XXL Nutrition

High volume training?

Bezoekers in dit topic

Tyryy

Cool Novice
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
75
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

ik ben al even aan het twijfelen om de guide van jay cutler te kopen "Jay Cutler's Guide to High Volume Training" voor 35 euro, krijg je een pdf met 65+ paginas over high volume training en de daarbij horende trainingschemas..

nu vraag ik mij toch af of deze methode echt werk voor massa te bouwen ?
de bedoeling is dus dat je met een lager gewicht gaat trainen maar wel 4-5 sets doet van 12-15 herhalingen met 30 sec rust tussen elke set.

naar het schijnt zou dit veel veiliger zijn voor blessures etc..dan met een hoog gewicht & minder reps/sets
wat wel zou kunnen kloppen, als je kijkt naar jay cutler, die deze methode gebruikt heeft, en naar ronnie coleman, die de zwaardere methode gebruikt heeft..waar die nu staat..

ik hoor graag jullie meningen, en of het het waard is om de guide te kopen !
 
Spiegel je maar niet te veel aan Jay cutler tenzij je erg goede genen hebt en veel roids gebruikt.

High volume kan werken maar ik zie toch dat, voor het merendeel inclusief mijzelf, low volume toch vaak voor erg goeie gains zorgt.

High volume kan natuurlijk ook werken, ik denk alleen dat het moeilijker is om op langere termijn aan progressive overload te doen
 
Back
Naar boven