma) voor een tijdje.
Lees je ondertussen in.

Probeer zo objectief mogelijk alles te bekijken.
Kijk eens naar powerbuilding.
Hier is een goed artikel daarover.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/powerbuilding-315877/

Ik zou dus eerst een basis opbouwen, de oefeningen goed leren. En dan iets a la powerbuilding doen. Aangezien je zowel massa als kracht wilt.
 
Ik zou beginnen rond een programma zoals starting strenght.

Dit is fullbody en 3xper week.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Press
1x5 Deadlift
Workout B
3x5 Squat
3x5 Bench Press
5x3 Power Cleans

Workouts A and B alternate on 3 non-consecutive days per week.

Doe dit (of een gelijkaardig startprogramma) voor een tijdje.
Lees je ondertussen in.

Probeer zo objectief mogelijk alles te bekijken.
Kijk eens naar powerbuilding.
Hier is een goed artikel daarover.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/powerbuilding-315877/

Ik zou dus eerst een basis opbouwen, de oefeningen goed leren. En dan iets a la powerbuilding doen. Aangezien je zowel massa als kracht wilt.

Hartelijk bedankt! Powerbuilding is inderdaad hetgeen wat ik zoek :D Ik zal het eens proberen!
 
Back
Naar boven