Fitness Seller

Hier stond eerst niets

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Voor snel spiermassa moet je dus per spier 8 sets doen.
Dus als ik mijn rug verdeel in de spieren en als ik dan per spier 8 sets doe, zou dat dan ook kunnen. Bijv. 2 oefeningen voor de latissimus Dorsi elke oefening 4 sets 10, 8, 6 4
enz enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet zo ingewikkeld doen ;)

Gewoon basisoefeningen pakken en 4*6/8 herhalingen zo zwaar mogelijk. Daar groei je van zeker in het begin.

Groet Smalluser :thumb:
 
je gehele rug is 1 spier.
 
neen neen en nog eens neen. dit is geen vaste waarheid. dit hangt af van verschillende factoren o.a. de spiergroep.


verder bestaat je rug uit méér dan enkel je lats... je vergeen nog je erectors, je traps en weet ik nog allemaal.

hoe groter de spiergroep, hoe meer sets je zou kunnen doen. voor biceps doe ik meestal niet meer dan 5 sets of zo. maar voor mijn benen kan dit oplopen tot een 20-tal soms.

ik zeg wel, dit geldt voor mij. je moet zien dat je elke spier hard aanpakt. dus niet alleen je lats. maar ook je erectors etc. en soms kan het zijn dat je meer dan 4 sets doet per oefening, soms minder. hangt deels af van hoeveel oefeningen je in totaal doet voor je rug.

snap je een beetje wat ik wil zeggen?





ps : voor snel spiermassa te winnen is het vooral nog belangrijker om deftig en genoeg te eten.

pps : vinny, neen, je rug is 1 spierGROEP, bestaat uit meer dan 1 spier hoor.
 
ja, ik snap het.
thnx Spike
 
Originally posted by Vinny
je gehele rug is 1 spier.
µ
1 groep bedoel je. De meeste spieren in je rug werken wel samen maar toch is er heel wat variatie nodig om heel dit complex geheel goed te trainen.

Voor een beginner is dit minder belangrijk en zou ik enkel een paar massaoef aanraden om later pas in delen te gaan denken.
 
jah groep ^_^
 
Back
Naar boven