Fitness Seller

Hier wil ik weer naar terug!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoeveel val je nu per week af?
 
Hoeveel val je nu per week af?
Helemaal niks nog 🤔 ik heb net naar een andere energiebehoefte calculator gekeken en die geeft aan 2689 kcal per dag. Zou ik dan veel te weinig eten 😮 Ik heb hier in het verleden nooit op hoeven letten, ik kon eten wat ik wilde, bleef altijd stabiel. Ik wil op dit gebied nog veel leren, is nu dus ook nodig.
 
Hoe lang zit je al op die 1600 kcal nu?
Hoeveel at je daarvoor en viel je toen wel af?
Maar in het verleden... was dat toen je veel sportte?
 
Ik denk dat ik nu ongeveer 1 jaar op 1600 kcal zit. Ik ben altijd wel een grote eter geweest, ik bleef altijd rond de 70 kilo. Dit was allemaal voor dat mijn baarmoeder werd verwijderd. Ik sporte 5 dagen in de week soms 6. Dit is nu 6 jaar geleden. Ik ben nu een jaar bezig om terug op een gezond gewichr te komen, zonder succes. Sporten minder eten, ik kom eerder meer aan.
 
We trainen onze baarmoeder toch niet. Dus geen zorgen. Voor verdere ervaringen delen omtrend je baarmoeder eierstokken etc, check het Libelle forum.
Succes met afvallen en sporten.
Een hysterectomie (ookal heb je je eierstokken nog) kan invloed hebben op je hormonen, wat dan weer invloed kan hebben op je gewicht. Dus ga ergens anders de wijsneus uithangen, check senioren.net ofzo.
 
Ik denk dat ik nu ongeveer 1 jaar op 1600 kcal zit.
Normaal gesproken zou je op 1600 KCal echt wel af moeten vallen. Als ik jouw gegevens (vrouw, 49 jr, 1m72, 89 kg) invul op onderstaande site, is je BMR (energieverbruik zonder te bewegen) grofweg al ongeveer 1600 KCal. Gewoon consequent en nauwkeurig bijhouden hoeveel KCal je eet en wat je gewicht doet en dan eventueel bijsturen als het te hard of te langzaam gaat met afvallen.

https://www.fit.nl/begrippen/bmr-berekenen

p.s. Wat ik ook vaak lees van coaches is dat veel afvallers, vaak onbedoeld en onbewust, hun energieinname onderschatten, doordat niet alles goed wordt gelogd of dingetjes worden vergeten...
 
Laatst bewerkt:
Na een hysterectomie verandert je hormoonbalans. Je bent dan niet direct in de overgang maar je hormoonbalans is dan totaal verstoord. Dat kan dus ook tot een te laag of te hoog oetsrogeen gehalte leiden. Beiden hebben invloed op vetopslag.
Ik heb geen medisch onderbouwde artikelen oid. Maar even kort door de bocht staat hieronder een en ander in.

Wat wel zo is, is dat gezond eten en ook wat meer vetten (vette vis wordt ook aangeraden) bij kunnen dragen aan een betere hormoonbalans. Hormonen kunnen dus wel degelijk van invloed zijn op je vetverbranding. Je lichaam wil op elk gebied ook alleen maar overleven.

Het is wel zo dat afvallen een kwestie is van minder eten dan je verbrand. Maar het kan alles wel vertragen en moeilijker maken als je bepaalde hormonen mist of teveel hebt. Mogelijk kan een wijziging in je macro's ook al een en nader teweeg brengen in je lichaam. Meer vetten eten stimuleert hormoonaanmaak. Goede vetten eten zoals in zalm zorgt ook weer voor een goede vetstofwisseling. Kortom je moet een tekort hebben. Maar kijk eens naar je macro's.
 
Hoi, Ja idd dat klopt dan toch, het zou een keer moeten gebeuren. Ik ben best wel heel actief elke dag. Ik weeg alles af, het zou aardig moeten kloppen. Hoelang zou ik het nog op deze manier blijven doen, wanneer ga ik gewicht verliezen?
Ik ga in ieder geval vitamine c bijslikken, dat verhoogt het progesteron dat in de overgang gaat dalen. Het zou kunnen dat ik een teveel aan oestrogenen heb of dat die twee uit balans zijn.
Ik ga ook eens googelen naar voeding die het progesteron level kunnen verhogen. Ik blijf gewoon schoon eten, en verder trainen. Er komt een dag dat ik resultaat ga zien 🙂 Dank voor je reactie, heel.fijn!
 
Na een hysterectomie verandert je hormoonbalans. Je bent dan niet direct in de overgang maar je hormoonbalans is dan totaal verstoord. Dat kan dus ook tot een te laag of te hoog oetsrogeen gehalte leiden. Beiden hebben invloed op vetopslag.
Ik heb geen medisch onderbouwde artikelen oid. Maar even kort door de bocht staat hieronder een en ander in.

Wat wel zo is, is dat gezond eten en ook wat meer vetten (vette vis wordt ook aangeraden) bij kunnen dragen aan een betere hormoonbalans. Hormonen kunnen dus wel degelijk van invloed zijn op je vetverbranding. Je lichaam wil op elk gebied ook alleen maar overleven.

Het is wel zo dat afvallen een kwestie is van minder eten dan je verbrand. Maar het kan alles wel vertragen en moeilijker maken als je bepaalde hormonen mist of teveel hebt. Mogelijk kan een wijziging in je macro's ook al een en nader teweeg brengen in je lichaam. Meer vetten eten stimuleert hormoonaanmaak. Goede vetten eten zoals in zalm zorgt ook weer voor een goede vetstofwisseling. Kortom je moet een tekort hebben. Maar kijk eens naar je macro's.
Hoi marina, Ik was er zojuist ook over aan het lezen 🙂 Ik ga deze artikelen ook lezen. Dank voor het mee denken 🙂 Meer goede vetten dus! Meer vis eten, in noten zitten best veel caloriën hè.
 
Noten bevatten inderdaad wel veel kcal per 100 gram.
Maar neem je 100 gr zalm dan heb je een 200 kcal. Van noten eet je geen 100 gr (kan wel uiteraard) maar een handje. Zeg 25 gr wat ca. 150 kcal is.
Vetten verzadigen ook meer. Dus gematigd nemen en in je schema opnemen zodat je weet wat je eet. :)
 
Back
Naar boven