Fitness Seller

High carb days/low carb days

Bezoekers in dit topic

Vosco

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2015
Berichten
41
Waardering
4
Lengte
1m74
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Best DBbers,

Ik kijk regelmatig op dit forum maar nog niks gepost. Ik train al ongeveer 4 jaar waarvan 1 jaar serieus terwijl ik nu zie dat het nog niet helemaal goed is. Met name mijn trainingsschemas waren gedurende die 4 jaar helemaal niet goed. Ik deed maar een beetje van alles.

Ik ga volgende week starten met het stronglifts 5x5 schema en wil een lean bulk gaan doen. Ik ga nu nog naar school dus naast de trainingen ben ik niet echt actief.

Stats:
Lengte:174cm
Gewicht:75kg
Vet%:12
Leeftijd:21

Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 2500 kcal moet eten om op gewicht te blijven. Ik zal dus 2600kcal eten om beetje bij beetje massa aan te komen want ik hoef niet te veel. Het 5x5 schema heb ik gekozen omdat ik vooral sterker wil worden d.m.v. kracht.

Is het slim om op trainingsdagen kcal naar 3.000 te verhogen
mijn koolhydraten hoog te zetten+vet laag+eiwit normaal

rustdagen kcal naar 2.300 verlagen
mijn koolhydraten omlaag+vetten verhogen+eiwit normaal

Dan heb ik over de hele week 2.600 kcal per dag gemiddeld.
 
Ik zou zeggen ga eerst beginnen en ga met je voeding beginnen met je geschatte 2500cal. Met een goed uitgewerkt voedingschema.
Daarmee ga je bekijken wat dit voor je doet. Na enkele weken kan je rustig aan gaan aanpassen met kleine stappen tot je redelijk optimaal zit.
Je weet dan doordat je met een schema werkte exact wat welke aanpassing voor je deed.
Vervolgens ben je al een tijdje bezig, dan verder kijken voor cycledagen of hoge en lage dagen.

Maar da's mijn mening en advies.
 
Ik zou zeggen ga eerst beginnen en ga met je voeding beginnen met je geschatte 2500cal. Met een goed uitgewerkt voedingschema.
Daarmee ga je bekijken wat dit voor je doet. Na enkele weken kan je rustig aan gaan aanpassen met kleine stappen tot je redelijk optimaal zit.
Je weet dan doordat je met een schema werkte exact wat welke aanpassing voor je deed.
Vervolgens ben je al een tijdje bezig, dan verder kijken voor cycledagen of hoge en lage dagen.

Maar da's mijn mening en advies.
Ja het probleem is dat ik altijd alles in een keer goed wil doen :o
 
Ja het probleem is dat ik altijd alles in een keer goed wil doen :o


Ik snap het.
Maar mijn idee is dat je van de stappen leert en het dan later allemaal veel makkelijker wordt en dan ook altijd perfect is.
Je ziet erg veel jongens die al een paar jaar bezig zijn en nog steeds niet weten wat ze moeten eten voor elk doel.
Dat is jammer omdat het zo makkelijk aan te leren is.

Plus, het is eerlijk gezegd eigenlijk nooit in 1 x echt goed te doen. Dat omdat je behoefte berekening een grove schatting is en niet op jou en jouw basis berekend.
Bij de mensen waarbij het direct helemaal optimaal gaat aan de hand van een schatting is het puur toeval, trust me.
 
Back
Naar boven