MuscleMeat

HIIT Hartslag

Bezoekers in dit topic

Armand40

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
187
Waardering
29
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
hallo ik doe nu af en toe HIIT 5 minuten warm lopen dan 30 minuten afwisselen 1 minuut 10 km en dan 1 minuut 14 km per uur
Maar is het erg mijn hartslag stijgt bij 14 km per uur naar ongeveer 155/160 + maar dan 1 minuut terug naar 10 km daald hij niet zoveel naar 150 of iets lager
Terwijl ik toch redelijke conditie heb.
 
Misschien is je conditie toch niet zo goed? En dit lijkt me ook niet echt een hiit training.
 
Met welk doel doe je deze trainingen?
 
van 150 naar 155-160 slaat in elk geval nergens op. Je moet het verschil ook groter maken; 1min 5km/u en 1min 14km/u bijvoorbeeld. Als het verschil in bpm niet groter wordt van je hartslag, dan moet je langer op 5km/u blijven alvorens je weer 14km/u gaat.
 
Oké bedank ga het anders doen dan 6 km en dan 14 km kijken wat de hartslag doet
Wat ik ermee wil bereiken is zo weinig mogelijk in vet aankomen ik ben licht een bulken
Tot nu toe gaat dat prima maar heb steeds 50 minuten op loopband gestaan met een hartslag rond de 125/135 maar wilde eens wat anders
En minder lang op de loopband
 
Imo moet je je sowieso niet te hard focussen op je hartslag. Gewoon voor x aantal seconden, minuten all out gaan. En dan je tijd nemen om te herstellen voor je terug begint.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Als je all out gaat hou je het ook geen 30min vol.
 
Oké bedank allemaal net maar uurtje loopband gedaan anderhalf % omhoog en 10 km per uur hartslag rond 130
Deze week nog eens HIIT proberen
 
HIIT is een heel andere manier van cardio dan steady state zoals je daarvoor deed. Waar je bij steady state vooral uithouding aanspreekt is dat bij HIIT vooral uw recuperatie vermogen. Het is dus niet omdat je lang kan lopen dat je daarom ook meteen goede resultaten neerzet bij HIIT trainingen.

Zie ik vaak op de voetbal, mensen die makkelijk een uur aan een stuk in het bos kunnen lopen maar na 15 min voetballen stikop zijn omdat ze geen goede recuperatie hebben.

Een mengeling van 2-3 keer steady state en 2 HIIT per week gaan u het meeste vooruit helpen zowel naar conditie als recuperatie vermogen.
 
Bedank voor de andwoorden
 
Back
Naar boven