XXL Nutrition

high pulley fly vervangen door welke dumbell oefening (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

upbeat78

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
25
Waardering
7
high pulley fly vervangen door welke dumbell oefening?

Ik wil de onderste borstspier trainen en heb de high pulley fly in mijn programma door een instructeur laten opnemen. Maar dat apparaat is zo vaak bezet en ik heb geen heb om er de elke keer op te wachten.

Dumbells zijn altijd toegankelijk. Is er een oefening waarmee ik die onderste borstspier ook kan trainen?
 
Decline dumbbell flyes

Alleen zou ik persoonlijk adviseren om een kleine, niet al te steile decline te doen. Dus bijv een flat bench met aan 1 kant 2 20kg plates eronder of zo’n decline ab bankje op de laagste stand zetten. Een hoek van 15-20 graden ofzo is al genoeg
 
Decline is ook #*@ in een sportschool, waarom niet gewoon dips? Ik noem het toch ondanks dat de vraag om dumbells gaat :D stop gewoon een dumbell tussen je benen als het echt moet ......
 
Pak je meer met dips?
Ga kijken hoe deze te doen, je moet dan ook wat voorover leunen als ik het goed begrijp.

Er is ook een bankje voor decline, maar dat is er maar 1 geloof ik. Zal daar eens naar vragen op de sportschool.

Tip over aantal setjes voor de dip? Gaat mij om spieropbouw.
 
Pak je meer met dips?
Ga kijken hoe deze te doen, je moet dan ook wat voorover leunen als ik het goed begrijp.

Er is ook een bankje voor decline, maar dat is er maar 1 geloof ik. Zal daar eens naar vragen op de sportschool.

Tip over aantal setjes voor de dip? Gaat mij om spieropbouw.
Tuurlijk, met dips.
Maar dips zijn verhoudingsgewijs veel zwaarder dan cable fly's.
Eigenlijk zou je dan niet of nauwelijks moeten uitkomen met herstel en frequentie.
Begin met 1 of 2 setjes zonder gewicht, de volgende training baseer je op hoe het herstel aanvoelde.
 
1685000926941.png


Klopt, aantal setjes 3-5 en reps is even zelf aankijken, voor globale info reps maar ieder persoon heeft ook eigen voorkeuren en ervaring om te weten wat het beste werkt. Theorie is altijd ondersteunend.

Je hebt in sommige fitness centra dip machines voor ondersteuning en je kunt altijd een elastiek gebruiken.
 
high pulley fly vervangen door welke dumbell oefening?

Ik wil de onderste borstspier trainen en heb de high pulley fly in mijn programma door een instructeur laten opnemen. Maar dat apparaat is zo vaak bezet en ik heb geen heb om er de elke keer op te wachten.

Dumbells zijn altijd toegankelijk. Is er een oefening waarmee ik die onderste borstspier ook kan trainen?
Heb je het al een arm voor arm aan een gewone pully geprobeerd?
 
high pulley fly vervangen door welke dumbell oefening?

Ik wil de onderste borstspier trainen en heb de high pulley fly in mijn programma door een instructeur laten opnemen. Maar dat apparaat is zo vaak bezet en ik heb geen heb om er de elke keer op te wachten.

Dumbells zijn altijd toegankelijk. Is er een oefening waarmee ik die onderste borstspier ook kan trainen?
Precies die fly's.
Decline dumbbell flyes

Alleen zou ik persoonlijk adviseren om een kleine, niet al te steile decline te doen. Dus bijv een flat bench met aan 1 kant 2 20kg plates eronder of zo’n decline ab bankje op de laagste stand zetten. Een hoek van 15-20 graden ofzo is al genoeg
Het verschil is wel dat je aan het eind van de beweging minder spanning hebt zoals bij pully.

Dus superset die fly's met elastieken. Single arm of 2 armen crossovers. Ipv de pully. You'll be golden.
 
Back
Naar boven