MuscleMeat

Hier wil ik weer naar terug!!

Bezoekers in dit topic

Lique

Cool Novice
Lid geworden
16 mei 2021
Berichten
78
Waardering
166
Lengte
1m72
Massa
85kg
Hoi,
Het is nog maar 5 jaar geleden, maar dit is wat ik weer wil behalen. Ik voelde mij toen zo lekker in mijn lichaam. Nadat mijn baarmoeder is verwijderd kwam ik langzaam aan in gewicht, daarbij voelde ik me ook ontzettend moe. Blijkt dat zoiets ook door de narcose kan komen, het komt er op neer dat ik de handdoek in de ring heb gegooit. Ik vond toen dat ik maar moest accepteren dat ik nu eenmaal ouder word, en niet meer zo fit en strak kan zijn als ik zou willen. Ik voel me ondertussen weer fitter en gemotiveerd, ik wil gewoon weer gezond eten en leven. Ik weeg nu 89 kilo eerst maar eens 10 kilo kwijt raken. Ik eet zo schoon mogelijk en begin met 3x trainen in de week. Hoe en wat daar ben ik mij nog in aan het verdiepen. Ik krijg graag tips en adviezen, zijn er hier meer vrouwen die geen baarmoeder meer hebben?
IMG_20210523_095321_077.jpg
IMG_20210522_225831_884.jpg
 
We trainen onze baarmoeder toch niet. Dus geen zorgen. Voor verdere ervaringen delen omtrend je baarmoeder eierstokken etc, check het Libelle forum.
Succes met afvallen en sporten.
 
Hoi,
Het is nog maar 5 jaar geleden, maar dit is wat ik weer wil behalen. Ik voelde mij toen zo lekker in mijn lichaam. Nadat mijn baarmoeder is verwijderd kwam ik langzaam aan in gewicht, daarbij voelde ik me ook ontzettend moe. Blijkt dat zoiets ook door de narcose kan komen, het komt er op neer dat ik de handdoek in de ring heb gegooit. Ik vond toen dat ik maar moest accepteren dat ik nu eenmaal ouder word, en niet meer zo fit en strak kan zijn als ik zou willen. Ik voel me ondertussen weer fitter en gemotiveerd, ik wil gewoon weer gezond eten en leven. Ik weeg nu 89 kilo eerst maar eens 10 kilo kwijt raken. Ik eet zo schoon mogelijk en begin met 3x trainen in de week. Hoe en wat daar ben ik mij nog in aan het verdiepen. Ik krijg graag tips en adviezen, zijn er hier meer vrouwen die geen baarmoeder meer hebben?Bekijk bijlage 528493Bekijk bijlage 528494
Alles is mogelijk ook op jouw leeftijd, misschien een idee om eens je voeding te posten dan kunnen mensen tips of aanmerkingen geven.
 
Hoi Ron, Ik vroeg me gewoon af of dat invloed heeft op mijn training, of ik mijn doelen nog wel kan behalen. Ik weet niet precies, maar iets met de aanmaak van hormonen. Ik zal je er verder niet mee lastig valllen 😉 Dank voor je reactie! Groetjes Lique
 
Hoi Ron, Ik vroeg me gewoon af of dat invloed heeft op mijn training, of ik mijn doelen nog wel kan behalen. Ik weet niet precies, maar iets met de aanmaak van hormonen. Ik zal je er verder niet mee lastig valllen 😉 Dank voor je reactie! Groetjes Lique

Als je bang bent dat je hormonen niet meer goed zijn, moet je gewoon naar de dokter en wat test laten doen. Alleen dan weet je het zeker.
 
Laatst bewerkt:
Heftig wel, maar is niet heel recent geweest toch? Dat het nog mogelijk problemen geeft met zware dingen tillen en inspanning ed?

Verder zal het voor voeding en afvallen denk ik ook niet echt gevolgen hebben.

Het makkelijkste daarmee is kijken wat je nu precies eet, dat bijhouden, en dan stap voor stap dagelijks tot 500kcal minder dan dat eten en/of zoveel calorieën meer gaan bewegen.

Het kan helpen om 'gezondere' dingen te gaan eten die beter vullen en fitter doen voelen, maar als je niet veel snoept hoef je daar ook niet perse veel aan te doen. Voor beweging maakt het ook niet veel uit wat je doet als je het maar consistent uit kunt houden.
 
