AndroidHealthClinic

Hier kan ik nu echt pissed om worden! zonder reden! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Je snapt het woord racist helemaal niet man, zodemieter toch op hier joh.

Dom figuur.

Het woord is sodemieter met een s en niet met een Z. Blijkbaar is de Nederlandse taal niet zo belangrijk voor je. En dan verwijt je de allochtonen dat ze te taal niet beheersen.

En ik weet best wat een racist is:
volgens Wikipedia:

Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen, die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het indelen van de mensheid.

Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven.

Koppeling van racisme aan objectieve normen zoals die voortspruiten uit de evolutieleer of subjectieve normen, zoals die voortspruiten uit de overlevende culturen, kan echter wel degelijk leiden tot kwalitatieve waardeoordelen over raciale eigenschappen.

Deze "praktische" racistische houding gaat nogal eens gepaard met vooroordelen en onbegrip ten aanzien van mensen van een ander ras, dan dat van degene, die de racistische houding koestert. Vaak beroepen deze racisten zich, al dan niet terecht, op een wetenschappelijke onderbouwing van hun denkbeelden. Dat wil overigens niet zeggen dat er geen wetenschappelijke onderbouwing voor rassenonderscheid is.

Racistisch gedrag en racistisch denken kan in het bijzonder worden bezien als een gevolg van de maatschappelijke ontwikkeling rond de multiculturele en multiraciale samenleving, waarin de leden van een raciale groep zich bedreigd voelen in hun bestaan.
------------------

Je voelt je gewoon bedreigd omdat je te zwak bent je staande te houden in een veranderende wereld;
 
De groepen waartegen racisme gericht is, worden vaak beschuldigd de oorzaak te zijn voor de problemen die een bepaald land of streek teisteren, zoals werkloosheid, overbevolking en inflatie. In de praktijk worden deze groepen meestal juist het zwaarst getroffen door deze crisissen. In het Engels heet dat Blaming the victim.

Het is niet toevallig dat de groepen tegen wie racisme gericht is meestal de zwakkere groepen van de samenleving zijn. Het is een vicieuze cirkel: zwakke groepen kunnen zonder problemen gebruikt worden om de schuld te geven van diverse problemen, en door die groepen zo negatief te bestempelen zullen ze zwak gehouden worden, doordat ze niet eerlijk kunnen deelnemen aan de maatschappij.

In Nazi-Duitsland was de zondebok-theorie in werking: Joden en zigeuners (en intellectuelen, communisten, liberalen) werd de schuld gegeven van alle maatschappelijke problemen. De deportatie en/of uitroeiing van deze groepen zou dan alle problemen oplossen.
Racisme heeft effect op individuen, maar ook op de samenleving als geheel. Racisme wordt wel eens beschouwd als verdeel-en-heerstactiek, die mensen tegen elkaar opzet om ze verdeeld te houden. Voorbeeld: een groep mensen die voor hetzelfde bedrijf werkt, kan tegen elkaar worden opgezet zodat ze klagen dat de andere groep hun geld afpakt, een hoger loon krijgt, enzovoorts. Als mensen in die val trappen, gaan ze zich niet samen verenigen en om betere werkomstandigheden vragen, zoals ze anders hadden kunnen doen.

Veel mensen zijn van mening dat racisme verbonden is met andere fenomenen zoals fascisme en nazisme
 
Ik heb je een reactie gegeven in jouw taal, bevat je die wel?


My God, de steroiden hebben blijkbaar een vernietigend effect gehad op je denkvermogen. Hopelijk ook op je testikels zodat je je niet kan voortplanten.
 
Bedankt voor de uitleg "vriend" , ga je nu ook alle problemen oplossen?
 
My God, de steroiden hebben blijkbaar een vernietigend effect gehad op je denkvermogen. Hopelijk ook op je testikels zodat je je niet kan voortplanten.

Haha , je moest eens weten vriend...
 
Bedankt voor de uitleg "vriend" , ga je nu ook alle problemen oplossen?

Neen, dat is ook niet de bedoeling van dit debat. Ik vind het tevens een heel zwakke repliek op de uitleg omtrent racisme.
 
Ik kap met deze "discussie" , je hebt helemaal gelijk, veel succes verder in het leven en het beste met je been.
 
wijs advies:
ga noooit met iemand discuseren over politiek of over geloof.

win je nooit.. je zal altijd een strijd houden.
 
Neen, maar de manier waarop sommige culturen met vriendschap omgaan verschilt wel. De marokkaanse, en in het algemeen de islamitische, gemeenschap, vindt vriendschap en familie heel wat balangrijker dan de meeste Belgische gezinnen. Wij zien onze familie vaak alleen maar in het weekend of tijdens de feestdagen. De marokkaanse, en in het algemeen de islamitische gemeesnchap, bezoekt elkaar iedere dag;

Ze gaan niet alleen anders met vriendschap om, maar ook met spullen die niet van hen zijn en mensen die niet bij hen horen. Zij die niet met hen zijn, zijn tegen hen, lijkt hun credo en daarmee is alle respect voor al wat buiten hen is, verdwenen.
 
Ze gaan niet alleen anders met vriendschap om, maar ook met spullen die niet van hen zijn en mensen die niet bij hen horen. Zij die niet met hen zijn, zijn tegen hen, lijkt hun credo en daarmee is alle respect voor al wat buiten hen is, verdwenen.

u bent aan het veralgemenen. U baseert zich op een deel van de groep om heel de groep te veroordelen. Dat noemen ze vooroordelen en racisme.


Maar ik ga niet meer reageren op deze topic want het blijft een onderonsje van racisten die steun zoeken in elkaars leugens.
 
Maar ik ga niet meer reageren op deze topic want het blijft een onderonsje van racisten die steun zoeken in elkaars leugens.

meen je dat????????
echt deze keer?
ben je echt weg?
jeukt het niet om nog eeeeeen laatste kleine postje te doen?
ik durf wedden dat je stiekem zit mee te lezen
ff zwaaien :wave2:
volgens mij ben jij verslaafd en wil je nog 1 postje doen om het af te leren
toe dan...voor jody:D
 
Ja hij kan zich niet inhouden, dat zit in zijn cultuur. Wedden dat die marokkaan nog een keer post!?
 
1 keer? hij zal hier nog de hele avond zitten spammen
 
ik win:banana: ik win:evilnana: ik win:dance: ik win:rocknana:
 
Back
Naar boven