AndroidHealthClinic

high intensitie training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

GJM

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
2.079
Waardering
188
Lengte
1m85
Massa
116kg
Vetpercentage
7%
Op bodypage wordt de naam high intensitie training genoemd, hier wordt verder niet over ingegaan. Volgens de auteur zou hij hier grote resultaten mee geboekt hebben.Iemand hier bekent mee, en zo ja kan diegene die misschien in deze thread voorleggen. En misschien zijn persoonlijke ervaring hierbij vertellen.
 
Het is maar net hoe ze dit bedoelen. Meestal wordt het het HIT systeem mee bedoelt. Helaas...dit werkt slechts voor een zeer kleine groep mensen.
 
of als een schrikschema.
 
ghg

Originally posted by Robin
Het is maar net hoe ze dit bedoelen. Meestal wordt het het HIT systeem mee bedoelt. Helaas...dit werkt slechts voor een zeer kleine groep mensen.


Nee HIT training werd ook op de site behandeld, dit is wat anders en hij had er flinke resultaten mee geboekt
 
HIT staat voor High Intensity Training


Als hij wat anders bedoeld is het geen High Intensity Training.

Geef de link eens.
 
grgdfbggdsghfg

Originally posted by 3XL
HIT staat voor High Intensity Training


Als hij wat anders bedoeld is het geen High Intensity Training.

Geef de link eens.


Shit ik ben heel dom geweest het andere wat hij op de site behandelde was een heavy duty systeem. sorry
 
HIT, Heavy Duty ?


aaaaaaaaarggggg i'm melting!!! dit systeem doe je best nooit langer dan een week of 2 na mekaar... liefst zo weinig mogelijk. grote resultaten geboekt? naja, als je zo fanatiek bent en de rest erbij kan nemen, zal je wel altijd resultaat boeken zeker?
 
Oke Heavy Duty dat kan bijna niemand op brengen! Het is erg moeilijk om eens in de week uit 4 of 5 setjes alles te halen wat er uit te halen valt. En HIT werkt wel degelijk, HIT is niet perse 1 set, maar zo trainen wel de meeste HITters. Bovendien waarom zou het niet werken, omdat het maar 1 setje is? Hoeft dus niet zo te zijn, en 1 setje kan ook prima werken.
 
Originally posted by frietbakker
Oke Heavy Duty dat kan bijna niemand op brengen! Het is erg moeilijk om eens in de week uit 4 of 5 setjes alles te halen wat er uit te halen valt. En HIT werkt wel degelijk, HIT is niet perse 1 set, maar zo trainen wel de meeste HITters. Bovendien waarom zou het niet werken, omdat het maar 1 setje is? Hoeft dus niet zo te zijn, en 1 setje kan ook prima werken.

In theorie werkt HIT idd goed... maar in de praktijk dus over het algemeen gewoon niet. De stimulatie per spier is gewoon relatief klein...
 
Het komt ook vooral omdat mensen het gewoon niet op kunnen brengen om in 1 set alles te geven. Als jij je lichaam zo laat lijden, dan op een gegeven moment gaat ie over in overlevingsmodus dus dan moet jij je mentaal over die barriere gaan. En het is wat anders als je leven er vanaf hangt of niet.... Daarom denk ik dat de meeste mensen niet snel van 1 setje zullen groeien. Weet je nog toen ik dacht dat mijn vooruit gang aan mijn voeding lag? toen trainde ik met 1 setje, nu met 3 en het lijkt erop dat ik vooruit ga.... (kan ook mentaal zijn, maar ik denk het niet...)
 
HIT = Mike Mentzer/Arthur Jones = Heavy Duty


Het orginele HD is gewoon hetzelfde als HIT !!!!!!! Alleen hebben een hoop mensen er een eigen draai aangegeven zodat er verwarring ontstaat.

Het is gewoon een trainingsvorm die erop gericht om met minimale inspanning maximale resultaten te bereiken!
 
Originally posted by 3XL
HIT = Mike Mentzer/Arthur Jones = Heavy Duty


Het orginele HD is gewoon hetzelfde als HIT !!!!!!! Alleen hebben een hoop mensen er een eigen draai aangegeven zodat er verwarring ontstaat.

Het is gewoon een trainingsvorm die erop gericht om met minimale inspanning maximale resultaten te bereiken!

Klopt. ken een van de auteurs van Fitness-artikels in Mens-health en die zei ook dat HIT afgeleidt(afgekeken) is van HD.
 
Hit is gewoon een bijgestelde versie.

MM begon met HD, gevold door HD II, en eindigde met HIT
 
ik vind het gewoon geen realistische manier van trainen
 
Is best wel te doen. Ik vind het alleen niet geschikt om het langer als 8wkn oid te doen.

Persoonlijk begon ik dan m'n gewrichten te voelen en sloeg door het weinige trainen de verveling een beetje toe.

Toch raad ik iedereen aan het eens te proberen !
 
Originally posted by 3XL
Is best wel te doen. Ik vind het alleen niet geschikt om het langer als 8wkn oid te doen.

Persoonlijk begon ik dan m'n gewrichten te voelen en sloeg door het weinige trainen de verveling een beetje toe.

Toch raad ik iedereen aan het eens te proberen !

Been there, done that. No thank. :) En ja, inderdaad de verveling kan ik me wat bij voorstellen...
 
Bij mij werkt heavy duty nu al zo'n 4 maanden goed. Maar naarmate je langer met zo'n systeem werkt is het zaak wat persoonlijke aanpassingen te maken. Zo krijg ik zo langzamerhand de indruk dat bepaalde spiergroepen zoals biceps of triceps niet optimaal in een of twee sets per week aan te pakken zijn. Maar borst bijvoorbeeld wel. Uiteindelijk moet je dus naar een mengvorm toe. Ook al omdat ik het idee heb dat heavy duty na verloop van tijd bijvoorbeeld bij shoulder press ronduit gevaarlijk wordt, ondat het zo'n gecompliceerde spiergroep is. Ook al warm je wel goed op. Volgens mij kan heavy duty dus wel. Maar je moet afzien van het idee van lineare progressie op de punten waar hd zoals Spike zegt 'niet realistisch' is. En toegegeven, na enige tijd ga je er eng van dromen. Verpletterd worden onder een barbell van tweeduizend kilo. Dat soort dingen.
 
Back
Naar boven