Hoi Ron, Ik vroeg me gewoon af of dat invloed heeft op mijn training, of ik mijn doelen nog wel kan behalen. Ik weet niet precies, maar iets met de aanmaak van hormonen. Ik zal je er verder niet mee lastig valllen 😉 Dank voor je reactie! Groetjes Lique
Je doelen kan je nog steeds bereiken, er kan dan wel wat hormoonsverandering plaatsgevonden hebben door verwijderen van je baarmoeder tijdelijk of pernament dat wel. Je lichaam past zich automatisch wel aan of je werkt er wat harder voor. Maar afvallen kan altijd ongeacht de situatie.
Zo ''schoon mogelijk eten'' staat niet garant voor dat je zal afvallen. Kan je wel hele dag slaatjes eten, maar als je bij wijze van spreken 100kcal teveel binnen krijgt via dat slaatje zal je ook niet afvallen ook al is het zogezegd gezond.
 
Hoi, Dat heb ik natuurlijk al meerdere keren gedaan, de waardes die een HA hanteerd zijn zo ruim, daar val je al snel binnen. Ik zal het nog wel een keer laten checken bij een natuurarts!
 
Hoi, Dat heb ik natuurlijk al meerdere keren gedaan, de waardes die een HA hanteerd zijn zo ruim, daar val je al snel binnen. Ik zal het nog wel een keer laten checken bij een natuurarts!
Als het goed is, kan je de waardes gewoon opvragen bij je HA?

Zit je bewust zo laag in je vetten?
 
Is deze 1200 kcal alles wat je eet nu?
Ik zie ruwweg 90 gr eiwit en maar 30 gr vet. Beiden kunnen beter wat hoger zitten in mijn ogen.
Expres zo weinig vet?
 
Ik hou mijn voeding bij met samsung healt, deze geeft aan 1628kcal. Hoeveel eiwit en hoeveel vet zou ik er bij kunnen eten. En heb je dan ook suggesties? Dank voor de reacties 🙂
 
Is deze 1200 kcal alles wat je eet nu?
Ik zie ruwweg 90 gr eiwit en maar 30 gr vet. Beiden kunnen beter wat hoger zitten in mijn ogen.
Expres zo weinig vet?
Neehoor niet expres, het is denk ik meer een gewoonte die ik moet doorbreken. Ik ben niet bang voor vet.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat heb ik gedaan, ik kom op 2200 kcal per dag. Ik probeer zo rond de 1600 en 1700 kcal te eten.
 
Heftig wel, maar is niet heel recent geweest toch? Dat het nog mogelijk problemen geeft met zware dingen tillen en inspanning ed?

Verder zal het voor voeding en afvallen denk ik ook niet echt gevolgen hebben.

Het makkelijkste daarmee is kijken wat je nu precies eet, dat bijhouden, en dan stap voor stap dagelijks tot 500kcal minder dan dat eten en/of zoveel calorieën meer gaan bewegen.

Het kan helpen om 'gezondere' dingen te gaan eten die beter vullen en fitter doen voelen, maar als je niet veel snoept hoef je daar ook niet perse veel aan te doen. Voor beweging maakt het ook niet veel uit wat je doet als je het maar consistent uit kunt houden.
Hoi chris, Nee het is al 6 jaar geleden verwijderd.
Ik was toen echt in vorm en fit, na de operatie ben ik dat allemaal kwijt geraakt. Het duurt nu misschien langer voor ik weer in vorm ben, maar ik ga er voor. Alles is beter dan niet bewegen. Gezond eten, en gelukkig ben ik geen zoetekauw. Hartig kan ik wel waarderen, daar wil ik voor de gezondere keuze gaan. Er staat zoveel info op het forum, ik heb nog veel te lezen. Dank je wel voor je reactie! Groetjes Lique
 
Ik hou mijn voeding bij met samsung healt, deze geeft aan 1628kcal. Hoeveel eiwit en hoeveel vet zou ik er bij kunnen eten. En heb je dan ook suggesties? Dank voor de reacties 🙂

Neehoor niet expres, het is denk ik meer een gewoonte die ik moet doorbreken. Ik ben niet bang voor vet.
Ik zou proberen wel 1,8-2 gr eiwit per k lichaamsgewicht te eten en ca. 1 gr vet per kg lichaamsgwicht.
Maar gezien je erg laag in kcal zit kan je ook wat minder doen. Maar ik zou gezien je gewicht wel minimaal 60-65 gr aanhouden. (min 0,8 gr per kg)
 
Ik zou proberen wel 1,8-2 gr eiwit per k lichaamsgewicht te eten en ca. 1 gr vet per kg lichaamsgwicht.
Maar gezien je erg laag in kcal zit kan je ook wat minder doen. Maar ik zou gezien je gewicht wel minimaal 60-65 gr aanhouden. (min 0,8 gr per kg)
Dank je wel Marina, zou ik meer kcal kunnen eten dan? Dit heb ik met myfitnesspal berekend! Ik ben altijd erg actief overdag. Ik loop nu om de dag hard. Ik wil ook met krachttraining beginnen 3x per week.
 
Back
Naar boven