1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

Hifi & Audio

Topic in 'Film, Foto, Tv, PC en Literatuur' gestart door Roethof, 10 feb 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Roethof

Roethof Patriottisch Elite Member +10 jaar member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    12.646
    Ik heb sinds kort een koptelefoon die gebruik maakt van o.a. AptX HD, als je dan een smartphone hebt die dit ook kan is het mogelijk om audio in 24-bit/48kHz te ondersteunen (Hi-Res streaming kwaliteit) en gaat zodoende via bluetooth voorbij cd kwaliteit. De versterker van de telefoon & computer heeft echter een beperkte dynamiek waardoor het niet optimaal klinkt. Daarom ben ik aan het rondkijken voor een externe en draagbare hoofdtelefoonversterker (DAC). Vooralsnog interesse in de iFi xDSD*. Weet niet of hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben, of het leuk vinden om zelf wat aan te rommelen. Post het hier.

*
    https://ifi-audio.com/products/xdsd/
    https://www.headphone-earphone.reviews/2018/07/18/ifi-xdsd-portable-dac-and-amplifier-review/
    https://www.headfonia.com/review-ifi-audio-xdsd/

2. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
  3. Steks

Steks Huge Freak Karmaslet

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Ik ben helemaal niet thuis in de koptelefoons, maar wat ik begrijp is een koptelefoon met AptX HD draadloos en ben je opzoek naar een bedrade oplossing met een mobiel dac/versterker die iFi xDSD ziet er zo op het oog qua specs gewoon goed uit. Welke koptelefoon wil je dan straks gebruiken? Die keuze heeft beduidend meet invloed op het geluid.

4. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
    Als de dac aan computer gekoppeld moet worden gaat dat middels een dikke 3.0 usb kabel. Mobiel kan met draad maar ook draadloos gekoppeld worden.

Deze koptelefoon heb ik nu, al zijn er voor onderweg ook goede oordopjes. https://tweakers.net/nieuws/142811/...00xm3-koptelefoon-met-noise-cancellation.html

5. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Ik snap het nu ff niet meer, je luister met een draadloze koptelefoon, waarom zou je dan een DAC/versterker willen hebben?

Struggle vindt dit leuk.
  6. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Om de fotohoek niet verder te bevuilen ga ik hier maar verder. Al een aantal jaar ben ik om en stream ik muziek alleen nog maar. Tot voor kort met een Bluesound Node en een Tidal abonnement van waar het geluid naar 2 zelfbouw monoblokken gaat en vervolgens naar mijn speakers (B&W 805 signature). De Bluesound Node was toen ik hem kocht zo’n beetje de goedkoopste streamer met een goede kwaliteit, het zat al in mijn achterhoofd hem eens te vervangen en nu 1 van mijn monoblokken doorgebrand is denk ik wel eens na over een all-on-one zoals een Linn Majik DSM, maar nu heeft B&W dan eindelijk draadloze speakers van hoge kwaliteit waar je direct naartoe kan streamen, is dat eigenlijk niet gewoon “de beste” oplossing?
    https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/formation/duo

Het grootste nadeel imo is dat conventionele speakers over 20 jaar nog prima te gebruiken zijn (en ik mijn huidige speakers fantastisch vind) en ik betwijfel of dit soort systemen zolang bruikbaar blijven. Dat is ook de reden dat ik ergens het liefst blijf werken met losse eindversterkers.

En Roethof, al een keuze gemaakt wat koptelefoon versterkers betreft?

7. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
    Nee ben aan het rondkijken voor een 5.1 systeem, op termijn, in de woonkamer. Oerwoud aan diversiteit. Om gek van te worden. Heos systeem (Denon/ Marantz) biedt veel, maar MusicCast van Yamaha wellicht nog meer.

Edit. Reeds geluisterd naar een Bowers & Wilkins systeem en dat klonk helder en verrassend goed. Dali idem. Denon/ Q Acoustics nog niet.

Laatst bewerkt: 23 apr 2019
  8. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Wil je je wensen (en budget) delen? Als je geen multiroom systeem zoekt zou ik zelf niet snel voor Heos, MusicCast, oid kiezen.

9. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
    Budget geen idee, ik ben geen audiofiel en vindt het ook absoluut gekkigheid voor mijn doeleinden om daar duizenden aan uit te geven. Wensen: versterker + draadloze speakers & sub. Ervaringen in verleden met Marantz/ Denon/ NAD.

10. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Draadloze speakers en 5.1 zijn een must? Bedenk wel dat elke speaker wel nog een netsnoer heeft dat naar een stopcontact moet.

11. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
    3.1 kan ook.
    Dat snap ik. Ik wil alleen geen dikke kabels onderling. Dat gaat ten koste van de kwaliteit, dat weet ik ook. Maar zoals gezegd ben ik geen audiofiel.

12. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Is niet perse een stap terug in kwaliteit, maar wel iets om rekening mee te houden. Een collega van mij had jaren geleden een set draadloze speakers gekocht en was toen verbaasd dat er wel een netsnoer aanzat.

Een versterker heb je dan trouwens niet meer nodig, wil je het voor muziek gebruiken en dan streamen, of toch ook nog CD’s kunnen draaien en ook voor film denk ik gezien je keuze voor 5.1.

13. Vissertje1980

Vissertje1980 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.141
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m63
    Massa:
    63kg
    Gezien deze combi... Heb je al eens een Boze 321 systeem overwogen? Klinkt helemaal niet zo verkeerd.

14. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
    Tv/ series/ film/ audiobestanden/ streamen/ eventueel zelfs een bluetooth zender om van reciever naar koptelefoon, geen must. En mbt karma, leuk is om bij McIntosh te gaan shoppen maar is niet aan mij besteed. Zelfde als wijnflessen van bepaalde cat. te gaan zuipen terwijl je niet het verschil merkt met een redelijke wijn van de AH.
    Klinkt niet verkeerd maar mij is afgeraden om een all-in 1 set aan te schaffen. Of is dit er geen? Afgeraden omdat het meer mogelijkheden kan bieden om zelf je componenten bij elkaar te verzamelen. Maar ik moet er even tijd in stoppen, oor te luister leggen zodat ik het kan zien en aanraken. Nu even te druk.

15. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Voor het zelfde geld moet je denk ik toch wel heel wat beters kunnen kopen. Als je eenmaal weet en hoort wat de tekortkomingen van zo’n beetje alle bose spullen zijn gaat het geluid je echt tegenstaan.

16. Vissertje1980

Vissertje1980 Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.141
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m63
    Massa:
    63kg
    Dat horen wij misschien omdat we kritischer luisteren... Zelf zou ik het systeem ook niet willen maar zo slecht is het toch niet? Ik ben het wel met je eens dat het in de wereld van de compacte systemen redelijk aan de prijs is.

17. Hans_i

Hans_i Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    1.919
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m91
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    14%
    Hey leuk topic. Niet eerder gezien.
    Ik ga verhuizen en ga mijn oude set vervangen door Sonos. Puur voor het gemak en geen draden meer.

Mijn oude set bestond uit een Marantz versterker, Rel Quake sub, KEF IQ5 5.0 set.

In mijn nieuwe huis komt in de woonkamer een Sonos Playbar, AMP met daarop aangesloten 2 IN-Ceiling speakers. De Sub schaf ik nog aan.
    In de keuken komen 2 one's en in de badkamer moet ik nog even kijken. Of een one of een 3.

18. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    Zel mijn vrouw vind het verschrikkelijk klinken. Ik ben even aan het zoeken of je met Bluesound ook een 5.1 setup kunt maken, want ik heb een pulse flex in huis en die klinkt voor zijn formaat en prijs niet verkeerd.
    https://www.bol.com/nl/p/bluesound-...MI_YHdstTl4QIVhuF3Ch1gggd9EAUYASABEgJGAfD_BwE

Ik zou wel kunnen leven met 4 van die speakers (of een pulse mini) een soundbar en een subwoofer.

19. Steks

Leuk Bevonden:
    6.602
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m82
    Massa:
    86kg
    En als het met Bluesound niet kan, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk ook voor Sonus (kuch :)) kiezen.

Edit:
    Je kan dus met een Bluesound soundbar icm met bijv 2 maal een puls flex en een sub ook een surround indeling maken.

Roethof vindt dit leuk.
  20. Roethof

Leuk Bevonden:
    12.646
    Kan ook met 3.1 beginnen en op termijn naar 5.1 of verder.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie