XXL Nutrition

High-medium-low carb cycl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Killstick

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
294
Waardering
19
Ben al een tijdje bezig met het opstellen van een voedingsschema (zit savonds wat te lezen, wat recepten te zoeken, voedingswaarden te wegen en met weegschaaltje al wat wegen). Ik ga trachten een high-low carb cyclus te doen. Zo kan ik toch nog krachttrainen zonder me slap te voelen.

1 dag high carb: puur krachttrainen
2 dagen medium carb: verkorte krachttraining gevolgd door HIIT cardio
4 low carb dagen: waarvan 2 niks doen, 2 HIIT cardio.

Sta atm net onder de 90kg bij 180cm, geen idee van vetpercentage maar ik was 2.5jaar geleden een uber ecto en ben op advies alles gaan eten wat ik zag

Ik heb me grotendeels al gebaseerd op volgend artikel: http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_carb_cycling_codex

Maar als ik dan zijn gehele berekening doe: Basaal Energie verbruik; die factor van 1.2-2 voor je activiteit die dag, -20% want ik wil cutten. Dan kom ik op gemiddeld 2385 kcal per dag wat 340kcal boven men onderhoud ligt :s

Hier een afbeelding van men berekening [Link niet meer beschikbaar]

Ik denk dat het probleem hem vooral in die factors zit die men toeschrijft aan de activiteit. die -20% voor de cut komt overeen met 350-500kcal onder onderhoud.

Ik had eerder aan zoiets gedacht ; [Link niet meer beschikbaar]

iemand enige ideetjes hierover? Kan namelijk niet beginnen met men voedingsschema op te stellen als ik men kcals per dag niet in orde krijg
 
Je gaat je energieverbruik toch niet 100% correct voorspellen. Mierennken om 100 of 200kcal heeft geen zin... Neem gewoon een waarde als uitgangspunt en pas je voeding aan, aan de hand van de resultaten.
Als je merkt dat je niks kwijtraakt, of dat het heel traag gaat, de inname wat verlagen. En als je spieren wegsmelten als sneeuw voor de zon iets verhogen.

Met name voor mensen met snelle stofwisseling zoals jij (ecto) zal het niet echt kloppen. Ik heb zelf ook een snelle stofwisseling en kom al 2 maand geen gram aan, terwijl ik 5000kcal eet en mijn verbruik volgens zo'n calculator 4000 is ongeveer.
 
^^ Je dient nog rekening te houden met de verborgen aspecten, iemand die veel beweegt heeft nu eenmaal meer nodig dan iemand anders :) zo kan jij mss wel 6000kcal nodig hebben per dag om te groeien ;)
 
Back
Naar boven